Keukentje alleen voor meisjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Er waren al opmerkingen van mensen gekomen n.a.v. de speelgoedboek waar allemaal huishoud artikelen stonden als meisjes speelgoed, maar nu heb ik dus dezelfde discussie met mijn vader.

Hij heeft al iets voor 5 december gekocht en wou er nog wat bij kopen en vroeg mij advies/tips. ik gaf aan dat hij een keukentje helemaal geweldig zou vinden. Mijn vader begon heel hard te lachen en zei een keukentje dat is toch meisjes speelgoed. Waar op ik aangaf dat M. dat heel erg leuk zou vinden en op het kdv er ook heel veel mee speelt.

Volgens mijn vader was het toch meisjes speelgoed en vond hij het eigenlijk raar om te kopen. Ik gaf nogmaals aan dat M. het super leuk zou vinden en hij gaat er over nadenken.

Nu mijn vraag: Is een keukentje (en specifiek dus keukentje) echt voor meisjes of kan het ook prima als een jongen er mee speelt. Hij heeft geen broertjes of zusjes dus het zou echt voor hem alleen zijn. Ik wil ook niet dat er straks mensen op bezoek komen en het raar zou zijn als hij er mee speelt.

Natuurlijk moet ik me er niks van aantrekken als hij het leuk vindt dan zou het gewoon moeten kunnen toch? Maar zouden jullie het ook doen?

Dit keukentje halen voor een jongen ja of nee?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    Ja natuurlijk!!! Hier ook een keuken voor mijn 2 jongens (Ikea) Nog nooit een gekke reactie op gehad hoor ;)

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Keukentjes zijn hardstikke leuk voor jongens!!
    Persoonlijk ben ik meer van de van simpelere keukens en liefst van hout waar ze meer hun eigen fantasie in kwijt kunnen.

4. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ja tuurlijk is dit ook voor jongens!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind dit zo'n rare vraag en zo'n bekrompen opmerking van je vader... waar leeft hij? Onder een steen.. ooit gehoord van Jamie Oliver, Gordon Ramsey, Ferran Adria of zelfs Rudolph?

En ook al laten we de chefkoks van deze wereld even buiten beschouwing, die toch redelijk onthand zouden zijn ZONDER keuken... zo'n ding bevindt zich in huis... elke zichzelf respecterende kerel zou een redelijke maaltijd in elkaar moeten kunnen zetten daar.. en ja, zonder de magnetron te gebruiken.

Grrr... ik heb altijd het gevoel dat de afgelopen 50 jaar aan welke emancipatie dan ook verloren is gegaan..

Een keukentje is speelgoed en je geeft aan een kind wat hij of zij leuk vindt!

BASTA!

Sorry, ietswat geirriteerd.. ligt niet aan jou hoor TS.. ik snap het wel maar je moet je niet zo van de wijs laten brengen door je duidelijk (op dit gebied) niet al te intelligente vader.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Onze zoon krijgt een ikea keuken met Sinterklaas of voor zijn verjaardag. Ik vind het net zo goed voor een jongen als een meisje kunnen.
    Nu vind ik al het speelgoed niet specifiek voor een bepaald geslacht, als mijn zoon een roze pop wil en dochter eek racebaan dan krijgen ze die.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ken alleen maar beroemde mannelijke topkoks ;)

Ik heb m'n neefje ook een keukentje gegeven toen hij 2 werd, in oranje en groene kleurstellingen. Deze rode is ook érg gaaf!

8. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Wij hebben verleden week het speelkeukentje van Ikea voor onze zoon van 2 gekocht.....hij vind het geweldig!!!
    Kan zeker wel....

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als ik merk dat mijn ventje een speelgoed-keukentje helemaal 'hemel op aarde' blijkt te vinden, dan krijgt hij die. Ik weiger om hem in een hokje te laten stoppen door wie dan ook. Al vind hij poppen leuk om mee te spelen, dat mag hij toch zeker zelf weten?

Ik ben een trotse ouder die er werkelijk alles voor over heeft om haar kind plezier te zien hebben; en of dat nou met een keukentje is of met een bulldozer, het zal mij echt een zorg zijn.

Ik zit hier geregeld een kwartier lang een zebra-rammelaar te schudden omdat hij deze echt helemaal geweldig vind (een panda-rammelaar heb ik ook, zelfde principe, maar dat vind hij dan weer niks). Ik ga hem dan echt geen leeuw-rammelaar geven omdat die stoerder zijn ofzo.

Why change something so pure and perfect? :D

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    De twee zoontjes van mijn zus krijgen ook een keuken van de sint.. En daar komt toch echt geen zusje met bij.. Dus natuurlijk kan het!!

11. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Tuurlijk is een keukentje ook voor jongens. Volgens mij zijn de meest bekende koks mannen!

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Tuurlijk kan dat. Hartstikke leuk zelfs.

Mijn dochtertje speelt ook met auto's dat kan toch ook prima?

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Als hier een zo'n opmerkelijke opmerking zou worden gegeven zou ik zeggen hoeveel mannelijke chefs zijn er? Zelfde als ze zouden vragen waarom ik mn dochter met kerst een garage geef:vrouwen rijden dus geen auto?

14. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou dit keukentje niet eens voor mn meisje kopen, een echte jongenskeuken vind ik het! Doen dus ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een echte jongenskeuken? Watisdat?

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Tuurlijk kan dat!!

Onze buren hebben twee jongens en daar staat een Ikea keukentje! Hartstikke leuk zelfs! Ik heb een meid en die kijkt niet om naar keukentjes… hier staat er dus ook geen. Doen!!

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie ook een klein keukentje :)

18. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Tuurlijk kan dat!
    Mijn jongens staan regelmatig in hun keukentje iets klaar te maken voor hun pop.
    Hartstikke leuk

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Kan echt prima hoor, mannelijke topchefs staan we toch ook niet met z'n allen uit te lachen? ;)

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hier ook (eindelijk) een ikea keuken voor onze zoon! Hij speelt er ontzettend graag mee, en ook wij nog geen gekke reacties gehad... :D

Deel Deze Pagina