Mijn vader had ons wijs gemaakt dat als je de autosleutel eruit haalt terwijl een auto rijdt, dat de auto dan de lucht in zou vliegen.. Dus als wij zaten te klieren op de achterbank, zei hij dan: als het nu niet afgelopen is trek ik de sleutel eruit:x En dan zaten wij weer zoetjes op de achterbank.. Hahaha nu kan ik er wel om lachen maar heb dit echt jarenlang geloofd!
De hulk! Ik verstopte me altijd in de keuken achter een deurtje zo bang was ik er van. En kennen jullie de film 'Arachnofobia', dat achtervolgt me nog steeds. Had ook een onwijze angst voor spinnen die alleen maar erger is geworden. Gekgenoeg moet ik van mijzelf die film 1x per jaar kijken Ik ben echt koekoek wat dat betreft.
Haha, grappig topic! Ik heb een veel oudere broer, die het met enge films kijken in de buurt van zijn kleine zusje niet zo nauw nam... Gevolg: ik was doodsbang voor de reuze-inktvis onder mijn bed. Mijn broer (en ik dus ook!!) had dus een film gekeken waarin een reuze-inktvis mensen opat Ook was ik bang voor stopcontacten, mijn broer (grrr...) had een keer een film gekeken waarin iets uit het stopcontact sijpelde, het was donker in de film, dus ik kon niet zien wat er uit kwam. Achteraf denk ik dat het bloed was. Maar ik zie die scene nog voor me. Doodeng!!! Oh ja...ik was altijd bang dat de benzine van de auto op was. Echt mijn ouders werden knettergek van me: "hebben we nog genoeg benzine???" Ik heb geen idee waarom ik daar bang voor was en hoe ik dat had verzonnen, maar goed, dat was echt een enrome angst. En...ik was heel bang dat de WC verstopt raakte als ik er teveel WC papier ingooide. Mijn broer werd daar tureluurs van en heeft een keer een hele rol WC papier afgerold en in de pot gegooid en toen doorgetrokken. Met grote ogen en vol angst staartde ik naar de WC. Wat bleek? Hij spoelde gewoon door! Toen was ik niet meer bang. Heeft mijn broer toch nog iets goed gemaakt! (alhoewel, ik heb nog lang nachtmerries gehad dat de WC overstroomde, de hele pot vol water. Zo eng haha!!! )
Ik heb ooit samen met mijn nichtje uren onder het bed gelegen, omdat we elkaar gek hadden gemaakt dat er krokodillen in de kamer zaten. We durfden geen van beide meer onder het bed vandaan te komen. En mijn ouders maar denken dat we lekker aan het spelen waren. Uiteindelijk zijn ze komen kijken en waren we eindelijk verlost van die "gevaarlijke" krokodillen, haha. We waren toen een jaar of 6 geloof ik. Ik heb jarenlang geloofd dat mijn vader alles, maar dan ook alles wist. Hij hield deze "mythe" zelf in stand en ik wilde maar al te graag geloven dat mijn vader alles wist en alles kon, haha. Ik plaag hem daar nu nog steeds mee, want ondertussen weet ik wel beter Vroeger werd me gezegd dat als de klok op het hele uur sloeg en je dan scheel keek je voor altijd scheel bleef kijken. Heb toen nooit de proef op de som durven nemen. Waarom vertellen ouders dit soort rare dingen toch eigenlijk haha
Oh ja, ik heb jarenlang geloofd dat: - berenklauwen (weet je wel die grote planten) ineens HEEEL hard gingen groeien, dus echt zo snel dat ze op je afkwamen en tegen je aankwamen, als je er water opgooide. Ik durfde er zelfs niet op te spugen - dat kruisspinnen kruisjes op je hand achterlaten als ze je hebben gebeten
