Ik ga een goedkoper abbonement voor mijn mobiel afsluiten. Volgende week komen ze boven dubbelglas plaatsen(beneden is al dubbel) en krijgen we een nieuwe droger die veel zuiniger is dan het oudje dat gister het loodje heeft gelegd.
Boodschappen! Niet omdat we t geld er niet voor hebben maar omdat ik t een luxeprobleem vind om altijd maar Amerk t willen hebben en een overvolle koelkast. Nu vind ik t een soort kicken om goedkoop boodschappen te doen haha
Ik neem bij de boodschappen minder vaak de A merken, en geen snoep/chips meer wat in de kast komt te liggen en vaak half vol nog de contrainer in gaat verder zou ik willen dat wij beide niet zo'n belachelijk duur telefoon abbo zouden hebben, maarja eigen schuld, en we zitten er nog een jaar aan vast
Ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier, andere zorgverzekering en heb mijn overige verzekeringen aangepast.
Abb mobiel opgezegd, onderhoudabb cv ketel veranderd, 1 lot postcodeloterij minder. Verder bewuster boodschappen doen, niet meer klakkeloos van alles kopen. Hopen hierdoor pm 500 te kunnen sparen.
Wj leven al vrij zuinig, misschien wat meer letten op wat we kopen, en misschien wat minder autorijden, maar eigenlijk gaat het prima zo.
Hier de zorgverzekeringen voor manlief en mij omlaag gedaan, we letten op met boodschappen we hebben een vast bedrag en daar moeten we het van doen, postcodeloterij en Hartstichting stop gezet, minder met de auto weg, kleur mijn haar niet meer. Er is nog 1 post waar we flink op kunnen bezuinigen, maar dat moet manlief doen stoppen met roken, maar goed dat wil hij niet
Minder vaak de auto pakken en meer lopen en fietsen, wij zijn gestopt met hondencursus (100,- per jaar), Pampers alleen in de aanbieding kopen (andere merken geprobeerd, maar enkel zere billen en uitslag), zolang mogelijk bv geven, kleding in de uitverkoop kopen. En als het écht noodzakelijk is, stoppen met nespresso koffie en gewone filter koffie gaan drinken. Nespresso kost 0,35 per bakje, 4 bakjes per dag drink ik zo op) Boodschappen neem ik al vaak in de aanbieding en bij de Lidl, groente en fruit haal ik altijd bij de boer.
We hebben een grote vriezer gekocht dus voornamelijk op eten: - Brood: voorgesmeerd in pakketjes, dus niet meer iedere dag lunch kopen op het werk - Avondeten: vaker grote porties koken en de rest invriezen. - Groente en vlees: vaker grootverpakking kopen en verdelen in kleine porties voor in de vriezer - Vaker lopend de stad in, scheelt benzine en parkeerkosten - Vaker naar de Lidle/Aldi ipv AH - Borstvoeding ipv flesvoeding - babyspullen zoals luiers etc alleen in de aanbieding en grootverpakkingen. - kleding ik vond het al een kunst om zoveel mogelijk leuke dingen in de uitverkoop te kopen. Ik koop zelden iets voor de volle pond (voor primark lekker goedkoop ) - Door de komst van de baby minder vaak op stap en als ik op stap ga drink ik zelden of niet ivm borstvoeding. Nodigen nu vaker vrienden thuis uit en dat is toch een stuk goedkoper. - auto/zorgverzekering opnieuw afgesloten, scheelt in totaal 50 per maand!
Hoewel het hier niet nodig is wil ik echt minder uitgeven aan boodschappen en kleding. Gaf maandelijks 650 euro aan boodschappen uit en 450 aan kleding. Wil nu echt boodschappen doen voor 100 euro per week en kkleding alleen kopen als het nodig is
Mijn vriend is zo goed als gestopt met roken... Kocht bijna elke dag een pakje sigaretten voor 6,50 euro. Dat gaat dus heel wat schelen.. We gaan t zien volgende maand. Ik ben overgestapd naar andere zorgverzekering scheelt 23 euro per maand. Mijn vriend heeft zijn extra tandarts verzekering eraf gehaald en dat scheelt volgens mij ook zo'n 15 euro per maand. Verder gaan we minder buiten de deur eten (even snel langs de mac) dat gaat ons ook zeker 60 euro per maand schelen... Boodschappen doen voor een hele week ipv bijna elke dag opnieuw.. En dat gaan we doen in Duitsland! dat scheelt ook.