Waar gaat het heen met de ziekenhuis zorg?!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door miss40, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat erg.. Zoiets doe je toch als opgeleid arts niet.. En het ergste vind ik nog, dat andere mensen hem op deze grove fout hebben gewezen. Dat het niet bij hem zelf is opgekomen..

Je kunt een klacht indienen bij de klachten functionaris, van het ziekenhuis. Misschien even bellen om te vragen hoe dat verder in zijn werk gaat.

Hoe gaat het nu met je ouders?

2. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Het gaat nu wat beter gelukkig, nu ze weten waar ze aan toe zijn. Mijn vader mag nu overdag naar huis (10 minuten met de auto) en 's avonds moet hij weer terug naar het streekziekenhuis, omdat hij 's nachts niet zonder het beademingsapparaat kan. (Ook houden ze zijn bloeddruk in de gaten, die veel te hoog is.) Zonder dat apparaat is het niet mogelijk om te liggen en te slapen, omdat de verlamde middenrifspier zijn longen in die positie helemaal tegenwerkt.
    Maandag moet hij zich melden in het ademhalingscentrum in Arnhem, waar ze 2 tot 3 dagen zijn ademhaling gaan analyseren, en hem een apparaat voor thuis gaan aanmeten. Dat is een kleiner, mobieler apparaat dan het ziekenhuisapparaat.

Gelukkig zijn ze wat bijgekomen van de schrik en de onzekerheid, toen de longarts opeens het ziekenhuisapparaat meenam. Mijn moeder had gisteren de assistente van de huisarts ingeschakeld, die belde haar vandaag en zei dat ze in het streekziekenhuis niet eens wilden geloven gisteren, dat de longarts in hoogst eigen persoon het apparaat had opgehaald bij mijn ouders.

Mijn vader weet echt wel welke arts hij 3 weken aan zijn bed gehad heeft. Gelukkig geloofde de assistente het wel.

Wat ik nou zo erg vond, is dat hij een zieke man naar huis stuurt, omdat hij het bed voor een ander nodig had, en dan verdriet en onrust zaait door 2 dagen later het apparaat op te halen, nog voordat de opname in het streekziekenhuis geregeld was. Dat vind ik de verkeerde volgorde allemaal. Als hij eerst de opname had geregeld en dan het apparaat had opgehaald, was er veel minder paniek in de tent geweest.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik kan me wel voorstellen dat ze dit in eerste instantie niet geloofden. Het is ook te belachelijk voor woorden dat die arts dat gedaan heeft.

Fijn dat het nu wat rustiger is. Hopelijk knapt je vader een beetje op met een nieuw beademingsapparaat.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ook ik heb heb je verhaal vol verbazing gelezen. Wat erg dat dat zomaar allemaal kan! Betalen we ons nou maandelijks scheel aan zorgkosten om vervolgens zo´n achterlijke behandeling te krijgen denk ik dan?

Vond het zo ontzettend zielig om te lezen dat je vader moest huilen terwijl ie dat normaal gesproken nooit doet:( Hopelijk gaat het snel beter met je vader! Ook veel beterschap met je moeder!

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Jeeetje heb hier geen woorden voor. Ook niks toe te voegen van de opties die al geopperd zijn. Wil de je alleen ff een virtuele knuffel geven.

6. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Thnx meiden!.

Ja, dat vroeg ik me ook af, we betalen zo veel voor de zorg en dan wordt je soms echt slecht behandeld. Ik vraag me af of dat in bijv. Duitsland beter geregeld is of in andere omliggende landen.

Het deed mij idd ook erg pijn om te horen van mn moeder dat m´n vader die dag al een paar keer gehuild had. Het is al erg genoeg om plotseling ziek te zijn (hij had voorheen nog nooit in een ziekenhuis gelegen), maar als je apparaat, waar je van afhankelijk bent, plotseling word opgehaald zonder dat er al een opname rond is, krijg je genoeg stress voor een heel jaar:x (wij als familie ook)

De huisarts belde gisteren wel met een hoopvol bericht: een collega van hem had een patient met precies hetzelfde en die kon na een jaar van de nachtbeademing af, degene zijn middenrifspier deed het na een jaar wel weer ( komt niet veel voor, maar het geeft een beetje hoop)

Deel Deze Pagina