De titel zegt het al. Waar is het eind april / begin mei al zonnig genoeg voor een zonvakantie? Hoeft echt niet bloedheet te zijn (daar hou ik helemaal niet van) maar wel dat je buiten aan het zwembad kunt liggen bijv. Zo rond de 25 graden zou fijn zijn. Hebben jullie tips en adviezen? Ook over hotels of accomodaties. Het is voor 5 personen.
Ik heb geen tip, maar wel een ervaring dat het 2x tegenviel in de meivakantie qua weer en dat was Mallorca. Toch best veel regendagen en te koud om te zwemmen. Mijn ervaring is dat je echt geluk moet hebben. Vrienden van ons zaten in Portugal in de regen, toen het in NL prachtig weer was. Maar het zal ook vaak genoeg andersom zijn. ik zou dus naar de Canarische eilanden of Griekenland gaan, zodat je zuidelijk genoeg zit. Hopelijk heb je hier ook iets aan.
Ik geloof helaas ook niet meer zo in 'zon garantie', wij zijn voor COVID naar Cuba geweest... Ze hadden in jaren niet zoveel slecht weer gehad
Kreta of Cyprus zijn vaak wel zonnig en warm. Canarische eilanden ook altijd warm, waait wel hard in mei. Verder is Zuid Spanje ook wel warm, Malaga, Andalusie.
Wij zijn afgelopen jaar naar Cannes in Zuid Frankrijk geweest. We hebben 2 weken boven de 20 gr gehad en een aantal mooie stranddagen. De andere dagen met net iets te veel koudere wind zaten we bij het zwembad. Het was ook een mooie temperatuur om leuke dingen te ondernemen. Ook een paar mindere dagen met drupjes regen gehad hoor. ‘S avonds kan je snel niet meer buiten zitten en ontbijt ‘s ochtend kon d3 ene dag welen de andere dag niet op het terras. Je moet hier wel geluk hebben, maar ik vond het echt top en een fijne omgeving.
Canarische eilanden geven de meeste zekerheid inderdaad. Ik zou het noordelijker niet aan durven als je echt zekerheid wil dat je aan het zwembad kan liggen of in iedergeval een plek met een verward zwembad. Als de zwembaden niet verwarmd zijn dan is het al snel te koud om te zwemmen (zelfs in tenerife vond ik )
Wij zijn ooit in de meivakantie naar zuid Kreta geweest. De hele week heerlijk weer gehad zo tussen 23-25 graden en zon. We zwommen ook in zee, hadden geen zwembad erbij. De zee was 19 graden, maar je kon er wel in zwemmen. Het noorden was een paar graden koeler met meer wolken en vooral de zee was daar echt kouder. Ook een keer naar Mallorca geweest. Op zich ook wel een paar warmere dagen gehad, maar ook wel frisse dagen met bewolking. En in nl was het dat jaar warmer en zonniger haha. Canarische eilanden zijn denk ik wel aardig zonzeker en warmzeker in die periode.
Wij zijn in de februari voor Corona naar Marsa Alam geweest en hebben toen al lekker weer gehad. Heel zonnig, wel wat winderig soms, ‘s avonds lekker koel om te slapen, alleen soms beetje op het randje van fris. Denk dat het er eind april heerlijk is qua temperatuur. Wij zaten in het Hilton in een familiekamer (twee hele grote geschakelde kamers, twee badkamers).