ik baal van al dat geld :(

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 16 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Pfff ik krijg helemaal geen salaris binnen en heb nog een contract tot 8 december. Vanaf dan word er ook uitkering aangevraagd...
    Ik ben ook met mijn rechtsbijstandverzekering bezig.. maar ik krijg nog geen geld.. En de rekeningen gaan door en de boodschappen ook.. Ik word er niet goed van.. Ik kan nog iets van 2 weken pinnen en dan is mijn limiet van 1000 in het rood bereikt... En ik kan gewoon niks doen...
    Ik word er echt gek van :( Mijn vriend heeft zijn eigen salaris maar dat is net genoeg om alle vaste lasten te betalen.. en zelfs hij staat al in het rood...
    Het erge is dat ik niks kan doen tot ik of een uitkering krijg of dat de rechtsbijstand iets heeft gevonden waar ik nog recht op heb.. pffff
    sorry hoor, maar moest even klagen.. ik word er zo depri van :(

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik herken je gevoel meid. Heb het zelf ook jaren gehad, en nu eindelijk sinds een paar maanden m'n hoofd weer boven water weten te houden.

Ik probeerde mezelf altijd maar voor te houden dat drukmaken gewoon geen zin heeft. En dat ze van een kale kip niet kunnen plukken :(

Heb je al eens een inkomsten/uitgaven overzichtje gemaakt? Misschien kun je nog op iets bezuinigen zonder dat je het doorhad?

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    nee dat heb ik allemaal al gedaan. op de vaste lasten kan ik niet bezuinigen. We zitten al elk weekend thuis, kopen niks overbodigs, doen niks leuks samen buiten de deur...
    mijn vriend werkt zich echt uit de naad en ik zit maar thuis.. En ik kan gewoon niks doen :(

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Was dat niet omdat je niet werd ingeroosterd op je werk? (of heb ik de verkeerde voo me?)

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Je hebt gewoon echt pech dat je net ontslag kreeg toen je zwanger raakte.
    Das echt balen! Maar heb je geen recht op WW-uitkering over de uren die je werkte voor je bij de Mac kwam werken?
    Ik ga er tenminste vanuit dat je toen wel meer werkte dan 4 uur per week.

Ik heb wel eens parttime gewerkt nadat ik ontslag had gekregen uit een fulltime functie. Je krijgt dan gewoon aangevuld tot 70%.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bar hier idem dito. Ik zit nu al 3 weken thuis. Maar waar t geld voor de uitkering blijft. Dus ik sta helaas nu ook in t rood. T UWV heeft ineens geen papieren van mij binnen gehad enzo.. echt wel! Maar goed.. t kan dus nog ff duren en tot die tijd moeten wij ook heel zuinig aan gaan doen.

7. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    nee klopt dat ben ik.. En daar ben ik nu mee bezig met mijn rechtsbijstand,, want ik heb 4 weken ziek thuis gezeten en ik krijg geen ziekengeld betaald. Het is gewoon een @#$#@%$%& bedrijf en ik ben er druk mee bezig..
    maar het duurt zo lang allemaal... Ik word ingeroosterd, maar voor 4 uur per week, nou daar heb ik ook recht op als ik ziek ben dus heb ik me ziek gemeld. Ik ga niet 4 uur staan met pijn.. ze delen me toch niet vaker meer in wat ik ook doe en ik ben toch al ontslagen over 3 weken

aanvullende uitkering krijg ik ook niet, en waarom precies weet ik niet omdat ik nog onder contract sta geloof ik... Ik ben gister bij het cwi geweest, maar ze kunnen niet meer doen dan mijn uitkering per 8 december weer aanvragen...

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Misschien kun je een tijdje bij vrienden of familie gaan eten? Alleen avond eten. Dan bespaar je het meeste. Vlees is toch vrij duur.

Heb je je situatie al voorgelegd aan de uitkeringsinstantie? Je bent zwanger en moet gewoon kunnen eten. Dus dat betekent dat je toch je boodschappen moet kunnen halen.

