Gisteren heb ik dan eindelijk de knoop doorgehakt. Ik wil al een aantal jaren een borstverkleining. Ik heb continu pijn aan mijn rug/nek/schouders,ben steeds moe daardoor en heb met regelmaat hoofdpijn. Ga elke maand braaf na de fysio,maar de tijd dat het helpt word steeds korter. Gisteren dus eerst een afspraak gemaakt bij de ha voor een verwijsbrief. Vrijdag kan ik langs komen. En dan gaat het echte wachten beginnen. Hoop alleen stiekem dat het niet al te lang allemaal gaat duren,en dat de verzekering dit vergoed. Tja en wat wil ik nou eigenlijk met dit topic. Nou ten eerste mijn vreugde met jullie delen En ook al zijn er genoeg topics over geweest,zou ik graag jullie ervaringen willen lezen. Zoals hoelang het allemaal geduurt heeft. (van poli tot aan de operatie) E misschien lees ik nog wel wat tips die ik nog niet ben tegengekomen
Ik wil ook graag een borstverkleining doen nadat we geen kinderwens meer hebben (ivm borstvoeding). Dus ik lees even mee. Ik kijk er in ieder geval al wel heel erg naar uit. Week in week ut Fysio wat op dat moment helpt maar de volgende dag is de pijn weer terug
Zelf geen ervaring mee, Maar wat super goed dat je de eerste stap gezet heb! Ik wil je alvast veel succes wensen met het operatie proces en herstel proces en hoop dat je dan geen last meer heb!
Fijn dat je de beslissing hebt genomen. Ik heb alleen een borstvergroting gehad, weinig last gehad van de operatie en de boobs, alleen van de narcose had ik veel last. Maar die 10 dagen beroerd voelen was het zeker waard!
Heel erg goed van je En nu maar hopen dat je klachten verdwijnen. Ik zelf heb er geen ervaring mee, ze mogen wat ze er bij jou afhalen wel bij mij opplakken Maar mijn moeder die heeft wel een borstverkleining gehad, voor jaren terug, en ik weet nog wel dat het allemaal heel erg snel ging toen en ze was ook zo weer op de been. Ze had ook veel rug en nekklachten, en deze waren wel bij haar verdwenen. Het was wel een andere tijd dan nu, maar tegenwoordig gaat alles nog wel snel, en lijkt het steeds meer op een lopende band. maar kun je niet alvast het ziekenhuis bellen?? met wat de wachtijden zijn? Bij sommige ziekenhuizen hebben ze ook wel op de site ongeveer staan hoelang je moet wachten. Meestal als je een ingreep moet ondergaan omdat je klachten hebt dan wordt deze wel vergoed, je hebt immers ook al fysio ervoor, en je kunt je verzekering natuurlijk altijd nog even bellen.
Ukkie1985: Lastig is dat hé dat wachten. Je weet dat dat het verstandigst is maar het liefst zou je het meteen laten doen. Goudreinet: Ik heb idd al op de site van het zh gekeken. Hier staat alleen de wachtlijst van de poli op. Die duurt 4 weken. Verzekering had ik gisteren ook al gebeld. Maar ze kon alleen vertellen dat als die chirurg de verzoek indient er dan besloten word,dus dat is nog even spannend. Maar zou het wel vreemd als deze klachten nog niet voldoende zouden zijn En de rest bedankt voor jullie lieve reactie's
Jaren geleden een borstverkleining gehad om dezelfde reden als jij... Het was pijnlijk en het herstel duurde lang toen, maar zou het zo weer doen!! Daarna bijna nooit meer rugpijn pijn in me nek etc... En niet geheel onbelangrijk leuke shirts kopen en wat ik toen heel graag wilde een leren jasje die ik normaal nooit paste haha daarna wel Heel veel succes!!
Ik heb in 2010 een borstverkleining gehad. Ik had in augustus een gesprek met de chirurg en in februari was ik aan de beurt. Dit was wel omdat ik door één van de beste chirurgen van het land geholpen wilde worden. Geen spijt, maar hou rekening met een flinke revalidatiteit. Het was pijnlijk en erg lang beroerd geweest van de narcose en andere medicatie die ze mij gegeven hebben. Maar ik zou het zo weer doen na jaren chronisch rugpijn.
Hoi, ook ik heb een borstverkleining gehad. Van de eerste afspraak tot de operatie heeft ongeveer 6 maanden tussen gezeten. Ik weet niet hoe ze tegenwoordig de operatie doen, maar ik heb een zogezegde 'anker' litteken op mijn borst. Ik heb ruim 4 weken bijna niets kunnen doen. Had sowieso de eerste week na de operatie nog drains uit mijn borsten hangen om de wondvocht ed er uit te kunnen halen. En om de wonden niet te openen, mocht ik bijna niets met mijn armen doen (staat weer verbonden met je borst spieren namelijk) Maar, ik heb er echt geen spijt van! Ik had er ook echt lichamelijk last van. Succes!
