Waar geloofde jij als kind in?

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 7 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Van die wortels zeggen we ook tegen zoon. En dan heel serieus erachteraan : want heb jij ooit al eens een konijn gezien met een bril? :roflmao:

Madelie, Poolvos, JongetjeM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Dat als je niet genoeg kaas eet, je nooit een goede muis wordt.

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    In onze wijk was een begraafplaats , achter een dikke bomenrij , en mijn opa zei dan “achter die bomen liggen dode mensen” en ik geloofde dan dat er echt lijken en geraamtes meteen achter die bomen lagen:D Ik durfde er nooit in de buurt te spelen:confused:

Sado en EdN vinden dit leuk.
  4. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    In het dorp van mijn oma stond een vervallen schuurtje. We hadden stiekem binnen gekeken en een oude stoel zien staan. Mijn oma heeft ons toen wijs gemaakt dat 'de duvel z'n ouwe moer' daar woonde. Toen durfden we er niet meer langs :)

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Dat Marokko in Amerika lag (door het liedje van 'Ik heb een tante in Marokko'. En we schieten met pistolen als ze komt pief-paf = wilde westen = Amerika.)

Dat God bestaat (en de duivel en demonen en engelen enz.)

Dat als je heel vaak op het knopje drukt het stoplicht sneller op groen gaat. Stoplicht denkt dan namelijk dat er veel mensen staan.

Dat het onweer altijd boven Zoetermeer hangt. Uitleg: elke keer als het onweerde dan vroegen wij aan mijn moeder: hoe ver weg is het? Dan antwoorde mijn moeder altijd: 'heel ver weg, bij Zoetermeer.' Aan de ene kant was ik dan opgelucht, aan de andere kant vond ik het altijd zo zielig voor mijn neef en nicht.. die woonde namelijk in Zoetermeer en hadden altijd onweer.

Palmpje, Sado, Evanesco en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    -Dat mijn speelgoed 's nachts tot leven kwam.
    -Dat je als je lang genoeg zou graven in China uitkwam.
    -Dat je, als het heeeeeel helder weer was, vanaf het strand in Hoek van Holland Engeland kon zien.
    -Het welkbekende lieg-kruisje op je voorhoofd.
    -Dat mijn zus een 'magisch prakje' kon maken, waardoor rode bietjes opeens wel lekker werden (met een air van geheimzinnigheid en zo dat niemand mee kon kijken trok ze dan met een vork lijntjes in de puree:D)
    -Dat de duinen vol liepen met kinderlokkers.

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Nou ja, die bestaan feitelijk natuurlijk wel.

esklessebes vindt dit leuk.
  8. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Dat bruine koeien chocolademelk geven :rolleyes::roflmao:.

9. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    De tandenfee!! Was altijd zo blij als ik dan weer een kwartje onder mijn kussen had! Geweldig.

Geloofde heilig in Sinterklaas en zwarte piet. Een bekende van mijn vader was een keer de Piet en ik herkende hem en zei dat hij op E. leek!! Toen zei hij dat dat zijn tweelingbroer was en dat vond ik zoooo gaaf!!! E. had gewoon een zwarte Piet als broer!!!!

Als je kauwgom inslikte je niet meer kon poepen.. dus dat vond ik heel eng als dat perongeluk gebeurde, tranen met tuiten xD

10. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Als we na oudejaarsavond weer in bed lagen hoorde we altijd nog wel wat pijltjes de lucht in gaan.
    Mijn moeder grapte altijd dat dat de gillende keukenmeid was.

Jarenlang heb ik met oudejaarsnacht niet durven slapen.
    Ik dacht echt dat de gillende keukenmeid een heks op een bezem was. Die vloog snachts door de lucht, boos vanwege het vuurwerk. Op zoek naar kinderen die niet wilde gaan slapen :oops::oops:

Het is echt pas sinds een jaar of 2 dat ik weet dat er een bepaald pijl gewoon zo heet :roflmao:

giebel vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#51 GossipGirlxoxo, 8 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2019
    Ik was als kind al erg goed gelovig. Je kon mij werkelijk alles wijsmaken. Zo heeft mijn opa me verteld dat hij een baby olifant in de tuin had gehad. Toen die te groot werd hadden ze die naar Artis gebracht en bij elk bezoek aan Artis werd aangewezen welke olifant dit was. Met schoolreisjes vertelde ik (denk dat ik pas 10 was toen achter de waarheid kwam) dat die olifant van mijn opa was geweest. Niemand die me geloofde (natuurlijk) en boos dat ik daarom kon zijn :roflmao:

Ook heb ik zeker tot een jaar of 10 geloofd dat mijn vader cowboy was geweest. Mijn ouders hadden horeca gelegenheden en op een verkleedavond in 1 van de zaken was hij zo verkleed dus ik had bewijs dat het echt waar was.

Ik kwam er op mijn 18e achter dat mijn kat toen ik 6 jaar was niet was weggelopen maar overreden. Ik heb nog jaren gezocht, maar mijn ouders vonden het zielig om me dit te vertellen. Dus rond mijn 18e aan de eettafel zei er iemand joh wat een bloedbad was dat he?! En ik had zoiets nee dat kan niet die was weg gelopen :oops:

En zo zijn er vast nog 101 dingen die ze me wijs hebben gemaakt ben ik bang ;)

Fantykoekie vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Ik weet dat er zwembaden zijn geweest die dit als test hebben gedaan jaren geleden!

Cindy1977 vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Door dingen te lezen hier schieten er nog veel meer dingen te binnen.

Dat je neus groeide als je liegt (pinokkio)
    Dat je van koffie drinken rood haar krijgt
    Bruine koeien geven chocolademelk
    Dat je dikke tieten krijgt van veel melk drinken
    Dat als je om 24.00 uur scheel kijkt of een gekke bek trekt je gezicht altijd zo zou blijven
    Dat er een kinderkrokodil in elke sloot zwemt die je op eet als je zonder volwassenen te dicht bij het water komt (maak ik mijn dochter nu ook wijs)

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier dat de onweer de maas niet over kwam en dat die dan terug kwam. In werkelijkheid was het gewoon een nieuwe bui.

15. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Nouja geloven.. gister ontdekt dat mijn moeder de zelfde "wijsheden heeft mee gebracht aan mij zusje.. ze zei altijd puuzel, uitspraak met dubbel u dus. Mijn man en zelfs mijn kind begon mij te corrigeren. Zegt mijn zusje gister ook ineens puuzel. Nou ik ging stuk puzzel klinkt voorbij nog tijd als een pus wond dus ik blijf lekke puuzel zeggen

16. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dat is gewoon een manier manier van uitspreken toch?
    Dat zeggen we hier ook. Niks mis mee.

17. Lamia

Lamia Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.474
    1.610
    113
    Vrouw
    Verzorgende ig en fotograaf
    Gelderland
    Dus wat ik zeg is normaal!? Wat fijn om te horen xD haha. Maar puzzel is dubbel z. En dus de u "zwak" dan wordt het toch echt puzzel en niet puuzel in het algemeen beschaaft Nederlands.

18. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Puuzelen ....zeeeeven....

Puzzelen en zeuven klinkt voor geen meter XD

Lamia vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Dames dames.... Nu lees ik al een paar keer dat chocolademelk uit een bruine koe komt.
    Echt niet!
    Paarse koeien geven chocolademelk :D

Lamia vindt dit leuk.
  20. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.955
    1.291
    113
    Deze werd mij ook verteld.
    En dat je sterretjes in je ogen kreeg als je loog.

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina