Bemoeienissen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hoi meiden

ik wordt zo simpel van al mijn collega's, vrienden, buurtgenoten etc, die allemaal hun mening klaar hebben over mijn buik. Ik ben nu 18 weken zwanger en veel mensen zeggen dat mijn buik nog erg klein is. Ik vindt het zelf wel meevallen. Maar door al die meningen ben ik me nu alweer zorgen aan het maken of het allemaal wel goed genoeg groeit. Volgens mij denken mensen er niet altijd bij na als ze ongevraagd hun mening geven.

Ik heb een buikfoto in mijn album. Is hij nou echt zo klein?
    zijn er meer mensen die hier last van hebben?

2. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ik vind hem helemaal niet klein! Ik had ook die foto van 17 weken bekeken.. en ik geloof dat die van mij zelfs ietsje kleiner is.. Mooie buik hoor! Maar de grootte van de buik zegt niets over de grootte van het kind!

3. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Nee idd , wat een gelul van je collega's enzo !
    Ik ben 24 weken zwanger en heb een ''iets'' groter buikje.. het is dus verschillend per persoon.
    Een vriendin van mij heeft haar hele zwangerschap het zelfde buikje gehad als wat ik nu heb met 24 weken.
    Laat ze lekker ouwehoeren johhhh.. :D
    Je heb een prachtige buik en je bent mooi zwanger !
    En geloof me , als je straks wat verder bent word je buik vanzelf groter.. 8) (of je blijft bescheiden , is ook lekker natuurlijk ;))

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Nix mis mee hoor, met die buik!
    En buikgrootte zegt niets of je kindje hoor. Gewoon lekker genieten van je buik en je beeb! Laat de rest maar praten.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    Nou mijn buik is zeker niet groter en ik ben nog wel 24 week zwanger van mijn 2e kindje. Bij mijn eerste kindje was mijn buik nog kleiner en mijn zoontje woog 5 kilo, dus maak je niet druk! Je buik zegt niets over de grootte.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    mijn buik is kleiner dan die van jouw, ik zou me er niet druk over maken.

7. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    helemaal niet klein hoor, bij mij zag je nog niks.....
    Ze moeten gewoon altijd iets zeggen... te groot....te klein.... te laag....te hoog.....te veel aangekomen.....te weinig aangekomen.... blabla jaloers...!!!

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    VInd ik helemaal niet klein, ik kocht toen pas zo'n beetje voor het eerst positiekleding, eigenlijk kon je nog amper zien dat ik zwanger was. Mijn buik is daarna trouwens wel heel hard gaan groeien opeens.
    Zolang de vk er niks over zegd is het prima hoor! Het gaat erom of je baarmoeder groot genoeg is en niet persé je buik. Het is ook maar net hoe je draagt!

Ik vind iig dat je een prachtige buik hebt!

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Je buik is volgens mij helemaal niet te klein. Ik zou mij er niet teveel van aantrekken wat anderen zeggen of denken. Ze hebben allemaal vlug hun mening klaar liggen. Ik ben enkele dagen geleden bij mijn huisarts geweest en zijn eerste reactie was, 'wat een kleine buik voor 6 maand zwanger te zijn'. Ik schrok natuurlijk aanvankelijk maar hij vertelde mij erbij dat iedere zwangerschap uniek is en dat je dus geen standaartmaten of dergelijke hebt voor buiken. Als je kleintje goed groeit, dat is het belangrijkste!!

Liefs Stephanie

10. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik kreeg dat ook vaak te horen, dus had ik het eens nagevraagd aan mijn gyn. Het verschilt gewoon per persoon; hoe lang je bent, of je voorheen gesport hebt, de bouw van je lichaam etc. Wacht maar tot je tegen de 30 wkn loopt, dan kunnen ze niet meer om je heen, letterlijk en figuurlijk! :)

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou ik vind het echt geen klein buikje hoor!!
    Die van mij is kleiner.....
    Tegen mij is wel gezegd:"jij draagt je kind echt aan de binnen kant", maar nog nooit dat hij wel erg klein is voor 18wkn.

We gaan vanavond weer even een foto maken..

12. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Zeker geen klein buikje, denk dat mijn buik zo groot was toen ik rond de 24 weken zat.
    Daarna hard gegroeid en volgens velen had ik een best grote buik. Pfff er kwam toch maar een klein meisje uit van net iets meer als 4 pond met 37 weken zwangerschap.Wil idd dus helemaal niks zeggen!

13. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Volgens mij is je buikje ook niet zo klein hoor. Ik heb niet het idee dat het veel verschilt van die van mij en tegen mij wordt continu gezegd dat ie al flink is. Er is zelfs aan mij gevraagd of ik niet zeker wist dat het er geen twee zijn :) .
    Ach ja. Het hangt van zoveel af en hoe je baarmoeder groeit en in je buik ligt etc. Maak je er vooral niet te druk om!

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

meiden bedankt, dan is het dus toch normaal! Ik ben zelf ook best klein en dun. Woog voor de zwangerschap maar 52kg en nu 58 dus daar zal het ook wel aan liggen. Ik ga me er maar niet teveel van aantrekken meer.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik vind dat je een prachtige buik hebt!
    En tja..zoveel vrouwen, zoveel buikjes. Ik zie dat wel in het forum van de dames die in dezelfde maand als ik zijn uitgerekend. Je ziet hele mooie bescheiden buikjes en enorme toeters. Zolang je zwangerschap goed loopt, jij je goed voelt en het kindje goed groeit, zou ik me lekker helemaal niets aantrekken van al die commentaren ;)

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    in t begin vond iedereen me buik mega groot totdat met ongeveer 24 weken me kleine lekker naar achter is gaan groeien.. sindsdien is me buik nog maar 7 cm gegroeid dus nu vind iedereen me bescheiden ..
    t zal me een worst wezen ik vind me buik mooi en me kleine doet t goed daar gaat t toch om..
    Dus lekker genieten van je buik en laat anderen maar l*llen

17. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik vind je buik helemaal niet klein !
    Mooie buik hoor !!

18. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Mooie buik hoor! Ach en je zal net zien.... over een paar weken vinden mensen 'm weer te groot. T is ook altijd wat. Als je zwanger bent bemoeien mensen zich gewoon graag met je. ;)

19. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Je hebt meer buik als ik en ik ben een paar weken verder ;)

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Je buik is nog groter dan die van mij nu met 23 weken. ;)
    Dus nee, ik vind hem niet klein.
    Ik krijg trouwens verder geen commentaar dat ie zo klein is.
    Ik heb tot de 20e week ook gewoon mijn eigen broeken aangekund, met 20/21 weken ben ik pas zwangerschapsbroeken gaan dragen.

Deel Deze Pagina