Hi meiden, Ik heb nu lekker verlof en ik vind het echt heerlijk. Alleen willen steeds mensen afspreken, koffie drinken etc. Ik heb hier minder behoefte aan, zit een beetje in mijn eigen wereld lijkt wel. Herkennen jullie dit? Liefs!
Wat fijn dat je verlof hebt! Eindelijk lekker onderuit en relaxen! Kan me heel goed voorstellen dat je even behoefte hebt aan 'me-time' na al dat werken en voordat de baby komt... Misschien 3 dagen in de week voor jezelf vrij plannen? En als mensen vragen om af te spreken, dan heb je die dag al iets staan (niet gelogen, er staat tijd voor jezelf in de agenda). En wanneer je wel afspreekt misschien beetje gebruik maken? Dus vragen of iemand dan naast het kopje koffie ook nog even wil helpen met .... (afwas, kleertjes opvouwen etc.?) Lijkt mij verder normale reactie. Ik ben nu bijna 32 weken (banner loopt achter) en wil ook gewoon tijd alleen voor MIJ!
verlof heb ik niet, maar het geen zin in afspreken herken ik wel! laat mij maar lekker coconnen thuis
Ik herken het ook hoor. Vandaag eerste verlofdag. Heb m'n handen al vol aan onze dochter en het huishouden. Ben ook snel moe en last van m'n bekken. Daardoor weinig/ geen behoefte aan visite en afspreken buiten de deur etc.
Ja zo heerlijk, ik heb dit bericht nog niet geplaatst of ik heb een app van buurvrouw of ze babykamer mag komen bekijken!! Ik wil gewoon ff rust maar vind dat zo overdreven klinken, maar zo voelt het echt!
Ik herken het wel hoor. Ik heb de neiging om iedere afspraak af te zeggen. Bij de afspraken die we maken, houden we ook met een slag om de arm. DL en ML willen graag van alles ondernemen, maar ik ben het liefst thuis.
Ik ook, ik verheug me op zo'n dag niks!! Vanmorgen had ik ook afgesproken maar ze belde af, vond het echt niet erg! Ik kan toch niet steeds nee zeggen als mensen af willen spreken, hoe doen jullie dat dan?
Heel herkenbaar! Ik kan mezelf echt thuis opsluiten nu.. Probeer om de dag in elk geval een hele dag voor mezelf te hebben om lekker thuis aan te rommelen.
Oeh ik heb het niet zo Ik vind het al snel ''wat saai'' ik heb alles al ''gedaan'' en kom niet verder dan nog beetje schoonmaken, lezen, computeren en series kijken. Ook fijn maar ik vind een break of even naar buiten gaan wel lekker. Dus ik spreek wel graag af al is het maar voor een uurtje. Ik herken wel dat ik ook meer wil cocoonen. Ik vind het niet erg om verder thuis te zitten 's avonds met manlief en mn buik
Dat verlof krijg je toch echt met een reden; uitrusten en voorbereiden op de bevalling. Nu wil iedereen je spreken en zien en als de kleine er is moet dat weer. Beide keren ben je moe, dus ik zou zeggen lekker afspreken als de kleine er is. 't Liefst als de kraamverzorgster er nog is, dan helpt die je met spullen klaarzetten en opruimen. Pak je rust, je hebt m nog heel hard nodig.
Oh, ik ben zo blij dat school weer begint als mijn verlof ingaat! Heerlijk me-time; beetje rotzooien in en om het huis en vooral niet te veel... Heb er ook al zin in!