vroeger was ik er heilig van overtuigd dat ik geadopteerd was. niemand in mijn familie is blond, geen ooms, tantes, neefjes niks niemand, zelfs niet in het gezin. hadden allemaal donker aziatisch achtig haar(oma kwam uit indonesie) en ik was de enige met een mega blond koppie(nog steeds) mijn broers zeiden altijd dat ze mij een keer gevonden hadden en dat papa en mama maar hebben gedaan alsof ik hun echte dochter was en mij het nooit zouden vertellen en alles zouden ontkennen. heb t dus ook nooit gevraagd aan ze ofzo. heb op mn 9de zelfs zitten nadenken over dna testen pff waar je broers je wel niet bang voor kunnen maken he
Ik was nogal goedgelovig vroeger : - Avondrood: mijn moeder had een hele lange ladder en verfde de wolken roze omdat dat mijn lievelingskleur was! - De maan paste op mij en ging altijd met mij mee. Echt waar hoor, hoe hard ik ook loop en waar ik ook slaap ik zie hem altijd - Kippen leggen eieren waar kuikens uit komen, hanen leggen eieren die je kunt eten! *dank je papa* - Een baby groeit vanzelf in je buik als je heel verliefd op elkaar bent en als je buik te krap wordt poep je hem uit. Net als die knoopjes en dat haarspeldje die ik stiekem had doorgeslikt Nu de dingen die ik mezelf aanpraatte : - Ik geloofde dat er een geest op m'n kamer zat en kon echt niet slapen. Dus dan zei ik hardop: 'geest als je hier bent doe dan binnen 3 seconde de lamp aan, als je dat niet doet weet ik dat je weg bent'. Gelukkig ging ie dan altijd weg - Na de film chuckie geloofde ik ook dat speelgoed 's nachts tot leven kwam. Dus alle poppen en knuffels moesten dan op de kamer van mijn broertje...
dat van chuckie geloofde ik ook, ik kijk nog steeds niet naar de chuckie film hoor, en ben nog steeds bang voor levende poppen of mensen in een kostuum, bijv haloween in Walibi doodeng ik geloofde ook dat als je om klokslag 12 uur snachts nog wakker was, je dan geesten zou zien. vroeger werd me ook wijs gemaakt dat als je geen peentjes at, dus alleen de doperwtjes, je dan slechte ogen zou krijgen. "heb je wel eens een konijn met een bril op gezien"
De mensen tussen de 20 en 25 jaar zullen het misschien nog wel kennen. Op de basisschool keken wij wekelijks na Ik Mik Loreland. Ik was zooo bang voor Karbonkel. Mijn ouders moesten s'avonds heel mn kamer controleren want anders ging ik er echt niet heen.. Dit is ie dan:
Ik moest altijd de krant beneden uit de brievenbus halen in ons portiek, 's avonds als het dan al donker was dan vond ik dat eng omdat de gang naar de kelderboxen zo'n gapend donker gat was, wat precies tegenover de brievenbussen was. Tjeee wat was ik altijd snel. Ik heb daar trouwens best lang last van gehad, ik ging in ons nieuwe huis ook nooit naar de wc 'snachts beneden, vond in het donker de trap op altijd zo eng. Waarom ik niet gewoon het licht aan deed is me nu nog een raadsel hoor. 8) En dan niet iets waar ik bang voor was, maar ik dacht dat iedereen gewoon gratis geld uit de muur kon halen. Dat het daarvoor was ofzo haha en dat er iemand in zat die het geld uit gaf door de muur en, toen ik 3 was wilde ik stoplicht worden als ik groot was. Oh ja, en toen ik klein was, had mijn oma me wijsgemaakt dat als ze mijn navel waste dat ik dan mijn billen vast moest houden, anders zouden ze eraf vallen Ik hoor haar nog zeggen 'hou je billen vast hoor!' hahaha
Ik geloofde altijd dat je van de rand bij de metro af kon glijden/daar naar toe getrokken werd, als je er te dicht bij kwam en dan op de rails zou komen. Ik droomde ook altijd dat ik op de rails kwam en dan werd ik net voor de metro kwam omhoog getrokken. 1 keer lukte dat niet en werd alles zwart, maar ik hoorde wel iedereen praten. "Oh, wat erg! Zo'n klein meisje!". En dan hoorde ik mijn moeder huilen. Hierna heb ik die droom nooit meer gehad. Raar he?
