Waar ga jij op bezuinigen in 2011?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shereen23, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Proberen om minder boodschappen mee te nemen dan ik van plan was en de deuren steeds dicht doen als ik weg ga of binnen kom zodat de toch een beetje weg blijft.

2. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo ik doe ook mee bezuinigen:

energie overstappen € 60,00
    stoppen met roken € 400,00 (2 personen)
    telefoonab weg €60,00
    bezuiniging van €520,00

(tjonge word nog rijk zo)

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Wij hoeven ook niet te bezuinigen, maar als het zou moeten, dan op de boodschappen!

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb een ander telabo genomen en bespaar zo minstends 30 euro per maand.
    Verder heb ik een lening afbetaald, wat me 100 euro per maand scheelt.
    Ook wil ik proberen zo'n 100 euro te besparen op de boodschappen.

Dit omdat ik de helft minder ga werken en we dan zo'n 300 euro minder te besteden hebben. (ik krijg ouderschapsverlofkorting,daarom is het verschil niet zooo groot)

En als ik die 300 euro kan bezuinigen dan kunnen we ook blijven sparen!
    Januari, feb en maart verdien ik m'n volledige loon nog dus ik wil dan wel rond de 1000 euro sparen en daarmee vast een rek.voor de kleine openen.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hebben alle verzekeringen onder de loep gelegd en kwamen erachter dat als we alles naar inshared doen dat we dan per maand 68 euro goedkoper zijn!! En inshared staat erg goed bekend.

Ook hebben we naar de zorgverzekering gekeken en we gaan nu van cz naar delta loyd en dat scheelt ons per maand 47 euro! Al met al 2 flinke besparingen dus..

Per jaar een totale besparing van 1380 euro!! 8)

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik wil alle verzekering (woon, auto, reis etc) eens onder de loep gaan nemen. We hebben nu alles via een assurantiekantoor/tussenpersoon en ik heb zo'n idee dat daar nog veel uit te halen valt!!

7. Tese

Tese Niet meer actief

Ja daar hadden wij dus ook alles zitten en het scheelt echt een hoop om ergens anders te kijken. Kijk eens bij inshared is heel interessant.

8. Quiliana

Quiliana Actief lid

21 jul 2010
    210
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    ik ga zowiezo alle abonnementen langs, kijken welke goedkoper kunnen en anders opzeggen... verzekeringen breng ik onder 1 maatschappij, dan krijgen we korting en geld terug (hoe meer verzekeringen hoe meer geld terug)

en ik ga geen onzin dingen kopen, regelmatig kom ik thuis met iets waarvan ik denk, oh das handig om er vervolgens iets anders op te verzinnen waardoor ik weer geld heb weggegooid....

En boodschappen moet ik mee uitkijken...maar dat komt omdat ik een lekkerbek ben

9. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik hoef in principe niet te bezuinigen alleen ik vind t zonde om veel geld te betalen als t niet nodig is. ik koop liever andere dingen daarmee of ik zet t lekker op de spaarrekening.

Maar zoals verzekeringen enzo, als je dat ergens anders goedkoper kan doen dan ben je toch gewoon een dief van je eigen portemonnee als je niet overstapt?

10. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Oja impulsaankopen pffff ik ben daar dus verslaafd aan. Als ik naar t winkelcentrum ga dan kom ik altijd thuis met spulletjes die zogenaamd handig of "echt nodig" zijn.
    Dat is echt m'n grootste probleem en kleding.
    Ik koop elke maand kleding voor mezelf en de kids. De kinderkasten puilen uit maar ik blijf kopen.
    Me man hoopt voor z'n kids dat deze koopziekte niet erfelijk is hihi.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Mijn man heeft een andere baan en gaat meer verdienen. Dus bezuinigen hoeft niet perse.

Maar ik hoop toch straks minder uit te geven aan boodschappen. Ik heb het een beetje verwaarloosd.

12. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Ik hoef niet te bezuinigen maar ik denk dat ik toch het boodschappengeld ga verlagen naar 125 euro pw en eens kijken hoelang ik dit volhou.

13. Samama

Samama Niet meer actief

Ik ga bezuinigen op de -eigenlijk niet nodig maar het was zo leuk- dingen die ik altijd kocht. Kleding voor m'n dochter koop ik alleen als ze echt nieuwe dingen nodig heeft, dus daar was ik al op aan het bezuinigen. Wat vaker nee zeggen in de speelgoedwinkel. Maar dat gaat al 4 weken goed, ben onder curatele gesteld door m'n man haha :D

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik heb mijn sportabbo opgezegd ik ga er toch nooit heen en mobiele tel abbo van mijn man hij belt toch nooit . Dit gaat allemaal in 2011 beindigd worden

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    -zorgverzerkering
    -ander kdv

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik ga bezuinigen op kleding.niet omdat het nodig is maar omdat het moet van mezelf. Gaat per maand honderden euro's uit terwijl we allemaal belachelijk volle karren hebben

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wij moeten echt minder uitgeven aan onzin-dingen. En dan niet zozeer doordat alles weer duurder wordt, maar vooral omdat wij nog een aardige studieschuld moeten wegwerken..slik.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Aangezien mijn man in de ziektewet zit (maar wel gelukkig eindelijk na een jaar een opleiding krijgt!!) en ik per 1 december ontslagen zal worden moeten wij ook gaan bezuinigen...

Hier wordt het mn zorgverzekering zou in het nieuwe jaar 136 euro gaan betalen:$ dat dacht ik dus niet!
    Wij zijn verder al best wel zuinig omdat mijn man dus al een jaar zonder baan zit.

Het enige waar ik nu echt op bezuinig (sinds een poosje) is de kleding van mijn zoontje. Hij heeft genoeg en met al die kortingen nu is het moeilijk om niks te kopen, maar het is gewoon niet nodig.:)

19. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik ben de verzekeringen aan het vergelijken , En nu blijkt dat we daar flink op kunnen bezuinigen 80euro pm .
    Dus per december alles over zetten.

20. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Nu heb ik onlangs alle abbonnementen opgezegd, en ook alle goede doelen.
    Dus dat is iets van dit jaar :)

*Ik wil het komende jaar minder uitgeven voor mezelf (minder boeken kopen, minder kleding etc)

*Ik wil bezuinigen op de boodschappen want ik weet dat we beter kunnen ;)

Op mijn zorgverzekering ga ik niet bezuinigen omdat ik te vaak dingen heb waardoor ik goed gebruik maak van mijn verzekering.
    En verder vind ik dat we het best netjes doen op het moment.
    We sparen als malle voor ons nieuwe huis en de baby :)

Deel Deze Pagina