hoe zijn bij jullie de nachten met de kids!!

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik vroeg me serieus af hoe jullie kinderen slapen 's nachts.
    Heb ik dan van die slechte slapers....

Afgelopen nacht, de jongste(7,5 maand) die om half 8 naar bed gaat, om 23 uur alweer wakker, om vervolgens om half 1, rond 3 uur en om 4 uur weer wakker te worden en vanaf dat moment alleen maar onrustig te zijn, waarnaar hij dus om 6 uur klaarwakker is en we er uitgaan met hem (door de weeks moeten we er zo en zo om die tijd uit).

Dochter van 2 's avonds de laatste dagen huilen en meerdere keren wakker worden en ook afgelopen nacht was ze aan het huilen, die slaapt normaal gelukkig altijd erg goed, maar is afgelopen woensdag geholpen aan haar amandelen en wij denken toch een reactie daarop/

Zoon van 4 komt een paar nachten per week zijn bed uit om tussen ons in te kruipen zo ook vannacht.

Dochter van 6 afgelopen nacht ook wakker en komt er 2 keer uit, als die ook wakker is dan is het een drama want die kan dan niet meer slapen en ook zij heeft het toch wel 2 keer per week dat ze zo'n nacht heeft.

Zoon van 8 afgelopen nacht komt hij ook tussen ons in liggen, terwijl hij gelukkig normaal ook altijd slaapt en enkel komt als hij eng gedroomd heeft.

Da afgelopen weken maak ik gewoon nachtjes van 2 a 3 uurtjes en dan nog niet eens achter elkaar, ik ben gesloopt en geen leuke moeder.
    Vooral de jongste is een crime.

Ik vraag me echt weleens af of andere kinderen zo voorbeeldig zijn en de hele nacht slapen of dat die er ook wat van kunnen ( ik weet zeker dat er moeders gaan reageren die mijn nacht herkennen)

2. Koon

Koon Niet meer actief

Worden ze niet gewoon wakker van elkaars gerommel?
    Ik zou de oudste kids toch echt terug sturen als ze wakker zijn. Natuurlijk is het gezelliger bij jullie ;)

Maar goed, ik heb er maar 1 (2 jr) en die slaapt voorbeeldig dus ik heb makkelijk lullen.

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier ook geregeld korte nachten. Ze gaan allemaal tussens 7 en 8 naar bed. De jongste 1 valt als een blok in slaapt sinds en maand slaapt ze de nachten doorbehalve bij door komende tanden zij is nu 1 of na een drukke dag. De nr 3 is weer en moper kont de laatste avonden krijgt kiesen hij is 2 en als hij slaapt slaapt hij tot 7.00. De 2 de is 5 geen probleem die slaapt prima, en de oudste slaapt ook redelijk. Alleen wat spanning opschool waar door het nu even wat minder is.
    Misschien hebben jullie drukke tijdem achter de rug waar door ze onrustig zijn. Geen idd maar wel vervelend. Misschien kun je over dag eens bij tanken en aders vroeg naar bed. Succes

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

k ben gelukkig gezegend met hele fantastische slapers. Die gaan naar bed tussen 19.00 uur en 19.30 uur en slapen de hele nacht door. Natuurlijk hebben we wel eens periodes dat één van beiden wat onrustiger is, we hebben toevallig net zo'n periode met zoontje achter de rug waarbij hij soms 1, soms meerdere keren per nacht wakker werd, maar over het algemeen heb ik echt niks te klagen.

Lijkt me echt wel zwaar en vermoeiend als je meer gebroken nachten hebt dan niet.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Allemensen, hoe hou je dat vol???:$

Ik heb 3 kinderen en slaap gewoon iedere nacht.......:)

Oudste is bijna 18, daar heb ik bij wijze van de meeste slapeloze nachten van, omdat hij pas om 0.00 uur van zijn werk komt. Als ik er dan eerder in lig (man blijft wel wakker) kan ik niet slapen :)

Middelste van 4 is wel een tijd een slechte slaper geweest, konden we 's avonds wel 10 x naar boven lopen, omdat ze met geen mogelikheid wilde slapen. Ook droomt zij heel erg veel en wilde ze een enkele keer slaapwandelen. Nu heeft ze een dromenvanger en gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik geloof niet dat het echt wat doet natuurlijk, maar zei wel. Het psychologische effect maakt dat zij veel rustiger slaapt, nauwelijks droomt. Maar dan nog, er 's nachts uit hoefden we ook bij haar niet vaak, was meer begin van de avond.

De jongste (2) leg ik neer, wanneer en hoe vaak ik maar wil, maar die valt altijd in slaap. Hij slaapt rustig van half 1 tot half 6, om van 8 tot 's morgens 7 weer te slapen.

Maar ik ben het ook wel met Koon eens: de oudste 2 kun je prima naar hun eigen bed sturen ......

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bij de oudstet 1,5 jaar lang elke nacht gemiddeld 5x naast het bed gestaan. 3x was een goede nacht, uitschieters naar gewoon totaal niet slapen.
    Na 1,5jaar vonden we het probleem en vanaf toen sliep hij door.
    De jongste heeft vanaf begin vrij goed geslapen met maar 1 nachtvoeding en altijd netjes volgens het boekje(muv regeldagen en sprongetjes natuurlijk)
    Maar ook hier zijn er fases dat het gewoon RUK is.

Vorige week zaten we om 7uur sochtends al dik een half uur te kleien.. Slaap uit. *gaap*

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier (2.5 en 4.5) slapen ze.vrijwel altijd netjes 11 uur door zonder ook maar een kik te geven. Dat was.bij beiden het eerste jaar wel.anders dus dit.is nog altijd genieten. Ben ook wel.vrij 'streng', je slaapt in je eigen bed zonder licht of andere feestnummers. Ben ook nooit met ze naar beneden gegaan snachts ofzo voor je het weet is het een gewoonte.

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    In principe prima nachten. KLeine man slaapt van 19.00 tot 7.00 uur, klokje rond dus. Mits..... er geen tandjes, oorpijn, verkoudheid, sprongetje oid is. En over het algemeen wisselt zich dat per week af. Ben je net weer in je ritme, loopt het 3 dagen soepel en dan dient het volgende 'probleem' zich weer aan. Maar ondanks dat, mogen we niet klagen. De echte helse nachten duren meestal max 4 nachten achter elkaar en dan gaat het langzaamaan beter.

Maar jeetje zeg... die nachten van jou zou ik nog geen week trekken. Denk je niet dat je daar toch wat verandering in kunt brengen?

Heb eerder al gehoord als kinderen tussen je in kruipen (als ze wat ouder zijn) dat je ze uit kunt leggen dat dat voor mama te vermoeiend is en als ze aan je bed staan dat je zegt dat ze 5 minuutjes erbij mogen liggen en dan terug moeten naar hun eigen bed dat dat beter werkt dan continu terugbrengen. Zo mogen ze er nl wel even bij, maar vrij kort en het schijnt dat ze het dan niet lang blijven doen. Vooral met die vna 8,6 en 4 lijkt me dat prima te proberen. En wellicht is het ene optie als ze slechtr gedroomd oid hebben om juist even bij hun in bed te gaan liggen totdat ze slapen? Kun je daarna terug naar je eigen bed en lig je rustiger.

9. mumija

mumija Niet meer actief

Oudste 2 sowieso zeggen dat ze niet uit bed hoeven te komen alleen als er echt iets dringends is (ziek).
    En de jongste zou ik wat later op bed leggen, want dit is toch ook geen doen zo.
    Mijn jongste toen hij 7,5 maand was, ging rond een uur of 9 - half 10 naar bed toen hij overdag nog 2 keer sliep.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Vanaf 9 weken door slapen en eigenlijk geen nacht meer wakker geworden na die tijd. Elk kindje is anders

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Pffffffff, zoontje hier heeft gelukkig de slaapgenen van z'n vader, sliep met 8 weken door en sindsdien geen gebroken nacht meer gehad en dan bedoel ik ook echt geen gebroken nacht meer gehad...sorry :p

Uit zichzelf tussen jullie in laten kruipen zou ik ook geen voorstander van zijn.

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier gaat jongste rond 7 u naar bed, die word dan weet om +- 6 u wakker voor een fles en slaapt weer verder tot 9 meestal.

