Nu ons tweede kindje toch iets eerder wordt verwacht dan we dachten, zit ik met de volgende vraag: Ons meisje is 1 jaar en 10 maanden als ons tweede kindje wordt geboren (als alles goed gaat). Is het dan verstandig om een duowagen te kopen? Of kan ze dan al op een kiddyboard? En weet iemand welke duowagen het beste is? Ik heb zo'n Phil & teds gezien, maar weet niet of dat wat is of niet.
Ik zou als ik jou was even afwachten hoe je dochter zich ontwikkeld in de aankomende maanden. Het is per kindje natuurlijk erg verschillend wat ze doen/kunnen. Wel zou ik als ik jou was even informeren over een maand of twee of er lange levertijd zit op de wagen(s) die je op het oog hebt. Ik heb voor onze tweeling de urban jungle duo. Dit is echt een superwagen! Het is de smalste die ik heb kunnen vinden (76 cm) en past praktisch door iedere deur (ook niet onbelangrijk). En hij stuurt erg soepel en is makkelijk inklapbaar. Op deze wagen zat in bepaalde (nieuwe) kleuren een langere levertijd. Ik nam er een met een kleur uit de oude collectie en die was op voorraad. Succes met je keuze, maar neem de tijd! Je hebt nog een maand of 7-8...
Wij hebben er eerst een bij de Babyrent gehuurd. Gelukkig maar, want ik vond het een onding. Ik kreeg er rugklachten van omdat het veel te zwaar was voor mij. Ookal was onze peuter nog maar 22 maanden, hij heeft in die tijd op een kiddyboard gestaan of liep gewoon mee. Hij is inmiddels een goede wandelaar!
Ons mannetje is ook 22 maanden als de tweede geboren wordt en ik ga voor een kiddyboard. Lijkt me zo'n gedoe, een duowagen. Er schijnen ook een soort stoeltjes te zijn voor bovenop de kinderwagenbak, dat zou je ook in overweging kunnen nemen. Geen idee alleen waar je die kunt krijgen.
Ja ik heb inderdaad nog best lang, maar was gewoon al een beetje aan het denken. Ik heb nu steeds met tweedehands wagens gedaan, ook al kunnen we makkelijk een nieuwe betalen, ik vond het zo zonde van het geld. Maar nu de tweede op komst is wil ik toch ook wel graag een keer een nieuwe kopen, omdat ik zoveel keer heb moeten wisselen van (tweedehands) wagen. Dat huren lijkt me op zich ook een leuk idee. Ik ga eens kijken op die site.