Wat vries jij allemaal in?

Discussie in 'De lounge' gestart door JNS25, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Hallo,

Net las ik een topic waarin iemand aangaf een bloemkool in te vriezen, ik heb echt nooit geweten dat dit mogelijk is :)... In mijn vriezer vind ik alleen maar brood en ijsjes.

Wij gooien echt veel weg en dat vind ik best zonde. Welke groenten (fruit?) kan ik allemaal invriezen en blijft het ook lekker? Stel dat ik een halve broccoli invries, moet ik het dan in de ochtend uit de vriezer halen en buiten de koeling laten ontdooien? En wat vries jij allemaal in?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Hier eigenlijk alleen brood, vlees en diepvriesgroenten (duh...) in de diepvries. Restjes eten we vaak de dag erna al op.
    Maar ben benieuwd hoe anderen het doen.

3. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Broccoli moet je eerst blancheren en dan invriezen. Meteen bevroren in de pan doen dan is het het lekkerst. Zou het dan in roerbakgerechten gebruiken. Gekookt is vers lekkerder.
    Ik gooi zowat alles in de vries. Vlees/vega in de aanbieding hop inslaan en de vries in. Zak winterpeen hoppa de vries in. Verder ook veel soep (iets met overschot aan courgettes) En diezelfde courgettes snijd ik ook rauw in stukjes en doe ik in zakjes in de vries voor in de roerbakgerechten. Wat geen succes is is andijvie dat wordt echt snot. Stamppotten kan dan weer wel.

4. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Oh en restjes doe ik ook in bakjes. Makkelijk voor als manlief een keer laat van het werk is en we weinig tijd hebben om te koken. Eet je toch gezond :)

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik vries best veel in..
    Groentes: Prei, paprika, broccoli, bloemkool, boontjes, courgette..
    Het meeste blancheer ik even voordat ik het invries. En ik gooi het bevroren in de pan. Paprika en courgette gebruik ik daarna wel in warme gerechten niet meer in koude.
    Verder vries ik soep in, stamppotten, restjes rijst die ik over heb. Pasta-saus. Vlees ( gehakt/ kip/ hamburgers/ tartaartjes ) Die haal ik wel s` ochtends uit de diepvries
    Ik vries ook restjes cocosmelk ik bv en verse kruiden in ijsblokbakjes.

Wij gooien tegenwoordig bijna niets meer weg.
    Fruit vries ik trouwens zelden in behalve als ik het bv voor een warm gerecht gebruik daarna, maar het wordt meestal wel wat snottiger zegmaar.. bij ontdooien.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    oh en als ik zelf frietjes maak maak ik altijd veel en dan vries ik voorgebakken frietjes in hoef ik ze alleen nog af te bakken handig in 1 persoons-porties afhankelijk van met hoeveel we eten kan ik ze dan weer gebruiken. ( gaan bevroren de pan en ik verleng de afbaktijd dan met ongeveer 1 minuut )

7. lydian

lydian Niet meer actief

Ik vries in:
    brood, vlees, eten dat over is (chicken tonight, macaroni, nasi, bami)
    appelmoes (zelfgemaakt) boontjes, doperwtjes, snijbonen, boerenkool allemaal vers ingemaakt...

8. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Dus je kookt/ blancheert alle groenten om het vervolgens in te vriezen? Moet je het dan eerst af laten koelen, of is het koken en vervolgens meteen de vriezer in? Jaja ik ben een leek...

9. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Brood, vlees en diepvriesproducten uiteraard.
    Verder eigenlijk niets. Toen ik nog onregelmatig werkte vroor ik ook porties nasi en spaghetti of soep ofzo in om mee te nemen naar het werk maar sinds de zwangerschap ben ik uit de onregelmatigheid gegaan. Scheelt een hoop ruimte ;)

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.796
    9.313
    113
    Gelderland
    We kopen vaak de kruidenboter bij de Makro en die gaan dan in plakken gesneden de vriezer in. Ook vries ik restjes geraspte kaas in. Verder alle overgebleven maaltijden, vlees, soep, groentes.

11. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Dat is een goede tip! Laat je ze na het bakken eerst afkoelen en doe je ze dan in plastic bakjes invriezen?

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja ik laat ze afkoelen eerst.
    En dan i.d. in plastic bakjes. Ik probeer brede lage ( platte ) te pakken dat het niet zo`n enorme bal wordt want dan wordt het wat minder makkelijk met afbakken.

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Niets, want wij hebben geen vriezer :p

14. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    De knuffels van mijn dochter :D

(huisstofmijtallergie)

en verder brood, ovenfrietjes en snacks

Mijn ouders vriezen ook altijd vlees in, maar ik vind het echt niet te vreten dan (sorry mam..:))

15. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    #15 ikke175, 14 okt 2014
    Laatst bewerkt: 14 okt 2014
    Ik vries geen hele bloemkool in ed..
    Wat ik invries is:
    Vlees ( boterhamvlees en bakvlees )
    Spul wat over is na het koken zoals schotels, groente, sausjes etc.. fruit vries ik nooit in.
    Oh ja en ook nog pasta met saus.

16. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Ik heb weleens een collega horen zeggen dat ze haar vleeswaren in deed vriezen... Maar is dat dan wel lekker als je het ontdooit en vervolgens op brood doet?

17. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Buiten diepvriesproducte vries ik brood in, vlees gaat standaard in de vriezer. Pasta sauzen, soep, stoofpotjes (kook gelijk voor minstens 2 x). Voorheen ook groente en fruithapjes voor de jongste.
    Ik wil eigenlijk ook verse groenten gasn invriezen, want er wordt nog steeds teveel weg gegooit omdat het overblijft en te lang in de koelkast ligt.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    In mijn vriezer vind je brood, ijsjes, frituur troep, vlees en zo nu en dan soep.
    Vind ingevroren eten niet lekker

19. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja hier merken we verder geen verschil eigenlijk.
    Het enige wat je met bijvoorbeeld ham hebt is dat het wat nattig is maar als je dat afschudt is het ook weer weg ;)
    Verder met snijworst, kipfilet, gebraden gehakt enz geen last van :)

20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vries alles in...vlees, brood, vleeswaren, kaas (geraspt), geblancheerde groentem, overgebleven gebak, koekjesdeeg, maaltijden die over zijn, verse kruiden, jus, zelfgemaakte voorgebakken friet, sauzen,

Deel Deze Pagina