Trakteren bij gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kwebbel86, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hoi hoi,

Over een kleine 2 maanden is onze puk alweer 1 ! We zijn druk bezig met brainstormen tot ik bedacht dat het leuk is om bij de go ook te trakteren! Goed, ik heb nu nog ruim 6 weken.

Wat is leuk om te doen? Zoon van go (nu 13) trakteerde aan de kindjes een klein zakje met speelballetje, een Nijntje koekje en tumtummetjes. Snoep e.d. vind ik niet nodig voor zulke kleintjes. Er zijn een aantal tussen de 4-6 jaar, 2 van tussen de 1-2 jaar en nog een baby, bijna dreumes (2 weken ouder dan mijn dochter). Totaal ongeveer 6 a 7 kindjes.

Wat is leuk en waar kan ik het halen? Action?
    Voor iedereen het zelfde? Of onderscheid maken en de grote wel snoep? Is misschien niet leuk voor de kleintjes, dacht ik zelf.

2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Overleg het anders even met de gastouder, dan kan je vragen hoe de verjaardagen normaal gevierd worden.

Zelf werk ik namelijk ook als gastouder en de verjaardagen van de kindjes vier ik hier ook altijd. Maar ik zorg dan wel zelf voor een 'traktatie'. Dat is voor mij makkelijker, omdat ik weet welke kindjes er op die dag zijn en hoe de dag verloopt ed. Ik maak er gewoon zelf een feestje van op die dag.

Dus ik zou het zeker even overleggen wat handig is, dan weet je ook gelijk met hoeveel kinderen je evt rekening moet houden en in welke leeftijd :)

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Bedankt! Goede tip haha, ik wil altijd alles zo graag regelen :);)

4. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik ook ;) Maar nee, voor mij is het gewoon echt handiger om het zelf te regelen. Anders heb ik kans dat ouders elke keer weer opnieuw met hetzelfde komen of dat het niet 'past' in mijn dagindeling. Komen de kindjes vroeg, dan kan het bij het tussendoortje 's ochtends. Maar soms komen kindjes pas laat en dan doe ik het bij de lunch vieren en wil ik dus wel iets wat daarvoor geschikt is :)

(Maar goed, eerlijk is eerlijk.... Ik heb ook gewoon graag alles zelf in de hand :))

5. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Misschien n danoontje, op internet kun je hier leuke traktaties van vinden. Ik had bv n bloem gemaakt en t midden was t danoontje.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik had schaapjes gemaakt van rijsttafels en snoeppapier. De kleintjes vonden de rijstwafel lekker, de ouderen het snoeppapier! Het gaat om het idee en niet zozeer om het snoepelement denk ik. Als hij straks 2 wordt ga ik weer wat leuks bedenken, kadootjes vind ik niet nodig.

Deel Deze Pagina