Waar ga jij bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ikkeook, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar ga jij bevallen?

1. In het ziekenhuis

2. Thuis

3. In het ziekenhuis met medische indicatie

4. Weet ik nog niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Begin thuis.. Hopelijk zh niet nodig :)

2. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Hoe dan ook in het ziekenhuis... zonder medische indicatie tot vooralsnog. Dit ivm onze woonsituatie op ons schip. Dat blijft gewoon doorvaren dus voor eigen veiligheid en dat van de kleine. Sowieso ook omdat wij niet zomaar overal onze vk aan boord kunnen laten komen.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Zolang het medisch niet noodzakelijk is, blijf ik lekker thuis! Ik krijg de kriebels van ziekenhuizen!

Wij wonen 15 minuten van het ZKH, dus als het nodig is, zijn we er nog zo!

4. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het echt nog niet. Bij de eerste moest ik naar het zh met medische indicatie. Nu heb ik die niet meer en als er geen mi meer komt dan wil ik wel thuis bevallen. Minder klinisch, prettiger, echt een gevoel. Vl daarentegen wil persé naar het zh, hij wil het risico niet nemen, hij is te bang dat er iets gebeurd. Ondanks dat ik het werk moet doen, neem ik zijn gevoel ook heel serieus. Als hij zich thuis niet kan ontspannen omdat hij het eng vind heeft dat ook z'n weerslag op mij. Al met al praten we er regelmatig over om voor- en nadelen af te wegen. Gelukkig hebben we nog even voor we de beslissing moeten nemen;)

5. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Verplicht in het ziekenhuis (medische indicatie), omdat ik de vorige keer heel veel bloed was verloren, want de placenta liet niet los en moest op de OK manueel worden verwijderd.

Vorige drie bevallingen waren ook in het ziekenhuis.
    Bij de eerste lag ik er al vanwege zwangerschapsvergiftiging, dus ingeleid.
    Bij de tweede thuis geprobeerd, maar kwam hij klem te zitten en moest ik met de ambulance naar het ziekenhuis.
    Bij de derde gelijk maar naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig maar, want de placenta kwam dus niet los.

Wel tevreden over het ziekenhuis overigens. Zonder medische indicatie zou ik ook naar het ziekenhuis zijn gegaan.

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ivm ks dw vorige keer moet ik nu dus verplicht in het ziekenhuis bevallen. Als onze eerste geen stuit was had ik toch gekozen voor een poliklinische bevalling.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Vorige en komende maal in het ziekenhuis vanwege mijn overgewicht. Hoop dat ik bij deze het ziekenhuis nog haal, want mijn eerste was er al heel snel.

8. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Mijn keuze staat er niet bij, nl het kraamhotel. Maar dat is gevestigd in het ziekenhuis. Het is echter een zelfstandige organisatie...

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ben in het ziekenhuis bevallen door medische /indicatie maar ook al had ik dat niet, was ik ook in het ziekenhuis bevallen. Ik heb altijd in België gewoond en daar bevalt bijna niemand thuis

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik wou thuis bevallen, maar door groei achterstand van E. Na t ziekenhuis

11. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    In het ziekenhuis met medische indicatie

Bij de eerste had ik een keizersnede. En bij de kinderen moest geprikt worden of de schildklier goed werkte. Dus ik heb weinig andere keuze (helaas)

12. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Ik zou eerst gewoon thuis bevallen maar omdat ik langdurig gebroken vliezen had werd het het ziekenhuis.

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik ben van de eerste thuis bevallen, en zou het bij een eventuele 2de weeer graag willen.....
    Heeeeeeeeerlijk!

14. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Ivm stuitligging eerste, moest ik in het zkhs bevallen. Die eindigde uiteindelijk in een spoedkeizersnede, waardoor ik nu automatisch weer in het zkhs moet bevallen. Vind dat ook niet erg, gezien de toestanden van de eerste bevalling 😁

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik hoop weer thuis.
    Vond dat zo fijn bij mn 1e.. lekker in mn eigen bed, muziekje aan, douchen wanneer ik dat wilde, mn eigen spulletjes enz.
    Heel knus in de slaapkamer, verloskundige en kraamhulp erbij en ging gewoon allemaal erg relaxt.
    Teken voor weer een zelfde bevalling!

16. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gevoelsmatig kies ik voor thuis....zeker als ik alle positieve berichten lees hier. Maar... Als het mis gaat, zijn we dan nog op tijd? Zhuis ks 15 min rijden. En vergeef je het jezelf als het mis gaat? Aan de andere kant....het gaat meestal goed dus......

17. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik beval in het ziekenhuis.
    Dit ivm medische redenen.
    Maar ook als die er niet waren had ik alsnog gekozen voor het ziekenhuis.
    Mocht het niet goed gaan of iets dan zijn ze er gelijk bij,het geeft mij een veilig gevoel.
    Thuis bevallen lijkt me ook een hele mooie ervaring maar die zit er voor mij gewoon niet in.
    Voordeel van thuis is dat je in je eigen bed ligt,vertrouwde omgeving en geluiden etc...
    In een ziekenhuis is dat compleet anders natuurlijk.

18. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziekenhuis met medische indicatie ivm diabetes type 1. Word daardoor ook rond de 38 weken al ingeleid.

Als ik wel de keuze had, had ik waarschijnlijk ook in het ziekenhuis willen bevallen.

19. cjjm2012

cjjm2012 Bekend lid

24 nov 2012
    628
    0
    0
    In het zkh...
    Bij me zoontje wilde ik dat graag. En nu moet ik, ivm keizersnee de vorige bevalling..
    Voordeel, Vind het zelf fijn dat alles bij de hand is, mocht dat nodig zijn.
    En mocht je als nog na het zkh moeten, lijkt me de rit er heen ook geen pretje.
    Je heb thuis de "rommel" niet..
    Eerste nacht, als je er voor kiest, zorgen ze in het zkh voor de voeding snachts. Zodat je als kersverse mama even bij kan komen ban de bevalling.

Nadeel, het is minder knus/huiselijk vinden sommige.. (Persoonlijk niet gemerkt)

20. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ik mag thuis bevallen, maar kies ook voor het zh

Deel Deze Pagina