Ik geloofde vroeger dat als je op het strand onder water ging liggen, dat je dan of midden op zee of in Engeland terecht kwam. Durfde dat dus echt niet. Geen idee hoe ik daarbij kwam.
Wat wel grappig is dat wij er totaal naast zaten als er bij ons de hennen die toch hanen bleken (of bij de konijnen, nadat mijn zus heilig had beloofd ervoor te zorgen en dus geen klap deed..) naar de boerderij gingen. wij hebben dus altijd gedacht dat het een synoniem voor de slacht was (mede omdat pa altijd vertelde over vroeger dat ze zelf dieren hadden voor eigen consumptie en ook zelf de kippen slachten). Want dat hoorde je wel 'naar de boerderij' was code voor einde verhaal. Wat bleek? De konijnen waren daadwerkelijk naar zijn collega gegaan op de boerderij voor zijn kinderen (had een prachtige konijnentuin zelfs!) En ook de hanen gingen naar boerderijen die wel 1 konden gebruiken! En niet voor de slacht, maar om de dames in t gareel te houden. We hebben dus echt super lang gedacht dat pa ze liet slachten, maar ondertussen was die beste man super goed bezig! Hij zei ook wel dat ze echt naar een betere plek gingen (en wij dus: oohhh dierenhemel dus). Heeft echt jaren geduurd voordat we het doorhadden.
Mijn zus zei dat ik op een dag als jongen wakker kon worden als jongen toen ik drie of vier was. Ik was zo bang dat ik met gym naar de jongenskleedkamer zou moeten enzo. Met diezelfde zus hadden we bedacht dat boerman de boer bestond. Een eng kereltje dat kinderen mee nam. Hij riep altijd ‘boerman de boer’ en hoe dichterbij hij kwam, hoe harder je dat hoorde. Dat gingen we dan samen onder de dekens met een zaklamp roepen, steeds harder en als we het heel hard riepen, raakten we nog in paniek ook.
Ik kan ze zelfs niet weg doen. We hebben dus idioot veel knuffels, die van mij van vroeger en die van de kinderen. Ze zijn zo schattig.
Dat er een dunne meneer in alle verkeerslichten woonde die hem op rood/oranje/groen zette. Dat als je je arm gebroken had hij er dan ook echt af lag
Mijn vader heeft van de pokkenprik een litteken op zijn arm. Hij heeft me altijd wijsgemaakt dat het kogelsgaten waren, in het leger opgelopen. Oja, en ik heb ook de eerste 12 jaar van mijn leven geloofd dat hij vroeger in het leger had gezeten