Inspiratie planten tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Muisjepluisje, 22 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Sinds deze week zijn we begonnen met onze tuin :D

Het wordt deels terras van keramische tegels, en een deel kunstgras met loopvlonder. Over de lengte komen aan beide kanten plantenbakken van stapelblokken.

Ik ben nu opzoek naar inspiratie voor de planten. We hebben hier nogal veel nieuwsgierige katten dus ik dacht aan lavendel maar ben nog niet overtuigd. Ik heb ook niet echt groene vingers dus de planten moeten wel tegen een stootje kunnen:o:

Zoals het plaatje wordt het een beetje!

Bijgevoegde bestanden:

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Vast geen populaire opmerking: maar ik zou er kunstplanten inzetten. Dat past er geweldig bij.

Anders bamboe of siergrassen.

3. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Opzich geen gek idee met katten! Siergras ben ik ook naar aan het kijken ja !

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Afschuwelijk idee... Erg lelijk en daarnaast zijn goede kunstplanten ook nog eens enorm duur (tenzij TO wat plastic rommel bij de action wil halen). En verkleuren ze door zonlicht en regen. Je hebt een tuin toch vanwege het groen en buiten zijn? Ook heel slecht voor het milieu.

To ga naar het tuincentrum en vraag advies over sterke planten.

Je kunt denken aan mooie klimplanten tegen de schutting. Die geven ook bloemen in verschillende kleuren. Zoals clematis of jasmijn. Daarnaast bodembedekkers tegen onkruid en poepende of gravende katten. En bamboe (wel in pot) Of die lange witte pluimen zijn erg mooi.

Jessi79 en Suzy85 vinden dit leuk.
  5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Vlinderstruiken kunnen goed tegen een stootje. Wij hebben er 2, ik geef ze nooit water en ik heb ze al een paar keer gesnoeid waarbij ik niet heb gekeken of ik dat op het juiste moment heb gedaan. Ze gaan toch steeds weer bloeien.

Muisjepluisje vindt dit leuk.
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
  7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik zou kijken naar inheemse planten. Bij intratuin is daar tegenwoordig een aparte bak voor. Voordeel is dat ze horen bij ons klimaat en daarom niet veeleisend zijn. Ook beter voor de beestjes.

Je kunt ook als bodembedekker maagdenpalm pakken. Die is ook oersterk.

Muisjepluisje vindt dit leuk.
  8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Azalea, vlinderstruik, eucalyptus, viburnum, rhododendron. En tussendoor iets van een pieris japonica, wat grondbedekkers etcetc

Sirrgras was hier geen succes. Verspreid zich als een gek en de katten vreten eraan dus allemaal kapotte grasbladeren. Heel lelijk.

Deel Deze Pagina