Waar ga jij op besparen in 2013?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ga een goedkoper abbonement voor mijn mobiel afsluiten. Volgende week komen ze boven dubbelglas plaatsen(beneden is al dubbel) en krijgen we een nieuwe droger die veel zuiniger is dan het oudje dat gister het loodje heeft gelegd.

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Boodschappen! Niet omdat we t geld er niet voor hebben maar omdat ik t een luxeprobleem vind om altijd maar Amerk t willen hebben en een overvolle koelkast. Nu vind ik t een soort kicken om goedkoop boodschappen te doen haha

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik neem bij de boodschappen minder vaak de A merken, en geen snoep/chips meer wat in de kast komt te liggen en vaak half vol nog de contrainer in gaat

verder zou ik willen dat wij beide niet zo'n belachelijk duur telefoon abbo zouden hebben, maarja eigen schuld, en we zitten er nog een jaar aan vast

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nergens op... is nog niet nodig hier...

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier, andere zorgverzekering en heb mijn overige verzekeringen aangepast.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Abb mobiel opgezegd, onderhoudabb cv ketel veranderd, 1 lot postcodeloterij minder.

Verder bewuster boodschappen doen, niet meer klakkeloos van alles kopen. Hopen hierdoor pm 500 te kunnen sparen.

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wj leven al vrij zuinig, misschien wat meer letten op wat we kopen, en misschien wat minder autorijden, maar eigenlijk gaat het prima zo.

8. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cadeautjes aan anderen en niet altijd maar meteen zeggen dat ik wel rijd of wel de drankjes betaal.

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hier de zorgverzekeringen voor manlief en mij omlaag gedaan, we letten op met boodschappen we hebben een vast bedrag en daar moeten we het van doen, postcodeloterij en Hartstichting stop gezet, minder met de auto weg, kleur mijn haar niet meer.
    Er is nog 1 post waar we flink op kunnen bezuinigen, maar dat moet manlief doen stoppen met roken, maar goed dat wil hij niet:(

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    ik wil gaan besparen op boodschappen. mn man rookt, die gaat meer shag roken ipv sigaretten.

11. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Minder vaak de auto pakken en meer lopen en fietsen, wij zijn gestopt met hondencursus (€100,- per jaar), Pampers alleen in de aanbieding kopen (andere merken geprobeerd, maar enkel zere billen en uitslag), zolang mogelijk bv geven, kleding in de uitverkoop kopen.
    En als het écht noodzakelijk is, stoppen met nespresso koffie en gewone filter koffie gaan drinken. Nespresso kost €0,35 per bakje, 4 bakjes per dag drink ik zo op)
    Boodschappen neem ik al vaak in de aanbieding en bij de Lidl, groente en fruit haal ik altijd bij de boer.

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    We hebben een grote vriezer gekocht dus voornamelijk op eten:
    - Brood: voorgesmeerd in pakketjes, dus niet meer iedere dag lunch kopen op het werk
    - Avondeten: vaker grote porties koken en de rest invriezen.
    - Groente en vlees: vaker grootverpakking kopen en verdelen in kleine porties voor in de vriezer
    - Vaker lopend de stad in, scheelt benzine en parkeerkosten
    - Vaker naar de Lidle/Aldi ipv AH
    - Borstvoeding ipv flesvoeding :D
    - babyspullen zoals luiers etc alleen in de aanbieding en grootverpakkingen.
    - kleding ik vond het al een kunst om zoveel mogelijk leuke dingen in de uitverkoop te kopen. Ik koop zelden iets voor de volle pond ;) (voor primark lekker goedkoop :D)
    - Door de komst van de baby minder vaak op stap en als ik op stap ga drink ik zelden of niet ivm borstvoeding. Nodigen nu vaker vrienden thuis uit en dat is toch een stuk goedkoper.
    - auto/zorgverzekering opnieuw afgesloten, scheelt in totaal €50 per maand!

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hoewel het hier niet nodig is wil ik echt minder uitgeven aan boodschappen en kleding.
    Gaf maandelijks 650 euro aan boodschappen uit en 450 aan kleding.
    Wil nu echt boodschappen doen voor 100 euro per week en kkleding alleen kopen als het nodig is

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Mijn vriend is zo goed als gestopt met roken:D...
    Kocht bijna elke dag een pakje sigaretten voor 6,50 euro. Dat gaat dus heel wat schelen.. We gaan t zien volgende maand.
    Ik ben overgestapd naar andere zorgverzekering scheelt 23 euro per maand. Mijn vriend heeft zijn extra tandarts verzekering eraf gehaald en dat scheelt volgens mij ook zo'n 15 euro per maand.
    Verder gaan we minder buiten de deur eten (even snel langs de mac) dat gaat ons ook zeker 60 euro per maand schelen:)...
    Boodschappen doen voor een hele week ipv bijna elke dag opnieuw.. En dat gaan we doen in Duitsland! dat scheelt ook.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    Op mn vent ;)

Deel Deze Pagina