ik zou niet weten waarop....we hebben zojuist een lager kpn abonnement genomen want we betaalden eerst ruim 100 euro per maand..dat is nu naar max 50 euro gegaan. uuhhm wat nog meer...boodschappen? vaker naar de lidl ipv van naar de ah. that's it. ow en mischien minder lang douchen...dat geldt vooral voor mij. ik sta ruim een half uur tot 3 kwartier te niksen onder de douche. elke dag..soms wel 2 keer. en als ik mijn zoontje ga douchen mag hij ook lekker een half uur spelen. tjshaaaaa dat kost aardig wat.
- De wekelijkse boodschappen - Zorgverzekering (denk dat de tandverzekering eruit gaat) - Uitjes en extraatjes
oooee en een hele belangrijke: IK moet minder vaak naar de mc donalds en b.king. ik durf echt niet te zeggen hoeveel ik in mn uppie daar per maand aan uitgeef. het is schandalig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier is bezuinigen (nog) niet echt noodzakelijk. Maar we gaan bijvoorbeeld wel erg kritisch kijken naar het aanbod dat we straks krijgen van onze zorgverzekeraar. En dan maar eens goed vergelijken. Ook al is bezuinigen niet noodzakelijk; ik vind te veel betalen ook wel zonde! Dat geld geef ik liever uit aan leuke dingen. Om diezelfde reden zijn we pas ook overgestapt van telefonieaanbieder. En we zullen komend jaar ook eens goed kijken naar de kosten voor energie. Daar is misschien ook nog wel wat te winnen. Zeker nu er 2 dagen in de week extra iemand thuis is.
Wij gaan bezuinig omdat we een we ook meer gaan uitgeven.....snap ie em" nee ik ga bezuinigen op boodschappen en dan met name eten halen.....we doen een paar pakketen uit het televisie abonnement en minder kleding kopen. Ik hou echt geen geld over omdat wij een tweede auto moeten aanschaffen vanwege woon-werkverkeer ivm met de kinderen uit school halen.
Tot nu toe nog op niks. Ik gooi geen geld over de balk en hoef niet te bezuiningen omdat ik anders geld tekort kom. Misschien wat minder kleren kopen voor mijn meisje ja, maar ze groeit natuurlijk overal uit dus daar blijf je wel mee bezig (al overdrijf ik soms ).
Wij zijn (nog) maar met zn tweetjes, maar gelukkig hoeven wij ook niet te bezuinigen. Zelfs niet nu we zaterdag een nieuwe auto erbij krijgen, dus ook verzekering, wbelasting, benzine enzo. en hiernaast storten we elke maand nog een bedrag naar onze spaarrekening.
Sowieso op boodschappen, daar geven wij veel te veel aan uit. Maar daar wil ik hoe dan ook op bezuinigen, ook al hebben we het prima wat betreft geld. Ga nu voor 30 euro per dag naar de supermarkt terwijl dat best minder kan... En we gaan abonnementen op tijdschriften opzeggen. Voor de rest bezuinigen wij nergens op, heb mijn zorgverzekering voor het komende jaar juist opgeschroefd van 1 naar 3 sterren en ga daarvoor 30 euro meer betalen dan ik nu doe. Maar dan zijn we tenminste goed verzekerd.
Wij gaan met de zorgverzekering van Zilveren Kruis naar de Ohra. Scheelt 50 euro per maand. En dan heb ik de basis+aanvullend en Tandgezond tot 150 euro per jaar (110% vergoeding) Dus toch geen slech pakket dacht ik zo. Bevallen hoef ik toch niet meer
- goedkopere zorgverzekering - mn vriend zn tel abbo naar sim only omdat we t-mobile spuugzat zijn. - en t volgende puntje is stoppen met roken allebei. gaat meer om de gezondheid dan om t bezuinigen. maar wat we er per maand op besparen is natuurlijk wel lekker denk zo rond de 150 euro.
Wij kunnen nergens meer op bezuinigen.. In tegendeel zelfs, 2011 zal alleen maar duurder worden, i.i.g. veel minder inkomsten. Tot eind augustus neem ik fulltime onbetaald ouderschapsverlof op, wat ons zo'n 1000,- per maand "kost". Daarna ga ik van 36 uur naar 24 uur per week werken. En manlief neemt dan één dag in de week ouderschapsverlof op. Plus de kosten van het KDV (wat we nu uiteraard nog niet hebben). Dus het wordt eerder een heel duur jaar!
ik ga kijken of we een andere levensverzekering kunnen krijgen, moeten we even aanvragen en scheelt veel geld en ziektekosten. hiermee vangen we de verhoging van opvang op.
Wij zijn al redelijk aan het bezuinigen de afgelopen jaren. We komen allebei uit een nare scheiding waaruit schulden overbleven en toen we samen gingen wonen 4 jaar geleden had ik eerst nog geen inkomen omdat ik mijn baan had opgezegd om te verhuizen van Friesland naar Zeeland. Dus het was gelijk al geen vetpot, maar we zijn erg creatief en kunnen goed rondkomen dus we komen er altijd uit. Komend jaar zal in eerste instantie best wat duurder worden met de baby, de gastouderopvang etc. Maar ik blijf wel evenveel werken (± 15-20 uur) dus daaraan zal het niet liggen. Daarnaast gaat mijn vriend een of twee ochtenden thuiswerken, dat scheelt weer in de kosten voor de opvang en zijn salaris blijft ook gelijk. Op boodschappen zouden we nog best iets kunnen doen misschien, maar we houden hier ook nogal van lekker eten etc. dus dat zie ik niet gebeuren.
Wij gaan stoppen met roken.Maar niet op 1 jan 2011 pas,maar dinsdag 23 nov zullen we beiden stoppen.Verder hoeven we dan niet te bezuinigen.
pff bezuinigen euh op' -de verzekering -boodschappen want daar gaat echt teveel heen de laatste tijd. -onzinnige dingen kopen verder weet ik het niet we letten al enorm veel op maar nog meer opletten kan zeker geen kwaad soms een beetje te makkelijk met geld uitgeven helaas....
wij gaan bezuinigen op de tv heb een aantal pakketten eraf gehaald scheelt al 22,50 per maand. Telefoonabbo opzeggen. Anders boodschappen doen, ook geen onzindingen meer kopen.
Ik ga bezuinigingen op mannen! En shoppen, of eten kopen wat je helemaal niet nodig hebt. Zoals mars ijs of filet american...