Oeps (dit bericht is dubbel geplaatst in baby en dreumes, was de bedoeling dat het hier terecht zou komen. pff vakantie stress is dus een feit hihi) Ik kopieer het even, als ik iets verkeerds doe of wat dan ook dan hoor ik het wel.. en ik weet het.. het moet eigenlijk ergens anders staan, maar hier is veel meer animo, dus ik hoop dat het hier even mag.. Wij vertrekken namelijk vrijdag al naar zuid frankrijk met onze mups van 1,5. Dit is de eerste keer dat we zo ver gaan rijden. We willen halverwege ergens overnachten (onze dochter slaapt niet super in de auto, vandaar) ML vind het prima om onderweg gewoon wat te zoeken.. IK dus niet haha, ik ben liever wat beter voorbereid en zou graag een bestemming voor ogen hebben om naartoe te rijden. (vakantie stress komt langzaamaan op de proppen zetten) En dan het liefst ook eentje die kindvriendelijk is en waar het lekker vertoeven is met onze dochter. Ik zie het eigenlijk niet zitten om om 7 uur met elkaar op 1 kamer 'gepropt' te zitten. Onze eindbestemming is de dordogne, nabij Sarlat. We rijden via Parijs en zou het liefste ergens net Parijs voorbij, overnachten. Hebben jullie tips voor ons? Mijn dank is groot!!
Wat wij hebben gedaan is via routeplanner de route uitgestippeld..plaats ongeveer in het midden gepakt en dan via booking.com hotelletje uitgezocht
ik zou niks boeken... wie weet kom je in een mega file terecht waardoor je een paar uur vertraging oploopt en moet je tot ver in de nacht/avond rijden wat je liever niet doet. naar mijn ervaring zijn er langs de snelweg genoeg hotels waar je kan overnachten... misschien een idee om al in de nacht aan te rijden? bijvoorbeeld om 3-4 uur s nachts? zorgen dat alles ingepakt staat,je kindje overladen en meteen rijden. dan pakt je dochter dan alvast heel wat uren slaap mee en als ze wakker word een lange stop voor ontbijt en lekker spelen. dan weer paar uur rijden en stoppen voor luch en spelen. dan middag dutje in de auto en als ze wakker word zul je er ongeveer al zijn!
Bedankt voor jullie reacties! Ik hoef in principe niet meteen te boeken, maar ik bedoelde meer tips voor hotels of B&B's om naar uit te kijken zeg maar. Dan heb ik ze vast op mijn lijstje staan. Boeken lijkt me inderdaad niet verstandig ivm de reden die je al noemt, nicole. Dadelijk staan we in de file en dan heb je natuurlijk een probleem.. Wbt de nacht rijden, daar hebben we ook aan gedacht, maar aangezien onze dochter niet fatastisch slaapt in de auto, twijfelden we heel erg en besloten 's morgens te gaan rijden. Ik denk namelijk dat de kans groot is, dat als ik ze om 3 a 4 uur uit bed pluk, ze dan wakker zal blijven, omdat ze dan toch al een behoorlijke nacht erop heeft zitten natuurlijk. Bang dat ik dan met een chagerijnig kind in de auto zit omdat ze toch niet genoeg heeft geslapen en niet in de auto wil/kan slapen.. Of zie ik nu beren op de weg? Hoe is jullie ervaring hierin? pff volgend jaar maar vliegen denk ik
Ik zou in het hoogseizoen echt niet de gok nemen om niet vooraf te boeken. Straks kun je uren rondrijden voor een hotel. wij rijden ook niet in de nacht, onze kids slapen dan gewoon niet meer en daar heb ik geen trek in. Bovendien kom je kapot aan. Gewoon 'smorgens rond 9 uur vertrekken op je gemak en dan zorgen dat je tussen 5 en 6 bij je hotel bent. Kids lekker uitrazen, hapje, drankje en volgende dag weer fris verder
Ik zou absoluut boeken. Ik ben nooit op de gok gegaan maar vorig jaar wel vrij laat een hotel onderweg geboekt en toen heb ik best flink moeten zoeken
novotel heeft vaak gezinsvriendelijke hotels, maar die moeten wel net op je route liggen...fijne vakantie