Kamperen met dreumes van 21 mnd

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Jessmin, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha ladies,

Ik ga van het weekend eens proef-kamperen met onze dreumes van 21 maanden. Ze is een vrij lichte slaper en als ze tegenwoordig 's ochtends even wakker wordt, slaapt ze dankzij de schemer ook niet meer in, ongeacht hoe vroeg het is. Ik had daarom ook in mijn hoofd dat ik haar beter in een campingbed in de tent kan doen (hebben een tent op stahoogte), in plaats van een matrasje naast ons maken, maar misschien is dit juist niet handig? Ik weet helemaal niets van kamperen met dreumesjes, dus als jullie aanvullende tips hebben en tips over het slapen, hoor ik het graag :D Ook ervaringsverhalen zijn welkom!

En vooral, was het leuk? ;)

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier is het spoken begonnen op de camping. Ik weet niet waar je het campingbedje wilt zetten, maar ik zou eerder gaan voor een matrasje naast jullie bed. De andere campinggasten vinden een wakker kind om 5 uur niet heel erg gezellig. Ons monster was naast ons bed stiller dan aan de andere kant van onze tent, dan gaat ze roepen naar ons. Met haar naast ons konden we toch nog even slapen en doezelen.

Onze laatste ervaring ging beter toen sliep ze naast ons en ging ze pas naar bed rond 22 uur. Ze sliep toen tot een uur een of 7:30! De rest was dan ook al wakker.

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    In een andere ruimte idd, wilden we het zetten. Wij houden elkaar altijd wakker omdat zij al wakker wordt van als ik draai bijvoorbeeld, en ik weer van haar omdat ze een klein geluidje maakt oid. Maar ik zou haar kunnen halen als ze gaat roepen en dan naast ons leggen, maar over het algemeen gaat ze naast ons alleen circus houden; over ons heen kruipen, in neuzen knijpen, springen, kietelen, of gewoon ons uit bed duwen. Ging die van jullie dan gewoon doorslapen naast jullie als ie eenmaal een keer wakker was?

Wat ik me afvraag, of nou ja, overpeins meer, is als ik haar op een matras naast ons zou leggen dan zou dat al tegen achten zijn, omdat wij haar rond die tijd thuis ook altijd op bed leggen en ze ook gewoon bekaf is. En bovendien even lekker tijd met z'n tweeën. Maar haar kennende scheurt ze dan gewoon door de ruimte heen met haar slaapzak, over alle bedden en door alle dekens heen, en gaat daarna ons roepen, omdat ze niet begrijpt dat het de bedoeling is dat ze daar slaapt, of iig dat dat ene matras haar bedje moet voorstellen. Vervolgens als je dat negeert vinden we haar waarschijnlijk midden dwars over alle bedden terug, en bij verplaatsen wordt ze wakker. Hoe werkte dit bij jullie?

Hoe oud was jullie dochter bij beide ervaringen die je beschrijft (minder goede en goede)?

En komt dat ritme van eerder op bed dan 22.00 uur (neem ik aan dat dat normaal niet zo laat is als daar) weer gewoon terug als je thuis bent?

En hoe deed je eventuele middagslaapjes?

Sorry voor alle vragen hoor, pff, hihi. Beetje kruisverhoor, sorry *bloos*

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik lees geïnteresseerd mee. Wij gaan in augustus voor het eerst een weekje kamperen. Ik heb zo'n tentje waar Sam nu ook in slaapt als we ergens naar toe gaan. Ik wilde dat tentje straks ook meenemen in onze grote tent. Maar ik ben ook heel benieuwd hoe hij gaat slapen/blijft slapen.

Ben benieuwd naar de ervaringen hier.

Groetjes,
    Josien

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

haha laat dat beetje maar weg :D! Nee hoor kan me voorstellen dat je ermee zit, zat ik ook na de meivakantie! Je schaamt je suf met een krijsend of heel wakker kind `s morgens om 5 uur!

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij gaan over 3 weken en ze zal dan 20,5 maand oud zijn, dus lees even mee!

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    wij hebben vorig jaar heerlijk gekampeerd met een 13maanden dreumes die net had leren lopen. Wij hadden in de hoek van de slaaptent een hoekje voor hem. Daar lag zn matrasje met alle bedknuffels van thuis. Daarom heen stonden onze grote kledingtassen zodat het echt zijn hoekje was. Hij had altijd dolle pret in de slaaptent want natuurlijk kon hij gewoon over de tassen heen kruipen. Hij viel gewoon in slaap daar waar hij uitgekomen was, en we legden hem dan als wij gingen slapen gewoon terug in zijn hoekje. En de volgende ochtend kwam hij dan pas naar ons toe, als wij hem daar toestemming voor vroegen. De ene keer sliep ie al om 8 uur s'avonds, maar de andere keer om 10 uur. Gewoon niet al te moeilijk doen, dan doet die kleine dat ook niet. Ik kijk er nu al helemaal naar uit naar onze kampeervakantie. Volgend weekend ga we met de kleine tent kamperen voor een nachtje, dus dat wordt ook lol met hem.

8. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wij kamperen vrijwel iedere zomer dus hebben ook wel wat ervaring met kleintjes.
    Ik liet ze altijd tot zo'n jaar of 3 in een campingbedje slapen. Je weet in ieder geval zeker dat ze er niet uit kunnen komen. Thuis slapen ze als het goed is ook in een 'afgesloten' bedje. Als ze dan opeens in de tent op een matrasje gaan slapen is het logisch dat ze aan de wandel gaan.
    Ik probeerde ze altijd pas op bed te leggen als ze enorm moe waren. Dus niet de standaard tijd van thuis.(zo rond 7 uur 's avonds)
    De eerste paar avonden was het wel even moeilijk met inslapen, maar daarna ging het bij alle drie prima.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Hier ging het met 6, 7 1/2 maand, 14 mnd en 19/20 mnd prima terwijl ze dit jaar echt aan het spoken was midden in de nacht, ze sliep in hetzelfde bekende campingbed als de andere keren.
    Nadeel was dat ze ermee niet bij ons kon liggen en met het matrasje wel. Ze sliep in juni zo wel weer goed!

Deel Deze Pagina