Hoihoi, Hier een baby van 10,5 week oud. Natuurlijk heeft hij ook erg veel last van de hitte. Mijn buurvrouw werkt bij de kinderopvang en gaf me het advies een badje oo te zetten en hem daar af en toe met de voetjes even gauw in te doen. Dus nog geen 10 sec zeg maar. Ik zou dit graag willen doen maar is het wel verstandig? Zet hem echt niet bij mij in een badje ofzo.. Maar even pootjebadem zou dat kwaad kunnen?
ik zou lekker in zn luier laten liggen en met een washandje hem regelmatig ff koelen.. en inderdaad zo nu en dan even voetjes in een badje en ff afkoelen..
Ik heb vorig jaar mijn dochter van denk toen nog geen 8 weken gewoon lekker in een emmer (tummytub kan ook) buiten in bad gedaan. Gewoon water van iets minder dan 37 graden maar nog wel warm. Het water is dan kouder dan de lichaamstemperatuur maar niet te koud.
Een teiltje, een emmer, de tummytub, je hebt geen comoleet bad nodig om de voetjes te poedelen. Probeer de dagen rustig te houden, niet teveel op stap
Wat ikzelf ook lekker vind is in de keuken de spoelbak vullen met lauw water en daar de voetjes in poedelen.
Lekker poedelen en vooral niet teveel in de kinderwagenbak of maxicosi leggen maar gewoon open en bloot op een kleed of speeldeken. Die reiswiegen en maxi cosi's zijn zo enorm warm! Enneh geen hydrofiele of Dooky's over de reiswieg na aanleiding van deze waarschuwing Swedes risk infants' lives by covering up prams - The Local
Je kunt inderdaad beter een parasolletje nemen als je toch met de kinderwagen op pad gaat. Houd de zon ook tegen maar er is wel voldoende luchtcirculatie.
Kijk daarom heb ik een kap gekocht voor op de bugaboo met ventilatie aan de zijkanten en een zonnescherm.....je moet je hand maar eens onder de normale kap stoppen als het warm is. Dan is het daar zoooo warm.
Ja zowizo is een wagen natuurlijk erg warm als de kap omhoog is in het zonnetje. Je kan dan ook beter een parasol opzetten en de kap omlaag. Toen mn zoon als baby in de wagen lag te slapen buiten, in de schaduw, waarschuwde ik altijd iedereen; kap omlaag ivm warmte! Fijn dat ik iig iemand heb kunnen waarschuwen voor de warmte en de kinderwagens
Ik deed de dooky altijd aan de duwstang vast (soort verlengde van de kap) ik weet niet of dat bij alle wagens kan, maar dan is de opening dus nog gewoon normaal, alleen het zonnetje van boven wordt afgeschermd.
Ik hoorde ooit dat iemand een licht vochtige hydrofiel onder de baby legde. Ik vraag me af of dat niet smet maar goed voor die persoon werkte het. Mijn zoon is iets ouder en kan wat vasthouden. Voor hem maak ik een washandje nat waar hij zelf het vocht uit sabbelt.
Ik legde onze baby van 4 maamden vorig jaar in italië op een vochtige hydrofiel dus even goed onder de koude kraan en dan flink uitwringen.
Oh dat is een goede tip.. Wij gaan volgende week naar Spanje en zoon is dan 4 maanden.. Maar dit ga ik zeker doen...