Waar op vakantie gaan? Zwanger maar wil zon!!!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ineke1983, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hallo! In juli zal ik 5 maanden zwanger zijn!
    Ik zou graag nog op vakantie gaan maar twijfel zo een beetje:
    - Turkije met het vliegtuig (zo'n 4 uur) maar heb vliegangst en dan ben je ook sowieso een hele dag kwijt met wachttijden en busrit naar hotel. Wel lekker allin hotel!
    - Zuid - Frankrijk met de auto (zo'n 12 uur vanuit BE) maar waar en is meestal logies-ontbijt of halfpension...

Iemand tips of raad? Ik wil echt graag zon en geniet graag aan het strand-zwembad! Alleen jammer dat het zo ver is allemaal he!

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou met 5 maanden zwanger iets europees doen, stel dat je in het zkh terecht komt...
    Frankrijk schijnt wel heel goed te zijn op dat gebied. Waarom ga je niet langs een reisbureau?

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik zou voor het vliegen gaan al ben ik zelf naar Zuid-Frankrijk geweest met de auto toen ik 6 maanden zwanger was en dat was een weekje heerlijk hoor, had erg mooi weer en heb dus lekker van de zon genoten maar ik zou toch sneller voor de reis naar Turkije gaan.

Paar uurtjes vliegen en alles verzorgd, heerlijk! :D

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou voor Frankrijk kiezen en niet voor Turkije. Omdat ik meer vertrouwen heb ik Franse hygiëne en ziekenhuizen. In het hotel zou ik toch niet lekker durven eten, ik zou geen salades durven eten, met vlees ben ik een pietlut zeker nu ik zwanger ben. Verder heb je vliegangst, lijkt me ook niet heel fijn om dan te gaan vliegen.

Het idee van Guppy om langs het reisbureau te gaan vind ik wel een goede!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

De Turkse prive ziekenhuizen zijn over het algemeen beter dan het gemiddelde Nederlandse ziekenhuis :) dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik zou liever 4 uur vliegen dan 12 uur in de auto zitten als zwangere

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou Frankrijk doen. Dan maar iets langer over de reis doen, maar je kan wel stoppen wanneer je wilt.
    Bij een vliegreis ben je er niet met 4 uurtjes vliegen. Denk aan inchecken, (dus 2 uur van tevoren aanwezig zijn) koffers ophalen, transfer. En dan heb ik het nog niet over vertraging.
    Ik vind altijd dat je zo afhankelijk bent van anderen met een vliegreis. Natuurlijk kun je met de auto ook in een flinke file terecht komen, maar je kunt wel altijd even je benen strekken.

7. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ja denk ook dat we voor de auto gaan gaan... maar we wachten af moet beslissen en zien wat de gyn zegt binnen 2 weken :)
    bedankt voor de raad dames!

8. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben eind juli 6 maanden zwanger en ga nog heerlijk 3 weekjes de zon op zoeken in Italie.
    We hebben wel iets geboekt bij Nederlanders. Geeft mij een rustig gevoel.
    Mocht er iets zijn, dan kunnen zij mee naar het ziekenhuis en evt wat helpen bij het vertalen.
    Misschien is dat wel een idee voor je. Er is een site met allerlei adressen van Nederlanders in het buitenland
    Vakantie by Nederlanders in Europa
    De reis doen wij in 2 delen, halverwege overnachten we in een hotelletje, kunnen we de volgende dag weer fris uitgerust verder.

Deel Deze Pagina