Kloven en bloed, baby 9 dg

Discussion in 'Borstvoeding' started by bunchy, Sep 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Mijn tweede kindje.. Eerste keer 9 maanden gevoed maar eerste zes weken waren toen geen pretje.
    Ook nu opstartproblemen. Baby neemt grote hap maar mijn borsten zijn hypergevoelig en als zij zich verslikt en zich iets terugtrekt heb ik al een kloof.
    Veel met mothermaids gewerkt afgelopen dagen. Nu purelan maar in combi met pads die je er dan aftrekt, ligt de boel weer open..
    Wat moet ik nou toch? Ik leg heel secuur aan maar hoe kan ik de boel laten helen als zij elke twee drie uur komt?
    Voeden doet zo'n pijn nu, althans de eerste minuut..

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb in het begin erg last van kloven gehad en wat bij mij goed hielp was bethapen zalf er op smeren en slapen met een katoenen bh aan zonder pads er in. Ik legde een handdoek er onder tegen het lekken

(en had nog een molton matras beschermer er onder van me zwangerschap)

3. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hey,

Wat vervelend! Hier had ik het zelfde probleem gehad, ik heb toen tijdelijk een tepelhoedje gebruikt, werkte perfect, na verloop van tijd er afgehaald, en ik voed nog steeds zelf! Succes! Hopenlijk komt het gauw goed!

4. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    Mijn ervaring is dat die pads je tepels week maken. Ik liep zoveel mogelijk met blote borsten en zonder pads in een katoenen bh. Dat doet eerst ook zeer, je bent minder beschermd, maar de kloven waren snel geheeld en toen waren de tepels gehard. Ik heb niet gesmeerd met zalven, omdat ze dan week werden, deed er na de voeding druppeltje melk op en dat aan de lucht laten drogen.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nee geen tips voor je, maar ik wilde je wel even een steuntje in de rug geven! Lijkt me pijnlijk zoals jij het beschrijft.. Ik hoop dat de meiden hier tips hebben voor je!

6. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij de eerste ook kloven tot bloedens toe, durfde gewoon op dag 4 niet meer aan te leggen... Heb toen op advies van de kraamhulp tepelhoedjes gebruikt. Het kostte me wel weer wat moed om na 5 wkn zonder te proberen, veel te bang voor die pijn weer, maar vanaf dat moment ging het super en heb hem 8 mnd gevoed.
    Bij de tweede op dag 2 beginnende kloven, geen haar op m'n hoofd heeft getwijfeld en ik pakte meteen weer de hoedjes erbij. Op dag 4 leek het alweer geheeld en met wat aansporen van de vk heb ik weer zonder hoedje geprobeerd. Ook geen last meer gehad en 9 mnd gevoed.
    Nu bij de derde lagen ze weer klaar, maar gelukkig niet nodig gehad!
    Sterkte en succes!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Theezeefjes!
    Over je tepel, onder je BH. Het ziet er absoluut niet uit, maar je tepels worden door niets aangeraakt en krijgen frisse lucht, waardoor ze makkelijker helen.
    Verder goed in de gaten houden, en als je binnen 2 dagen geen verbetering voelt, rekening houden met spruw.
    Is er naar het tongriempje van je kindje gekeken?

8. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    Ja, tongriempje is ok! Ook geen spruw..
    Nu hele dag ah kolven in de hoop dat tepels sneller helen en mentaal wat rust te krijgen..
    Vannacht weer gewoon voeden denk ik. Ben anders toch bang dat ze anders gaat weigeren.
    Verder volop aan het bloot lopen en purelan..

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook, bleek allergisch voor de pads. Nu draag ik gewoon bh's en als ik doorlek, dan trek ik wat anders aan. In het begin veel bloot gelegen en druppeltje erop.

Overigens hielp Bepanthen hier niet, dat maakte de boel alleen maar week. Alleen melk gebruikt en toen er een beetje "eelt" gekweekt was, geen last meer gehad.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Purelan was hier ook wel ok. Wel eerst lekker warm maken tussen je vingers, anders smeert het zo rot. Hier ook een borst gegeven en de ander gekolfd. En soms kiezen op elkaar...ongeveer 3x per dag aan de zere borst gedronken. :cool:

Share This Page