Er moet wel wat gebeuren hoor

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    pfff bar ik weet hoe je je voelt! die stomme mac ook! bahbah
    kunnen ze je niet per direkt ontslaan ofzo? dan kan je misschien eerder geld krijgen! pfff ik weet het ook niet meis.....
    is echt klote!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bar, hoeveel uur werkte je bij het bedrijf waar je werkt en je ontslag kreeg? En hoe lang heb je daar gewerkt?

Want als het geen verwijtbaar ontslag was en je er minimaal een bepaald aantal weken hebt gewerkt heb je echt recht op 70% van dat loon hoor!
    Ongeacht of je nu een minibaantje van 4 uur per week hebt of niet. Die 4 uur wordt gewoon in mindering gebracht.

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    De dichtsbijzijnde woont hier 6 km vandaan en als we er met de auto heen gaan kan ik net zo goed zelf koken.. Bij het cwi weten ze hoe het zit en hij zei ook het is echt klote, maar meer kan ik niet voor je doen.. ik probeer echt zuinig aan te doen en niks te halen wat niet nodig is. We eten gewoon normaal maar ik moet wel mijn voedingsstoffen binnen krijgen..
    Ik heb 30 november weer een afspraak bij het cwi en dan word mij uitkering aangevraagd.. omdat ik pas ook 6 weken een uitkering heb gehad duurt het minder lang als anders en is het ongeveer met 3 weken aangevraagd..

12. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    hoe bedoel je? het bedrijf voor de mcdonalds? ik heb 1,5 jaar gewerkt in woerden. toen had ik een andere baan gevonden maar werd daar na 2 weken ontslagen omdat ze erachter kwamen dat ik zwanger was. toen heb ik 6 weken een uitkering gehad en nu werk ik vanaf 8 september bij de mc. ik werkte voor de mc 40 uur

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja dat bedrijf waar je 1,5 jaar gewerkt hebt bedoel ik. Je hebt daar sowieso recht op een half jaar WW-uitkering van 70% opgebouwd.
    Als jij ontslag hebt gekregen zonder dat je daar zelf verwijtbaar aan bent geweest kunnen ze je dat geld nu niet opeens ontnemen omdat je een baantje van 4 uur hebt!

Zit echt met verbazing te lezen, want volgens mij klopt er geen hout van wat het CWI je daarover vertelt :(
    Je hebt 6 weken uitkering gehad, je hebt nu dus nog recht op een half jaar minus 6 weken uitkering! (alleen die 4 uur per week wordt erop in mindering gebracht, maar daar hoor jij financieel niets van te merken)

14. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    Het cwi zegt dat ik pas uitkering kan aanvragen als mijn contract is afgelopen. Ik moet zoiezo 30 november weer naar het cwi en dan word de uitkering aangevraagd.. Eerder hadden ze ook geen tijd bij het cwi..
    ik weet het ook niet hoe het allemaal zit..
    maar ik word en zo moe van.. en depri.. :(

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Kan ik me voorstellen dat je er moe van wordt :( Ik blijf erbij dat er iets niet goed zit.
    En geen tijd, wat een bullshit zeg :) Heb je al eens met de UWV zelf gebeld? Misschien kunnen zij je helpen.

16. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja ook die heb ik al 100 keer gebeld. Die kunnen niks voor me doen als ik nog onder contract sta... @#$@%$#^%$%&^$

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar heb je al uitgelegd dat het een contract is voor 4 uur terwijl je recht hebt op een uitkering voor .... (weet niet hoeveel je eerst werkte) uur?

18. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja aan het cwi en aan het uwv. Maar ze blijven erbij dat ze niks kunnen doen..
    Ik dacht ook dat ik recht had op een aanvulling. maar blijkbaar niet.. :(

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hmmz.. dan weet ik het ook niet :(

Probeer er iig wel weer over te beginnen als je eenmaal geholpen wordt bij de CWI.
    Voor je het weet boren ze je een aantal weken uitkering door de neus!

20. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja en dat ga ik ook zeker wel doen..
    Ik weet gewoon niet wat ik nog meer kan doen :(
    probeer al te kijken voor bijbaantjes ofzo maar er is niks te vinden..

Deel Deze Pagina