Afgaande op de media had ik begrepen dat de meeste mensen er in 2018 op voorruit gaan. Dus ik ging vandaag eens naar mn loonstrook kijken. En tot mn verbazing ga ik er niet op voorruit. Sterker nog, ik ben er een klein beetje (netto 14 euro) op achteruit gegaan. Meer mensen die dit hebben? Of iemand die weet hoe dat kan?
Ik had een kleine loonsverhoging gehad dus als ik die niet meereken ben ik er volgens mij zo'n 2 euro op vooruit gegaan
Ik ben minder gaan werken, dus geen idee, haha. Maar ik had een pro forma loonstrook op gevraagd voordat ik minder ging werken om te kijken hoeveel me dat scheelde. Tov die loonstrook, krijg ik nu 4 euro meer.
De inkomensafhankelijke bijdrage ZVW is omhoog gegaan van 6,65% naar 6,90% voor werknemers, dus waarschijnlijk komt het daardoor.
Ik ben er ook iets op achteruit gegaan, maar €2,- alleen had ik verwacht er iets op vooruit te gaan dus het viel wel tegen
fijn.. ziektekosten omhoog, zelfs nog wat van loon.. Leuk hoor al die belasting.. Hier dus ook ruim 20,- minder per maand. Vind dat best slecht, het is dus niet meer maar minder besteedbare ruimte..
Ik heb geen loonstrook, maar is de KOT en andere toeslagen niet omhoog gegaan? Ik krijg best wat meer kinderopvangtoeslag dit jaar. Nemen ze dat niet mee in de koopkrachtinschattingen?
5 euro meer. Een van de weinigen geloof ik. Al heb ik door een loonsverhoging in nov nu wel 70 euro minder huurtoeslag en minder KGB. Al met al heeft mn loonsverhoging aardig wat geld gekost.
Ik ging ook een paar tientjes achteruit. Maar gelukkig krijg ik per 1 maart opslag, dus dat lost zichzelf op
Zelfde aantal uren, maar 150,- in de plus per maand ten opzichte van vorig jaar. Loonsverhoging van 1,6% en een loonschaal meer. Oh en ik heb net mijn premievrij pensioen los laten koppelen van mijn ikb budget dus vanaf januari krijg ik netto daar nog eens 70,- per maand bij. Is voordeliger qua belasting dan het met mijn ikb uit te laten betalen. Daarnaast is mijn ikb budget nog steeds niet misselijk. Als ik mijn ikb er ook nog eens bij laat uitbetalen heb ik nog eens 300 netto per maand erbij. Mijn ikb houdt vakantiegeld en extra verlofdagen etc in, maar ik krijg van mijn werkgever al zoveel verlofuren dat ik mijn ikb eigenlijk daar nooit voor gebruik... Ik klaag niet!
Wij krijgen 4 euro per maand meer kinderopvangtoeslag (1x 3 uur bso). Maar de uurprijs van de bso is omhoog, dus we gaan er 6 euro op achteruit .