Met mijn zus hadden we vroeger een eng mannetje bedacht, een kleine, dikke, gemene vent die ons zou komen pakken. Hij heette 'boerman de boer'. We kropen onder de dekens samen in bed met een zaklamp en dan hoorden we (wat we gewoon zelf zeiden, maar je gaat er echt in geloven) eerst zacht 'boerman de boer, boerman de boer' en dan steeds harder, want dat betekende dat hij dichterbij kwam. En als het heel hard was, lagen we vervolgen te trillen en te gillen in bed van angst . Hij had ook nog een assistent, maar hoe die heette weet ik niet meer. Hoe verzin je het? Nu lachen we nog wel eens om 'boerman de boer'. Diezelfde zus had me ook wijs gemaakt dat je op een dag zomaar als jongetje wakker kon worden. Daar maakte ik me wel zorgen over. Met gym zou ik dan van de een op de andere dag naar de jongenskleedkamer moeten had ik mezelf al bedacht.
hahaha geweldig Heb net trouwens aan mn pa gevraagt waar ik vroeger bang voor was of waar ik in geloofde. maar hij kon nergens opkomen. ik scheen niet snel bang te worden van iets of in onzin dingen te geloven Al heel jong wist ik dat kerstman en sinterklaas niet bestond. mijn ouders verstopte altijd de kadotjes achter het bed in hun slaapkamer. en ik liep keer de slaapkamer in en zag mn broers op het bed zitten met allemaal half uitgepakte kadotjes. (ouders waren natuurlijk niet thuis) dus toen zeiden ze maar meteen dat papa en mama de kadotjes kochten en dat sinterklaas/kerstman niet bestond. en ben sinds dien vrolijk mee gaan doen met vantevoren kijken wat we kregen mn broers hadden me ook geleerd hoe ik plakband heel voorzichtig eraf kon krijgen zodat het onder de boom/in de zak, niet te zien was dat ze al keertje open waren geweest
Mij had je als kind echt geen plezier gedaan met Disneyland ofzo, ik vond dat soort verklede poppen echt walgelijk eng, kon alleen maar janken. En ik vind het nog niets hoor. Op een of andere manier komen ze wel altijd naar mij toe, al staan er nog zoveel mensen, vreselijk, alsof ze het aanvoelen!
mijn zusje moest het idd ook op school kijken. Op een gegeven moment kwamen er van andere ouders zoveel klachten dat ze ermee gestopt zijn te kijken. Ik vind het ook een ontzettend idioot figuur voor in een educatief kinderprogramma.
Mijn oma had mij ooit wijsgemaakt toen ik echt HEEL klein was, dat je aambijen krijgt van drukken bij poepen, of er zelfs een stuk darm naar buiten kan komen.. ...ik druk nogsteeds niet! En met bevallen was het ook raar, doen moest ik voor het eerst wel persen! En ja... ik was bang dat er stuk darm uit zou komen... (en bedankt oma!) Verder in golfslagbaden die flappen! Ook roostertjes enzo in zwembaden zijn eng! En lampen, en hele diepe zwembaden, en zoiezo waterglijbanen die iets harder gaan dan heel langzaam, en onderwaterdingen.. Als ik iets van vuur heb gezien (ook kaarsen) droom ik daar snachts ALTIJD over.. vooral haardvuur ofzo. vuur maakt kennelijk erg indruk. En in mijn slaap ben ik altijd HEEL bang voor liften! Ik heb geen idee waarom, in het echt vind ik ze helemaal niet eng.
Wolven.. Ik dacht dat ze s'nachst kwamen.. droomde er ook altijd over.. brrrrr De man met de ijzeren tanden uit James Bond. De Clown uit de film It.. *** Toen ik nog een krantenwijkje had vond ik het in de winter eng om langs het kerkhof te fietsen want dan was het donken.. Brrrr Verder ben ik niet zo'n angsthaas.