Blauwe plekjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boomer2009, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zelf heb ik een bindweefselaandoening (schijnbaar) waardoor ik continue blauwe plekken op mijn benen en armen heb. Heel vervelend, het is niet fijn om een rok aan te doen of met korte mouwen te lopen want dan vraagt iedereen wat ik steeds gedaan heb.

Maar nu zie ik op mijn dochter haar been ook drie kleine blauwe plekjes zitten.

Ik weet niet of mijn aandoening erfelijk is, maar misschien is het normaal voor een baby van 6 maanden om soms een blauwe plek te hebben op haar beentje? Ze rolt soms tegen de tafel en tvtafel aan, misschien komt het daardoor.

Mijn vraag: Zijn er meer kindjes van ca. 6 maanden die wel eens een blauwe plek hebben of hebben babys dat normaliter niet. Dan weet ik of het misschien toch die aandoening is.

2. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb bij Boaz nog nooit een blauw plekje gezien.. maar dat zegt niet alles natuurlijk.

3. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi!

Sinds Jesper kan kruipen en zich optrekt, ect., heeft hij erg vaak blauwe plekjes op zijn scheenbeentjes en elleboogjes/onderarm. Moet zeggen dat ik op zich ook vrij snel een blauwe plek heb, maar ook weer niet heel erg ofzo. Ik denk dat het wel normaal is. Er wordt natuurlijk veel gevallen/ tegen dingen aangestoten.

Heb wel eens gedacht: "wat moeten ze op het kdv nou wel weer niet denken?" hahaha! Hij is gewoon echt een klauteraar. Kan hem moeilijk de hele dag op schoot houden.

Bij Jesper begon het rond de 11 maanden, toen hij dus steeds beweeglijker werd.

Groetjes, MissX

4. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Thijmen heeft ook erg vaak een blauwe plek. Hij is erg ondernemend en daardoor doet hij zich ook weleens pijn.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi hier precies zelfde met de kleine
    hij heb al een bloedstolling onderzoek gehad maar doe was goed
    en soms ook veel blauwe plekjes en weet niet waarvan :(

6. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bedankt voor de reacties.

Ik moet er zelf ook nog een keer voor naar de huisarts, dus dan weet ik ook precies wat het is. Ik had het zelf ook als kind al en mijn moeder voelde zich ook altijd erg rot, het leek net alsof ik mishandeld werd thuis.

Ik hoop niet dat Fenna hetzelfde gaat krijgen i.i.g. Maar op zich kan het dus wel, dat een baby een blauwe plek heeft.

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Sinds Quinn kan tijgeren is hij blauw, toen hij ging kruipen heeft hij een enorme lange tijd blauwe knietjes gehad.
    Hij heeft er geen last van gehad.
    Maar nu nog hoor, de kluns valt snel als hij moe is, en dan is het bingo met een blauwe plek.
    Denk dat het voor ieder anders is, het ene mens heeft het sneller als de ander.
    Maar je kan het natuurlijk altijd even navragen bij de ha

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Je kan het bij twijfelen natuurlijk altijd aan je HA navragen maar blauwe plekken zijn hier geen ongewone dingen ;) Af en toe denk ik weleens, mensen moeten denken dat ik het arme kind mishandel ofzo. Maar hij is zo'n ondernemend baasje, kan lopen sinds hij 10,5 maand is, valt, staat op, loopt door en boink, tegen de tafel of stoel of maar net wat er staat ;) Ook toen hij dat nog niet kon trouwens, in de box rolde hij ook gerust 3 keer om en 3 keer tegen de spijlen. Of trappelen tegen de spijlen. Ook in bed horen we regelmatig geboink. Ik zou eerlijk gezegt gekker kijken als hij een keer geen blauw plekje heeft :)

Share This Page