Vliegen met een dreumes: tips gevraagd

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Pip, Mar 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pip

Pip Actief lid

Jun 15, 2006
    141
    0
    0
    Begin juni gaan wij met onze (dan 15 maanden oude) dochter op vakantie. We gaan met het vliegtuig en hebben er voor gekozen om voor haar een eigen stoel te kopen (de reis duurt namelijk 10 uur, beetje lang om haar op schoot te houden). We mogen haar autostoel in het vliegtuig meenemen, die gaat op haar stoel.

Ik ben benieuwd of jullie tips/ervaringen hebben om met mij te delen. Bijvoorbeeld wat te doen tegen/bij oorpijn? Sliep jullie kindje in het vliegtuig (we hebben een dagvlucht heen en nachtvlucht terug)? Welk speelgoed was een groot succes aan boord? Kon jullie dreumes kruipen/lopen in het vliegtuig of werd dit niet op prijs gesteld?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij het topic vakantie kun je al veel lezen :) daar is je vraag al gedeeltelijk beantwoord denk ik :)

3. Pip

Pip Actief lid

Jun 15, 2006
    141
    0
    0
    Ai, over het hoofd gezien dat daar een apart forum voor is! Ik ga snel even kijken.

4. pip, ik heb je topic alvast verplaatst voor je! ;)

5. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

Feb 24, 2007
    530
    0
    0
    Met welke vliegmaatschappij vlieg je? Wij gaan deze zomer naar Maleisie en ik heb ook gevraagd of we een extra stoel mochten kopen. Ze word die maand erop 2, dus ik dacht dat mag wel. Mooi niet ... Mevrouw moet gewoon 12 uur lang op schoot.

Ik had naar Mexico wat kleine speeltjes gekocht en ingepakt in kadopapier. Zo was ze eerst een poos bezig met uitpakken en daarna had ze een nieuw speeltje wat helemaal geweldig was.
    Wij hebben met opstijgen en landen drinken gegeven zodat ze slikte. Ze heeft helemaal geen last gehad van haar oortjes.
    Op de heenweg heeft ze maar iets van 2 uur geslapen, dit was een dagvlucht. Op de terugweg sliep ze 7 uur van de 11, dus dat is best veel. Dit was ook een nachtvlucht.
    Kruipen in gangpad word niet op prijs gesteld, omdat ze regelmatig met karretjes over het pad komen. Wel ging ik steeds een stukje met haar lopen door het gangpad, even de benen strekken.

Waar ga je naartoe?

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Ik ga volgende week zaterdag vliegen, wel eens waar niet zo'n lange vlucht (3 uur) maar daarna kan ik je meer vertellen!
    Neem boekjes mee, drinken, koekjes, knuffel. Is trouwens wel een goed idee om het in te pakken!

Gr

7. Pip

Pip Actief lid

Jun 15, 2006
    141
    0
    0
    @Kiwi80: Dank voor je reactie! We gaan naar Curacao en vliegen met Martinair. De stoel is al geboekt (en aanbetaald) dus ik ga er van uit dat we daar geen problemen meer mee krijgen. Raar trouwens dat je geen stoel mocht kopen; je betaalt er toch voor? Welke maatschappij was dat?
    De tip van de kadootjes ga ik zeker gebruiken. Heb ook al wat kadoos van haar 1ste verjaardag bewaard en apart gelegd voor tijdens de trip, die pakken we dus weer in!
    Ons meisje is nogal beweeglijk dus ik ben benieuwd hoe lang ze in haar stoel wil blijven zitten. Hopelijk zijn er meer kindjes in het vliegtuig, dat vindt ze prachtig.

@Tamar: ik ben erg benieuwd naar je ervaringen! Kom je nog even verslag doen als je terug bent? Alvast een hele fijne vakantie toegewenst; waar gaan jullie heen?

@Rach84: dank voor het verplaatsen :)

8. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    @pip: Natuurlijk kom ik na mijn vakantie even verslag doen!

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Hier dan het verslag.....

Het is allemaal prima verlopen de reis naar Portugal, vooral heen!
    Ik had twee kado's ingepakt, boekje en kleurboek met potloodjes, ze vond het geweldig. Ze heeft zich prima gedragen. Bij het opstijgen en landen zei ze boem, boem, boem! We hebben liedjes gezongen, heen en weer gelopen. Het liep perfect.
    De terug reis was iets meer zeilen bij zetten, ze was namelijk heel erg moe en kon de slaap niet vatten. Dus nog meer zingen, lezen koekjes eten! Wat trouwens ook leuk was voor haar waren cheesedippers (als ze zo heten) Smeerkaas met soepstengel! Dit kan je in het vliegtuig kopen, ze kende dit niet en vond het geweldig!
    De reden dat ze terug zo moe was, kwam omdat we al 2 uur in een bus hadden gezeten, volgende keer zou ik een taxi nemen of eigen vervoer naar het vliegveld! Dat zou zo'n vijf kwartier gescheeld hebben.

Had trouwens voor haar oortjes nog wat te drinken meegenomen maar daar had mevrouw geen tijd voor tijdens het stijgen en landen...!

Gr Tamar

Share This Page