wat eten jullie met misselijkheid s''avonds

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Eefke84, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

overdag gaat het allemaal wel. heb net weer en paar boterhammetjes op. maar dat warme eten staat me zo tegen he;)
    ikgeef sowieso al niet om aardappels en nu moet ik ze helemaal niet. bah.
    heb liever wat rijst ofzo, of mie. vlees heb ik ook totaal geen zin in. een visstick gaat nog wel. voor iemand herkenbaar en wat aten jullie. want wil wel een beetje gezond eten voor beeb;)

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik eet 's avonds eigenlijk alleen komkommer/sla met sladressing... Krijg verder niets binnen en als ik het al binnen krijg, spuug ik het toch weer uit..

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja komkommer en tomaat krijg ik ook nog wel weg. ga maar proberen wat meer fruit te eten ( geef ik ook niet zo om maar staat me iig niet tegen)

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik at inderdaad ook veel komkommer en fruit...lekker fris en zo kom je toch aan je vezels en vitamines. Yoghurt ging er ook goed in, en appelmoes. En soms hielp het als iemand anders kookte, ik vond het vooral vervelend om boven die pannen te moeten hangen. Misschien een tip? :)

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik heb in het begin niet zoveel last gehad van misselijkheid, maar ik krijg nu dus echt geen aardappels en groente door mijn keel! Ik wordt al beroerd als ik ernaar kijk... :( Gewokte groentepakketten door de pasta of rijst gaat prima. Verder eet ik 's middags veel tomaat op brood en bakken rode besjes en appels.

6. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem ik eet veel sla fruit en dingen waar ik op dat moment trek in heb. Maar ja tegen de tijd dat ik het in mijn mond stop heb ik al geen trek meer;). Ik hoop dat als ik bevallen ben mijn lekkere trek weer terug komt.

groetjes kim

7. Meara

Meara Niet meer actief

Een klein bakje appelmoes

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

uuhhm erg vervelend.. mischien een soepje iets voor jou? dan kun je later op de avond nog wat fruit erbij opeten. ik kan alles eten, heb nergens last van gelukkig.

aantal ideetjes:
    soep
    salade
    fruit
    yogurt met fruit
    beetje van dat smakeloze vliegtuig eten. (dus eten waarbij je eingelijk alleen wat zw.peper en beetje zou gebruikt)
    havermout?
    rijstebrei
    broodje gezond

tja is niet echt een avondmaal allemaal maar even als vervaging totdat je weer " normaal" kunt eten.

succes meid ik hoop dat je er gauw vanaf bent

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oow sorry ik las het niet goed..je krijgt dus wel rijst/mie naar binnen.

nou daar kun je al best veel mee hoor.
    je kunt bijv. een soort nasi maken.
    gewoon rijst koken en als dat klaar is lekker roerbakken met doperwtjes, peentjes en andere groeten die jij lekker vindt. daarbij een visstickje.

een soepje met rijst of stokbrood is zo gemaakt en altijd lekker

met mie kun je bijv. tjap tjoi maken. ook allerlei lekkere groenten door elkaar mixen een sausje maken. je kunt er ganraaltjes doorheen doen of gewoon vis of kip. en dan opeten met mie. erg lekker en gezond. ook snel klaar

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank je wel voor de tips lieve meiden staan wel goede dingen tussen. ik ga me eigen nu naar de ah slepen ( ben zo beroerd nu) en ga vanavond maar voor wat fruit en yoghurt inderdaad. ben ook blij dat plurk nog een potje olvarit lust. de rest van de wek zie ik wel weer. wilde dat ik kon overgeven maar helaas. bah!

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oja rode besjes vind ik altijd wel lekker ja. alleen 1 vraagje he? die bruine dingetjes ana de onderkant, die velletjes kan je die nu wel of niet opeten?

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik at gewoon datgene wat ik binnen kon krijgen, maakte me even niet zo druk of het allemaal wel verantwoord en/of gezond was... Dus als ik alleen maar brood naar binnen kreeg, at ik brood en dan met kaas en extra tomaat erop oid. Je moet toch wat....

En nu gaat het alweer een heel stuk beter en de kleine is goed gegroeid, die pakt toch wel watie nodig heeft!

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik had deze vraag ook al vorige week gesteld...tis lastig ik heb het ook nog steeds ook overdag heb ik moeite...want boterhammen staan me ook vaak tegen..maar probeer toch brood te eten..voor de rest bakjes fruit..snoeptomaten..ontbijtdrink..
    avondeten probeer ik toch iedere avond gewoon te doen maar het gaat een stuk makkelijker als mijn vriend kookt..en als het echt niet gaat of ik heb geen trek of ik kots het eruit...dan vervang ik avond eten door een broodje of salade..
    slik je wel vitamine pillen?

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee alleen nof foliumzuur. als ik zon zwanger vitamine pil neem moet ik dan ook nog die floilumzuur apart pakken of zit dat erbij in?

15. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    je hebt pillen waar alles in zit...ik slik mama plus van davitamon...daar zitten de vitamine in die je nodig hebt en foliumzuur zit er ook in.. je hebt ze geloof ik ook gewoon van kruidvat merk of DA merk..ik heb die van davitamon die bevallen me goed.. daar zitten dan toch die extra vitamine in die je nodig hebt...

16. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    die besjes kan je gewoon met velletje en al eten hoor. Alleen even met een vork van het takje afritsen en dan 1 of 2 schepjes suiker erover. hmmmmmmm en super gezond!

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja dacht dat al wel want al die bruine velletjes eraf pielen is ook vast niet de bedoeling dacht ik:D weet ik veel, eet die dingen nooit:) maar heb er inmiddels drie of 4 takjes op. ging goed.:) vanavond he ik zon zakje instant noodles. water erop. is een beetje pittig wel lekker. en dubbelvla. heb ook nog appels gehaald. ook nog wel zin in;)

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja brood of crakers met kaas en tomaat gata ook goed. tis echt puur die rotaardappels en vlees. bepaalde groentes zou ook nog gaan;)

19. Voorheen kon ik bunkeren wat ik wilde, HONGERRRRR! Maar sinds afgelopen zaterdag is dat compleet omgeslagen, heb nergens meer zin in.... Behalve Monchoutaart :( Fruit en groente heb ik wel (met tegenzin) geprobeerd maar ik ga tijdens het eten gewoon kokhalzen. Ik prop het dan snel naar binnen, om daarna natuurlijk weer groen van misselijkheid op de bank te belanden.... Ook geen pretje.

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb de eerste weken alleen gegeten wat ik naar binnen kreeg, was veel misselijk en warm eten stond me echt tegen. Denk dat de eerste 12 weken de keren dat ik warm gegeten heb echt op 2 handen te tellen waren! Ik at 's avonds meestal een appel of een schaaltje yoghurt met cornflakes. Dat kreeg ik nog goed binnen maar warm eten echt niet!

Deel Deze Pagina