zwanger op vakantie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Herma, Jan 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi hoi, ik hoop dat ik binnenkort zwanger ben,zit nu in ronde 6. Nu willen wij een vakantie boeken naar cuba rond april. Hopelijk ben ik tegen die tijd zwanger maar het kan nog best langer duren natuurlijk. Hoe gingen jullie hiermee om, en weet iemnd hoe het met de hygienne is gesteld in cuba? Of moet ik op safe spelen en het wat dichter bij huis zoeken? Graag ervaringen, alvast bedankt.

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik zou sowieso even checken welke inentingen je nodig hebt voor Cuba.
    Sommige zijn niet aan te raden bij een zwangerschap of -wens.

3. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    idd veel inentingen hebben het verzoek om 3 maanden niet zwanger te worden...check dat ff. ;) hygie is niet vergelijkbaar...maar niet zo slecht als in tibet! :D

4. Hester

Hester Niet meer actief

Vaccinaties en hygiëne is een goed punt, voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit.
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap 5x naar het buitenland gevlogen, waarvan 2x naar Amerika - je moet een beetje opletten dat je dikke voeten krijgt en dat je goed blijft drinken & bewegen tijdens een lange vlucht.

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Mmm, ben net voor m'n zwangerschap nog op Cuba geweest, maar ik zou daar niet zwanger heen willen. Allereerst al om 't vliegen, je wordt gigantisch stijf in zo'n vliegtuig.

De hygiëne in de hotels is goed, alles wordt goed schoongehouden enzo, echt wel te doen. Maar ga je naar een toilet in een openbare gelegenheid, dan is dat vaak slecht geregeld. Sommige zijn echt viezer dan vies en wc papier kennen ze buiten de hotels bijna niet. Maar ik weet niet of je in een resort aan de kust gaat zitten (in Varradero bijvoorbeeld) of dat je zoals wij een rondreis gaat maken? Dat maakt namelijk nogal uit. Tijdens een rondreis kom je veel viezigheid tegen (en het is ook erg vermoeiend tijdens een zwangerschap). In de resorts, net als in veel andere hotels in het land, valt dat erg mee.

Bij ons zaten overigens de vluchten voor augustus in januari al vol, zoveel wordt er niet op Cuba gevlogen, dus weet niet of er nog wel zoveel plek is.

Voor Cuba zijn trouwens DTP en Hep. A aanbevolen. De gezondheidszorg staat wel op een aardig peil in dit land (door het communisme) maar ik heb in een ziekenhuis rondgekeken en zou toch liever in Nederland bij een arts terechtkomen.

Share This Page