Hoe dan ook in het ziekenhuis... zonder medische indicatie tot vooralsnog. Dit ivm onze woonsituatie op ons schip. Dat blijft gewoon doorvaren dus voor eigen veiligheid en dat van de kleine. Sowieso ook omdat wij niet zomaar overal onze vk aan boord kunnen laten komen.
Zolang het medisch niet noodzakelijk is, blijf ik lekker thuis! Ik krijg de kriebels van ziekenhuizen! Wij wonen 15 minuten van het ZKH, dus als het nodig is, zijn we er nog zo!
Ik weet het echt nog niet. Bij de eerste moest ik naar het zh met medische indicatie. Nu heb ik die niet meer en als er geen mi meer komt dan wil ik wel thuis bevallen. Minder klinisch, prettiger, echt een gevoel. Vl daarentegen wil persé naar het zh, hij wil het risico niet nemen, hij is te bang dat er iets gebeurd. Ondanks dat ik het werk moet doen, neem ik zijn gevoel ook heel serieus. Als hij zich thuis niet kan ontspannen omdat hij het eng vind heeft dat ook z'n weerslag op mij. Al met al praten we er regelmatig over om voor- en nadelen af te wegen. Gelukkig hebben we nog even voor we de beslissing moeten nemen
Verplicht in het ziekenhuis (medische indicatie), omdat ik de vorige keer heel veel bloed was verloren, want de placenta liet niet los en moest op de OK manueel worden verwijderd. Vorige drie bevallingen waren ook in het ziekenhuis. Bij de eerste lag ik er al vanwege zwangerschapsvergiftiging, dus ingeleid. Bij de tweede thuis geprobeerd, maar kwam hij klem te zitten en moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis. Bij de derde gelijk maar naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig maar, want de placenta kwam dus niet los. Wel tevreden over het ziekenhuis overigens. Zonder medische indicatie zou ik ook naar het ziekenhuis zijn gegaan.
Ivm ks dw vorige keer moet ik nu dus verplicht in het ziekenhuis bevallen. Als onze eerste geen stuit was had ik toch gekozen voor een poliklinische bevalling.
Vorige en komende maal in het ziekenhuis vanwege mijn overgewicht. Hoop dat ik bij deze het ziekenhuis nog haal, want mijn eerste was er al heel snel.
Mijn keuze staat er niet bij, nl het kraamhotel. Maar dat is gevestigd in het ziekenhuis. Het is echter een zelfstandige organisatie...
Ik ben in het ziekenhuis bevallen door medische /indicatie maar ook al had ik dat niet, was ik ook in het ziekenhuis bevallen. Ik heb altijd in België gewoond en daar bevalt bijna niemand thuis
In het ziekenhuis met medische indicatie Bij de eerste had ik een keizersnede. En bij de kinderen moest geprikt worden of de schildklier goed werkte. Dus ik heb weinig andere keuze (helaas)
Ik zou eerst gewoon thuis bevallen maar omdat ik langdurig gebroken vliezen had werd het het ziekenhuis.
Ik ben van de eerste thuis bevallen, en zou het bij een eventuele 2de weeer graag willen..... Heeeeeeeeerlijk!
Ivm stuitligging eerste, moest ik in het zkhs bevallen. Die eindigde uiteindelijk in een spoedkeizersnede, waardoor ik nu automatisch weer in het zkhs moet bevallen. Vind dat ook niet erg, gezien de toestanden van de eerste bevalling 😁
Ik hoop weer thuis. Vond dat zo fijn bij mn 1e.. lekker in mn eigen bed, muziekje aan, douchen wanneer ik dat wilde, mn eigen spulletjes enz. Heel knus in de slaapkamer, verloskundige en kraamhulp erbij en ging gewoon allemaal erg relaxt. Teken voor weer een zelfde bevalling!
Gevoelsmatig kies ik voor thuis....zeker als ik alle positieve berichten lees hier. Maar... Als het mis gaat, zijn we dan nog op tijd? Zhuis ks 15 min rijden. En vergeef je het jezelf als het mis gaat? Aan de andere kant....het gaat meestal goed dus......
Ik beval in het ziekenhuis. Dit ivm medische redenen. Maar ook als die er niet waren had ik alsnog gekozen voor het ziekenhuis. Mocht het niet goed gaan of iets dan zijn ze er gelijk bij,het geeft mij een veilig gevoel. Thuis bevallen lijkt me ook een hele mooie ervaring maar die zit er voor mij gewoon niet in. Voordeel van thuis is dat je in je eigen bed ligt,vertrouwde omgeving en geluiden etc... In een ziekenhuis is dat compleet anders natuurlijk.
Ziekenhuis met medische indicatie ivm diabetes type 1. Word daardoor ook rond de 38 weken al ingeleid. Als ik wel de keuze had, had ik waarschijnlijk ook in het ziekenhuis willen bevallen.
In het zkh... Bij me zoontje wilde ik dat graag. En nu moet ik, ivm keizersnee de vorige bevalling.. Voordeel, Vind het zelf fijn dat alles bij de hand is, mocht dat nodig zijn. En mocht je als nog na het zkh moeten, lijkt me de rit er heen ook geen pretje. Je heb thuis de "rommel" niet.. Eerste nacht, als je er voor kiest, zorgen ze in het zkh voor de voeding snachts. Zodat je als kersverse mama even bij kan komen ban de bevalling. Nadeel, het is minder knus/huiselijk vinden sommige.. (Persoonlijk niet gemerkt)