Hallo, Helaas heeft onze kleine meid net als vele andere baby's verborgen reflux. We gebruiken nu bijna 2 weken motilium en hebben 2 dagen terug losec erbij gekregen. Dat losec een drams is op te geven lees ik overal en wij zijn ook nog even zoekende hoed je dat nou het beste binnen kan krijgen. Maar mijn vraag is hoe doen jullie dat met motilium? Het drankje kan je makkelijk met een spuitje de mond in krijgen maar wel 15a30min voordat ze de fles krijgen. Nou als die van ons honger heeft dan moet ze de fles en wel NU! Het is erg vervelend om 4 x op een dag met een krijsend kind te lopen omdat ze de fles niet krijgt. En ze huilt al zoveel vanwege de reflux. Ze krijgt nu nog 6x de fles dus smiddags slaan we een keer over en 's nachts/'s ochtens vroeg.
toen mn oudste nog heel jong was, was dat hier ook ff een issue....met kidnerarts besproken, en ze zei dat het ook ect wel effect heeft als je het er vlak voor geeft, maar wel blijven proberen...naarmate je kindje namelijk ouder wordt, lukt het wel, bijv sochtends eerst ind e box te leggen hup medicijn, jijzelf even kopje koffie of thee zetten....en dan pas de melk.. Maar je zult merken dat dat gebeurd wanneer je kindje echt gewend is in het ritme van de medcijnen... idem met bijv in jullei geval losec ( wij hadden zantac)...mn zoontje vond het in het begin zo goor, dat ik het in zn wang spoot tijdens het drinken aan de borst... wederom zei de arts dat het best wel zo kon, als het ehct niet anders gaat...en gewoon blijven proberen Later was mn zoontje die smaak zo gewend dat ie zn mond al open deed bij het zien van het spuitje... hier hadden we trouwens 3 momenten, sochtends en savonds zantac en mot en smiddags alleen mot.. en gaven dus eerst de vieze zantac, en snel erachter de zoetere motillium...zo wa shet wel te doen voor hem... alleen toen mn zoontje over de verb reflux (blijkbaar) heen was gegroeid, blee fhij krampen houden...volgens cb en ha was het "gewoon " krampjes, maar wa sinmiddels al bijna 4 mnd..en het bleek van de motllium....hij had het dus niet meer nodig en het is daarvan bekend dat kindjes daar ook buikkrampen van kunnen krijgen, dus dat moet je ff in de gaten houden
Wij gaven de motillum gewoon vlak voor het flesje. Had ook wel gelezen dat het 30 min voor moest, maar de huisarts zei dat ik het gewoon vlak voor de voeding moest geven. Zij deed het er goed op, en geen enkel probleem om het gewoon voor de voeding te geven. Dus ik zou als ik jou was dan ook niet perse die 30 min wachten. (ook ik heb een dochter die WEET wanneer ze honger heeft) Succes
Ik geeft de Zantac en Motilium altijd vlak voor dat ik hem ga verschonen en daarna geef ik hem zijn flesje. Dan zit er toch wat tijd tussen.
Hier heeft de motilium nooit zijn werk gedaan, met beiden kids niet. Alleen maar krampen en gekrijs veroorzaakt..
Hier krijgt ze geen last van krampen van de motilium, had het idee dat het wel iets hielp maar lang niet genoeg vandaar ook nog losec ernaast. Dat gekrijs door het wachten op de fles wil ik niet meer en zo te lezen hier houden jullie zich ook niet aan de inwerktijd. Geven haar nu gewoon de motilium en zien per x wel hoe lang ze kan wachten. Zodra de losec zn werk gaat doen dan wil ik kijken of ik de motilium af kan bouwen. Dat stelde de huisarts ook voor.
Hier ook ben sowieso geen fan van motilium en geloof dat Losec alleen voldoende genoeg is. Maar geef liever de voorkeur aan nexium.
Hier hielp het niet. We gaven het voor de fles was prima volgens KA. Maar combi Zantac Motilium dus geen effect. Met 5,5 maand gestart met Nexium en wauw! Zoveel rust voor ons meiske!
Motilium zou de misselijkheid moeten verminderen (domperidon). Zantac (maar vraag dan alcoholvrije ranitidine, wordt gemaakt door apotheek de Magistrale Bereider) en andere medicatie werkt zuurverminderend.
Onze dochter is gelukkig al weer over de verborgen reflux heen gegroeid. Ze is nu 7,5 maand. We geven nog wel motilium en laten haar er uit groeien. Dwz dat we de dosis niet meer aanpassen op haar gewicht. Ze heeft heel erg last gehad van de bijwerkingen van motilium; vooral de krampen waren vreselijk. Motilium geven we altijd voor de luier: dus eerst Motilium, dan de luier en dan de fles. Nu zijn we daar wat slordiger in. Die Losec kregen we ook nauwelijks naar binnen; ik liet het uit elkaar vallen in water met een scheutje roosvicee er bij. Ze had zo'n last van de bijwerkingen dat we er weer mee gestopt zijn. Het medicijn was erger dan de kwaal... Wij spuiten de motilium altijd in de speen van de fles; gaat prima! Alleen niet met Losec dus
ik merkte wel verschil toen ik stopte met motillium, kwam de melk wel snel omhoog, maargoed de zantac deed zn werk, dus hij had er geen last van
hier ook motullim en zantac gehad.. gaf wel krampjes ik deed het via een spuitje even verschonen en fles maken en verder niet met een bepaade tijd ertussen.. ging redelijk goed! Later ook comfort voeding gaan gebruiken en dat hielp beter dan de medcatie. SUC6