Oudste gaat meestal om 6 u naar bed en maak ik wakeer als de jongste de fles heeft gehad.
    Dan komt ze bij me liggen en slaapt ze verder tot de wekker gaat (7.15)

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dochter hier sliep door vanaf 5 weken tot 9 maanden, toen van 13 maanden tot 23 maanden. Vanaf toen is het bagger. Elke nacht uren wakker. Hebben dr nu bij ons in bed genomen, en dan slaapt ze wel verder. Ik ben ook wel huiverig voor een 2e, als die dan op andere tijden wakker is pff ik ben gemaakt om veel te slapen :D

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik sta 3 tot 5 keer op per nacht vanaf dat de eerste geboren is.
    Het begint wel zijn tol te eisen nu. :)

15. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    De jongste van 13 maanden slat gelukkig altijd door. Heb voor hem nog geen 1 keer te hoevrn opstaan sinds hij de nachten doorslaapt. Hij is een erg tevreden mannetje. Ze gaan tussen 19 en 20 uur naar bed en hij blijft rustig in bed liggen tot ik 'm eruit haal vaak doordeweeks tussen 7 en 8 uur en in het weekend tussen 8 en 9 uur.

De oudste slaapt de ene keer door en de andere keer niet. Of ze is helemaal overstuur en wilt dan bij ons liggen of ze.word gewoon wakker en kruipt bij ons in bed. Vaak stuur ik haar gewoon terug maar tegenwoordig doet ze het zo stil ondanks dat ik heel licht slaap toch hoor ik haar dan niet.

Over het algemeen slaapt ze dus eel goed maar heb ook nachten dat ze om het uur wakker is.

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier gelukkig twee goede slapers. Rond half 8 op bed en ik maak ze om kwart over 7 wakker voor school. Af en toe wel periodes even wakker, maar dan is het even knuffelen en slapen ze verder.

17. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Herkenbaar, hoewel ik maar twee kinderen heb. Hier gaat het regelmatig zo:
    20:30: kinderen slapen
    23:00: de jongste is wakker voor een voeding
    02:30: jongste is weer wakker, wil weer drinken.
    3:30: oudste wakker en onrustig
    05:30: jongste wakker, weer drinken
    06:30: wekker gaat.

In zulke nachten slaap ik ook ongeveer 3 uur. Vreselijk, na een paar nachten ben je al gebroken. En wij hebben deze situatie maandenlang gehad. De jongste slaat nu de voeding van 2:30 over en de oudste wordt snachts niet meer wakker. Een geweldige verbetering! Nu maar hopen dat het zo blijft...

18. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hier tot 7 maanden prima geslapen, maar de laatste tijd gaat het met fases goed of slecht. Tandjes/sprongetjes/ziek het lijkt elkaar allemaal op te volgen.

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Pfff hoe houd je dat vol inderdaad! Ik zou met ze allemaal (behalve de baby) duidelijke grenzen stellen wat betreft bij jullie in bed slapen.
    Maar ook ik heb makkelijk praten. Wij zijn zo verwend dat ik mezelf zielig vind vandaag omdat de kleine (al) om 6uur wakker was.

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de oudste 3 van 4,6,8. zou ik gewoon terug sturen evt, even meelopen bij enge dingen. docher van 6 een boekje/puzzel of iets geven dat kan ze gaan doen als ze wakker is. Hoeft ze papa en mama niet wakker te maken . (doet onze bijna 4 jarige ook, dus met 6 kan dat zeker) .

Jongste zou ik lekker beneden houden tot na laatste voeding.
    de dame van 2 zou ik als ze genezen is van amandelen ( is echt een rotgenezing) even 5 a 10 in bij jullie laten als ze komt en dan weer terug in bed, extra dekentje erbij ( bij papa en mama in bed is het altijd warmer)en ook boekje geven.

Onze dochter kon/kan er ook wat van en tot 8 mnd sowie3so 1 a 2 nachtvoedingen nodig gehad ( prematuur) en daarna sliep ze het rustigst en meest tegen papa aan.
    die hebben we dus nu zover dat ze niet meer bij ons kruipt ( dat kon ze zonder dat wij wakker werden:)) en dat ze in haar kamer met puzzel/boekje blijft tenzij er echt wat is dan mogen ze uiteraard komen.

Ze heeft trouwens wel bijna 6 mnd van het jaar 2 dekbedden, ze vind het fijn om een zware ladig op haar te hebben en om het echt warm te hebben.

Deel Deze Pagina