Waar ga jij op bezuinigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 9 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Eigenlijk zou ik niet echt goed weten waar we op kunnen bezuinigen. Ik ga niet snijden in gezond en gevarieerd eten als we het gewoon nog kunnen betalen.

waar ik wel naar wil kijken is meer met electra doen. Tegenwoordig kosten die mooie elektrische verwarmingen geen drol meer maar zijn behoorlijk zuinig. Ik zou ze er in een jaar al uithebben zo lang we kunnen blijven salderen met de zonnepanelen. Dus zelfs in ons huurhuis echt de moeite.
    Koken over naar inductie.

Of het financieel echt heel erg veel op gaat leveren weet ik niet. Maar ben wel erg voorstander van mn eigen opgewekte stroom ook gebruiken. We houden nu zo’n 2000 kwh per jaar over.

esklessebes vindt dit leuk.
  2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik denk er juist aan om een halve dag meer te gaan werken

esklessebes en Kraamzuster vinden dit leuk.
  3. Kraamzuster

Kraamzuster Actief lid

21 mei 2020
    230
    105
    43
    Vrouw
    - Boodschappen! Hier kunnen wij echt nog wel op besparen.

- Verder hebben we de verwarming tegenwoordig wat lager of helemaal uit.

- En zodra ik ben hersteld wil ik meer gaan werken. Maar dan wel een andere functie anders is het niet vol te houden.

4. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ons contract voor energie/gas loopt bijna af en zoals het er nu uitziet zullen we zo'n 2,5 keer meer moeten gaan betalen dan wat we nu al betalen (op dit moment al €300,-) :eek:

Wij willen voornamelijk daarop gaan bezuinigen. We hebben al zonnepanelen maar niet voldoende, dus er komen er een aantal bij.

Op dit moment hebben we nog een niet werkende houtkachel, welke we aan het herstellen zijn zodat we hier gebruik van kunnen maken.

Überhaupt de verwarming lager en deze 's avonds eerder uit, als de kinderen op bed liggen zitten we toch samen onder een kleed te Netflixen :rolleyes:

Korter douchen.

Daarnaast rekening houden met boodschappen, beter letten op aanbiedingen. Deze week is bijvoorbeeld alle pasta 1+1 gratis, dus ik hamster alvast wat mee.

Verder de auto vaker laten staan en dan vooral mijn man. Hij pakt echt overal de auto voor, zelfs als hij twee straten verderop moet zijn :|

5. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.591
    113
    Vrouw
    Hopelijk zijn wij na de verbouwing helemaal van het gas af en hebben we nieuwe en meer zonnepanelen.

Verder hoop ik op groente en fruit te besparen door ze zelf te verbouwen en ik wil ook leren inmaken en wecken.

Vero0504 en esklessebes vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Ik voorzie een faillissement binnen de snackbar branche:eek:

7. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.878
    8.042
    113
    Hebben we een adresje waar ik bijvoorbeeld een kilo volkorencouscous kan kopen? In de supermarkt kan ik alleen maar een kleine verpakking halen.

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Bij de Toko of Turkse winkel misschien?

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    Kennelijk op gas en licht gaat t niet onaardig. Stonden ingeschaald op 201pm huidig voorstel maandbedrag is 92,- ik laat m nog wel ff op die 201 staan...

10. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.878
    8.042
    113
    Hier ook, maar heb toch het maandbedrag aangepast ivm mogelijk faillissement. Dan kan je fluiten naar je geld. Grote leverancier maar je weet maar nooit in deze tijd :rolleyes:

esklessebes, nizzie86 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Dit wilde ik ook adviseren.

12. MissXray

MissXray Niet meer actief

En binnen de rest van de horeca waar je dik 4 euro voor een speciale koffie betaald.
    Ik denk dat voor veel mensen dit de snelste manieren zijn om te bezuinigen.

13. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Mijn bezuinigingen:
    Lichten overal uit
    Verwarming lager
    Onze dochter komt lopend uit school ipv ophalen met de auto
    Heb gisteravond zelf een brood gebakken, heeft me qua kneden paar minuten werk gekost, rest de machine laten doen. Ben benieuwd of het smaakt!
    Wasdroger hebben we al twee jaar niet meer, dat zie ik terug op de energierekening.
    Ik woon 10 minuten van de Belgische grens, dus ga daar tanken. Scheelt 30 cent per liter.
    Zou graag meer willen fietsen, maar doordat ik ziek ben en we toch in heuvelachtig gebied wonen is dat wel een dingetje...
    Gebruik maken van nachtstroom

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.074
    12.030
    113
    Dat is waar, al is het niet direct voor iedereen van toepassing.

Vero0504 en citroenrasp vinden dit leuk.
  15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.890
    5.842
    113
    Vrouw
    Klopt. Wij komen nooit in de horeca, want dat kunnen we al niet betalen. Enige dat we in de zomer doen is ijsjes bij de locale ijswinkel. Dus daar kunnen we al niet op bezuinigen. (Op die ijsjes na, maar die is nu nog niet open, echt een zomer ding)

esklessebes en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ja dit wil ik ook! Ik ben al potten aan het sparen. Er is vast wel een youtube video over te vinden. Als we veel groente hebben (en dat hoop ik natuurlijk) wil ik ook delen in potten doen ipv in de vriezer. Niet alleen hebben we daar niet altijd de plek voor maar als de stroom om wat voor reden dan ook uitvalt zit je daar met al je ontdooide spul.

Vero0504, esklessebes, Zuul en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.077
    1.572
    113
    Ik ga de auto op de kortere stukjes laten staan. Al zijn dat niet zo heel veel ritjes.
    Als ik met de auto naar de supermarkt ga is dat meestal al gelijk vanuit het werk en is dat niet echt omrijden.
    Maar naar de sportschool etc kan ook gemakkelijk met de fiets.

Ik woon vlakbij Duitsland, gisteren wezen tanken maar ook daar betaalde ik al €2.24 voor een liter benzine.

Met openbaar vervoer naar mijn werk zou wel kunnen, maar is duurder dan met de auto gaan.

En ik ga toch ook eens kritisch naar mijn uitgaven qua boodschappen kijken. En de diepvries ook eerst maar eens leeg eten.

En momenteel ga ik 1x per week naar een personal trainer. Als het financieel gezien echt niet anders kan, dan zou ik daar 1 x per 2 weken van maken.

18. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Welke pasta is dat? Mooie aanbieding!

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    We letten al een tijd ook met douchen (duur) en verwarming (stond eerdere jaren op 21 en nu op 19). Verder eigenlijk niets. We hebben beide een auto van de zaak dus we hoeven niet op te letten met tanken (auto wordt niet voor onnodig korte stukken gebruikt).

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.377
    21.755
    113
    Wij leefden sowieso al heel zuinig, daar gaat op korte termijn niet veel aan veranderen. Het scheelt wel dat wij niet afhankelijk zijn van Russisch gas.

We hadden een tijdje een auto, voor het eerst in 15 jaar, maar die hebben we dan toch laatst alweer verkocht. Voelde toch niet helemaal goed, met name vanwege het milieu.

nizzie86, esklessebes en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina