Waar ga jij bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ikkeook, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar ga jij bevallen?

1. In het ziekenhuis

2. Thuis

3. In het ziekenhuis met medische indicatie

4. Weet ik nog niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziekenhuis zonder medische indicatie. Dit omdat wij het een geruststellende gedachte vinden dat er acuut hulp is mocht er iets mis gaan.

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ziekenhuis, sowieso omdat het er A. twee zijn B. ik een aangeboren hartafwijking heb. Na de bevalling gaat je bloedstroom snel weer normaal en dit kan wat met mij hart doen C. Een van de kindjes heeft ook een hartafwijking.

En al was het allemaal niet aan de orde dan zou ik nog niet snel voor thuis kiezen. Lijkt me niks al die rommel thuis.

3. Username

Username Niet meer actief

In t ziekenhuis met medische indicatie. Helaas geen keus dus.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Tenzij er onverhoopt toch nog een medische indicatie komt, wordt het een gevoelsmatige keuze. Wordt ja, want hoewel ik 30 weken zwanger ben, hebben wij heel bewust geen keuze gemaakt. Er wordt sowieso van je verwacht dat je thuis blijft tot je flinke weeën hebt. Dus is er tijd genoeg om op dat moment een keuze te maken gebaseerd op hoe het gaat en hoe het voelt. Een vluchttas moet je sowieso altijd klaar hebben, maar wij bereiden dus zowel een thuis- als een ziekenhuisbevalling voor!

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik sluit me bij Rakket78 aan! Was eerst (tot aan 23 weken ongeveer) stellig overtuigd dat ik naar het ziekenhuis wilde, toen ging ik twijfelen en neeg ik meer naar thuis en nu zit ik weer meer aan het ziekenhuis te denken. Om gek van te worden..

Terwijl ik normaal gesproken besluitvastig ben en altijd goed weet wat ik wil, kom ik hier niet direct uit. Wij pakken het dus net zo aan als Rakket hierboven en we zien het wel. En dat ik hier niet over hóéf te kiezen geeft me eigenlijk al heel veel rust :)

6. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik wil heel graag thuis bevallen. Maar mocht het anders zijn dan is dat ook prima. Ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen.

7. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziekenhuis met eigen verloskundige! Ik ga er vanuit dat alles gewoon prima verloopt, maar vind het wel een fijn idee dat mocht er iets aan de hand zijn met mij of de baby we gelijk op de juiste plek zijn en mogelijk ingrijpen gelijk kan. Ondanks dat ik te zwaar ben hoefde ik na 1 controle door de gynaecoloog niet meer langs te komen en hoefde ik niet op medische gronden in het ziekenhuis te bevallen omdat ik verder kerngezond ben en de baby ook kerngezond is. Maar mocht er nu wel iets zijn (je hebt toch net een iets groter risico met overgewicht) zijn we gelijk op de juiste plek. En anders eer dat je er ben (aanrijd-rijd ambulance ong. 12 minuten en dan x 2 voor je belletje ben je zo een half uur verder.

8. 2 Be Mama

2 Be Mama Lid

10 mei 2012
    75
    0
    0
    Niet in het Ziekenhuis en niet Thuis.
    Mooi de middenweg; Kraamhotel!

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waar ga jij bevallen thuis of in het ziekenhuis?
    Ziekenhuis met medische indicatie.
    En waarom kies je daarvoor?
    Nou ja, ik heb niks te kiezen. Hiervoor een keizersnee gehad ivm stuitligging. Waarschijnlijk wordt het dit keer een gewone bevalling.
    Vanwege Hyperemensis Gravidarum onder behandeling van de gynaecoloog. Deze zal ook mijn bevalling begeleiden. Ben bovendien klein van stuk met een vrij smal bekken. Dus vandaar ziekenhuisbevalling.
    Wat vind jij de voordelen van jou keuze?
    Pijnbestrijding bij de hand.
    Niet halverwege de bevalling, mocht dat nodig zijn, met een ambulance nog naar het ziekenhuis.
    Geen "troep" thuis.
    Wat vind je de nadelen van jou keuze?
    Niet in je eigen rustgevende omgeving, maar in de ziekenhuislucht bevallen.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik kies niet. Ik wil naar het ziekenhuis heb een medische indicatie maar moet thuis bevallen Grrrrrr

11. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoopte deze (4e) keer thuis te bevallen, maar ik zou vandaag worden ingeleid dus ziekenhuis. Na overleg gisteren besloten nog een week te wachten en hopen op spontane start en dan mag het weer thuis. Ik wacht dus gewoon af en beslis als het nodig is. We wonen 4 minuten van het ziekenhuis, dus dat was vorige keer maar 3 weeeen in de auto.

