Ik kreeg mijn specificatie van de friesland binnen, Maar er staat 3x een labaratoriumonderzoek op, terwijl ik er maar 2 heb gehad. En op de datum van het (volgens hun) lab.onderzoek klopt ook niet Toen wist ik nog niet eens dat ik zwanger was en ben ook niet bij de dokter of iets geweest.. Weet iemand hoe dit kan? En als ik maandag naar het kantoor van de friesland ga, kunnen hun dit wel na zien?
Ik zou inderdaad even vragen hoe dit zit. Eventueel contact opnemen met de verloskundige of zij misschien een fout hebben gemaakt?
Je moet even contact opnemen met de zorgverlener. De zorgverzekeraar draait een specificatie uit van de kosten zoals dit bij hen is gedeclareerd.
Nee! Je moet contact opnemen met je zorgverzekeraar en zij moeten indien nodig contact opnemen met de zorgverlener in jouw naam. Je betaalt elke maand premie aan je zorgverzekeraar, zij zijn verantwoordelijk voor de afrekening van het eigen risico. Als het trouwens van je verloskundige is, zou het niet van je eigen risico moeten gaan. Alleen als ze extra lab aanvragen komt het ten laste van je eigen risico, het standaard pakket niet.
Ik heb 1x die standaard bloedtest bij zwangerschap gedaan, die gebeurde wel in het ziekenhuis. En ik heb een keer, moest van de verloskundige, een urinetest gedaan voor blaasontsteking, gewoon bij de huisarts... Dus eigenlijk heb ik maar 1 labaratoriumonderzoek gehad, toch? Want die urinetest gebeurt ook gewoon bij de huisarts... Nou ja, het kantoor van de Friesland zit een paar straten verderop, dus zal daar maandag gelijk even heen...
Als je huisarts iets laat onderzoeken, dan raakt dat wel je eigen risico. Je urine laten onderzoeken op blaasontsteking is geen verloskundige zorg, dat is echt een apart stukje. Het zou dus wel degelijk daarvan kunnen zijn. Je zorgverzekeraar moet kunnen zien waar de declaratie vandaan komt en zouden je meer info moeten kunnen geven.
Ik heb dit ook weleens gehad, bij navraag bij het zkh bleek dat mijn eerste bloedonderzoek niet goed was gegaan en ze alles nog eens hadden moeten bekijken. Dat was 2x berekend dus. Vond dat zo achterlijk! Heeft wat geregel gekost voor het weer recht gezet was.
Ja maar die datum van dat onderzoek was ergens in juni en toen was ik nog niet eens wezen bloedprikken of wat dan ook. Helemaal niks.. Dus dat is wat vreemd..
Oh oke, dat wist ik niet. Maar goed, dat andere laboratoriumonderzoek is nog wel raar.. Ga maandag gelijk naar de zorgverzekeraar.
Idd belachelijk, jij lekker betalen voor hun fout, dat werkt zo niet. On topic, ik zou even te rade gaan bij je zorgverzekeraar.