Ik heb op mijn 15e een borstverkleining gehad. Heb toen 1 jaar op de wachtlijst gestaan omdat deze arts het graag zelf wilde doen ivm mijn leeftijd. Kwam niet zo vaak voor al zo jong en normaal deden ze dit nog niet. Omdat hij het echt nodig vond en het daarom dus zelf wilde doen duurde het even. Nog steeds de gelukkigste dag van mijn leven tot nu toe!
Ik was drie weken na mijn gesprek met de chirurg al aan de beurt.. Het is de beste keuze die ik gemaakt hebt, geen nekpijn meer, geen rugpijn meer én weer normaal kleding kunnen kopen. Het enige wat ik vervelend vond was de drain en dat je de eerste tijd niks mag tillen. Verder heb ik er totaal geen last van gehad en ben ik er nog steeds blij mee! Ik ben heel toepasselijk geholpen door Dr. Tits.. Succes!!
Haha die is goed Maar al na 3 weken aan de beurt,dat was echt snel zeg. Ben benieuwd hoe lang het voor mij gaat duren. Eerst vrijdag maar die verwijsbrief Fijn om te lezen dat bij jullie allemaal de klachten ook echt zijn verdwenen. Lijkt me z'n opluchting.
Wat goed van je dat je de stap hebt gezet! Ik heb een aantal jaren terug een borstverkleining gehad en tot op heden nog geen spijt gehad! Als je vragen hebt mag je pb'en!
Mooi de ha heeft me de verwijzing gegeven. Hij zag ook dat ze behoorlijk hingen en dat dat dan weer zoveel spanning geeft aan mijn spieren. Maar wat en vragenlijst kreeg ik op me afgevuurd zeg (natuurlijk ook wel begrijpelijk,want ze willen weten of je het wel om de juiste redenen doet) Dat zal nog wat worden bij de chirurg. Dinsdag kan ik iig bellen na de poli,en dan maar weer even wachten wanneer ik daar terecht kan.
Ik twijfel al jaren over een borstverkleining. Ik heb niet heel grote borsten, maar in verhouding wel (cup 60F), dus daar heb ik toch wel last van. Ik heb in 2003 een consult gehad met een chirurg, die gaf toen aan 'dat de kans wel groot was dat de klachten minder zouden worden, maar dat het absoluut niet zeker was'. Daar kon ik dus niet zoveel mee, daarom heb ik het nog altijd niet gedurfd. Ik ben heel bang om zo'n flink traject in te gaan en dan geen verbetering te merken...
Wat zijn precies je klachten? En 60F klinkt alsof je een echte wespentaille hebt en dan zo'n enorme rugzak aan de voorkant meedraagt, dan kan het alleen maar beter worden lijkt mij. De huisarts heeft dit waarschijnlijk gezegd, aangezien het echt een zware ingreep is en hij/zij zeker wil zijn dat je alle andere stappen al overwogen hebt? Fysiotherapie, sporten, accupunctuur enz.. TS: De Chirurg stelt je ook allerlei vragen, bij mij zei hij al snel dat ik het waarschijnlijk wel vergoed ging krijgen. Ik had en geen overgewicht (48 kilo bij 157cm) en een flinke buste 65F. Mijn ziekenfonds was overigens erg snel, binnen 10 werkdagen had ik goedkeuring (de friesland verzekeringen zat ik toen)
Marb: Vervelend dat je nog zoveel twijfeld. Waar heb jij allemaal last van als ik mag vragen? Bij mij scheelt het dat ik mijn borsten altijd al te groot heb gevonden (psygisch ben ik al jaren toe aan een verkleining) Maar ik heb de stap nooit genomen omdat ik voor mijn zwangerschap nog geen lichaamlijke klachten had. Maar nu ze nog groter zijn geworden en ik er wel last van heb,was het alleen nog maar wachten voor het juiste moment (die nu dus is aangebroken ) Vlinder1985: Als ik op internet rond lees zou ik ook in aanmerking moeten komen voor een vergoeding. Heb cup 80f,ben 1.63 en weeg 68 kilo. Maar blijf natuurlijk toch nog stiekem een beetje bang dat ze het afwijzen. Ik zit bij menzis (dus als iemand met deze zorgverzekeraar en een borstverkleining ervaring heeft hoor ik het graag )
Ik heb al jaren rug-, nek- en schouderklachten. Bovendien vind ik mijn borsten ook altijd nogal uit verhouding. Ik heb inderdaad een smalle taille en ribbenkast, maar wel flinke borsten. Dat zorgt er vaak voor dat ik bepaalde kleren niet aantrek. Op zich vind ik dat laatste niet zo'n probleem, maar het speelt wel mee.