12. Within

Within Niet meer actief

Ziekenhuis met indicatie vanwege medicijngebruik en toezicht van pop poli. Vind het jammer dat het niet thuis kan maar dit geeft me wel een gerust gevoel. Moet ook minimaal 24 uur blijven.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    dit dus...

14. Maira11

Maira11 Niet meer actief

In het ziekenhuis, mijn zoontje is daar geboren met 23 weken. Dus ik sta onder controle van de gynaecoloog. Vind het zelf een heel prettig ziekenhuis en zou het niet anders willen. Misschien als ik een paar bevallingen verder ben dat ik thuis bevallen zou overwegen haha. Maar voel me wel erg veilig in een ziekenhuis.

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb gestemd op ziekenhuis, maar hier is dat wel in een geboortecentrum.. Dus met huiselijke kamer en onder begeleiding van je VK.

Voornaamste redenen hier zijn: bij vriendinnen meegemaakt dat ze bijna te laat in het ZH waren (en daardoor het bijna niet meer konden navertellen).. Dus liever vast op de juiste plek voor het geval dat.
    En ik voel me thuis niet zo op m'n gemak, hebben een erg kleine badkamer (beneden), ook alleen wc beneden, het is erg gehorig, enz.. Ik voel me er niet goed bij dat mijn buren kunnen horen dat ik aan het bevallen ben :p

Dus vandaar hier de keus voor geboortecentrum. Nog steeds huiselijk gevoel, maar grote badkamer, alles gelijkvloers, mogelijkheid om evt. nog iets langer daar te blijven incl. kraamzorg, en indien nodig binnen 3 min. op de juiste afdeling mocht er toch onverhoopt iets misgaan.

16. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ziekenhuis is altijd mijn keuze geweest, maar achteraf was dat ook altijd nodig. Beide keren ingeleid en dit keer (waarschijnlijk) weer. Vind t zkh een veiliger idee en hoe vaak hoor je niet dat mensen thuis willen bevallen en dan toch nog naar het ziekenhuis moeten terwijl ze middenin de bevalling zitten. Dat lijkt me toch 3 keer niks. Thuis lijkt me wel relaxter, maar dat zie ik als enige voordeel voor een thuis bevalling. Ik zou er zelf echt nooit voor kiezen.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben twee keer thuis bevallen. Dat had vooraf mijn lichte voorkeur, en toen het zover was wilde ik ook echt nergens meer naartoe.
    Fijn, intiem, geen medische omgeving of overbodige toeters en bellen, en veilig (want met een prima vk en vele zkh'en op 10-15 min afstand voor als het toch nodig zou zijn).

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ga weer voor een thuisbevalling.

Voordelen: niet 'op pad' hoeven met weeen, vertrouwde omgeving, meer gevoel van controle (tenminste, zo voelde het voor mij) en eigen beslissingen kunnen nemen, rust. Naderhand lekker eigen douche, al je eigen spullen meteen tot je beschikking, kunnen eten/drinken wat/wanneer je wilt.
    Nadelen: euhm.... Mensen hebben het wel eens over 'de troep' maar dat wordt allemaal keurig opgeruimd door de kraam, dus geen omkijken naar.

Mijn eerste is overigens in ziekenhuis geboren, met indicatie, maar zelfs dan had ik die eerste keer niet gekozen voor een thuisbevalling. Ik vond het veel te spannend of alles wel goed zou gaan e.d. en heb een prima ervaring in ziekenhuis gehad. Maar na de snelle, soepele 1e bevalling durfde ik het thuis wel aan en mijn 2e is heel snel en soepel thuis geboren (eruit gevallen zoals de VK het noemt :D).

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    In het ziekenhuis met medische indicatie.
    J. kwam in een raptempo en zn hartslag viel weg tijdens de persweeen, heeft elke keer een paar minuten geduurd voor hij weer helemaal bij was en zat klem in mijn bekken.

Bij deze moeten we dus in het ziekenhuis.
    Bij J begon ik thuis en werd ik met spoed afgevoerd.
    Dus nu in het ziekenhuis beginnen vind ik helemaal niet erg haha.

20. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Bij de eerste wilde ik thuis bevallen. Toen de verloskundige met 8 cm de vliezen brak bleek hij in het vruchtwater te hebben gepoept.
    Met 8 cm kreeg ik ook persweeën.
    Dus in het ziekenhuis pijnstilling en weeënstimulatie gehad.

Bij nummer twee ben ik met 5 cm maar naar het ziekenhuis gegaan gezien de vorige bevalling.
    Ook bij deze kreeg ik met 8 cm persweeën en dus een ruggenprik.
    Hij bleek een sterrenkijker vandaar dat het niet opschoot.
    Uiteindelijk is hij de laatste wee gedraaid.

Bij deze gaan we dus maar weer naar het ziekenhuis.
    Ik vind een nachtje na de bevalling blijven niet zo'n probleem

Deel Deze Pagina