Ik heb een friteuse gekocht en moet nu nog vet kopen. Maar er is zoveel keus! Gebruiken jullie frituurvet, olie of misschien kokosvet? (Van die laatste weet ik eigenlijk niet eens of dat wel kan, maar ik hoor de laatste tijd zoveel goeds over kokosvet) En waarom kiezen jullie hiervoor? Is het één 'gezonder' (voor zover dat kan met frituren ) dan het ander? Zit er nog veel verschil tussen vet van een A merk en de goedkopere (bijv Lidl) variant? Wat een luxeprobleem he maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Vloeibaar plantaardig vet. Volgens mij hebben we daar toen voor gekozen omdat (zonnebloem)olie sneller verbrandt (?) maar ik weet het niet zeker meer. Ik ga dit topic ook even volgen.
Ik frituur altijd in arachide olie. Ik wou dat ik eerder wist dat het eten daarmee veel lekkerder smaakt
Zonnebloemolie en geen last van verbranden. Zonnebloemolie kan i.t.t. tot veel oliën wel hoge temperaturen aan. Ik overweeg kokosolie, maar dat lijkt me nogal een dure grap. Iemand ervaring?
Gewoon in diamant... Waarom? Nou wij stonden in de winkel om te bepalen welke we zouden pakken en toen zei de eigenaar van de friettent die toevallig langs kwam lopen: ja die hebben wij altijd Dus tja toen was het voor mijn man duidelijk: die wordt het haha Maar we hebben ook een airfryer en ik doe daar het meeste in... heel af en toe dan die vette snacks maar vaak pak ik dan gewoon een salade ofzo
Wij in zonnebloemolie, hier ook geen last van verbranden. waarom? we vinden dat gewoon lekker en "gezonder" dan blokken vet. En het is niet duur
Zonnebloemolie of frituurolie, net wat ik heb staan. Frituurolie is wat goedkoper dus daarom meestal die.
Wij hebben geen frietpan, als ik ooit iets voor een gerecht moet frituren gooi ik de wok vol zonnebloemolie.
Wij hebben geen frituurpan. Bij ons gaan frietjes in de oven en snacks in de oven of de pan. Mijn ouders gebruiken vloeibaar frituurvet extra olijfolie van de Appie
Ik gebruik de vloeibare olie van bij Aldi, vind het lekker van smaak en goed van prijs. Denk dat die ook plantaardig is, durf het niet vanbuiten te zeggen. Had ervoor de vloeibare van Becel, maar dan proefde ik de frieten vaak tot de dag erna...
Ik heb toevallig vorige week bij de Lidl een grote kan frituurolie gekocht om uit te proberen. Werkt prima!!
Kokosolie. Is even een aanschaf qua prijs. Maar veel gezonder als de andere frituurvetten of olien. Blijft veel langer schoon en geurt absoluut niet.
arachideolie. dit is pindaolie en deze kan hogere temperaturen aan als zonnebloemolie en is gezonder. het ruikt ook minder dan zonnebloemolie en frituurvet. is ook niet duur.
Kokosolie? Dat is megaduur! En daar blijven na frituren toch ook gewoon restjes in hangen? Ik heb geen frituurpan, gooi t in de oven. Vroeger kocht ik meestal iets met olijfolie.