Hallo allemaal, We zijn ontzettend blij dat we zwanger zijn van ons eerste kindje; we zijn volgende week maandag 9 december alweer op de helft. Uiteraard krijgen we dan de 20-wekenecho maar ik ben benieuwd hoe jullie denken over de pretecho.. en dan vooral met de gedachte dat wij absoluut NIET willen weten wat het geslacht is van de baby! Ik twijfel of het dan wel 'logisch' is om een pretecho te laten doen omdat ik op sites vooral lees over het bepalen van het geslacht. En als we dat niet willen weten en we 'alleen' het hoofdje kunnen zien is het misschien wat zonde..?! Zoals je leest.. ik weet het echt nog niet.. Hebben jullie ideeën hierover? Je zijn meer dan welkom! Groetjes Marleen
Hoi, Wij hebben met 18 weken een pretecho laten doen. Daarbij is ook het geslacht bepaald maar dat gedeelte hebben wij niet gezien Ik vond het ontzettend leuk en de echoscopiste heeft veel informatie gegeven. Wij hadden alleen niet zo'n klik met haar en weten niet of we nog terug gaan. Als je wacht tot 27 a 28 weken zou je een pretecho kunnen laten doen waarbij de contouren van het gezichtje al echt duidelijk zijn. Daar kiezen wij dan weer bewust niet voor. Succes met het maken van je keuze.
Bedankt voor je reactie..! Op die manier had ik nog niet naar de pretecho gekeken.. ik weet eigenlijk ook niet of ik wel de contouren en alles al wel wil zien voor die tijd nu je dat zo zegt! Ik moet wel zeggen dat dit niet altijd een goed beeld geeft trouwens. Bij mijn vriendin leek haar eerste totaal niet op de 4d-beelden maar haar tweede is het wel exact.. Hmm, nog iets om over na te denken.. Dank je wel!
Haha, dat is hier hetzelfde geval.. helaas ben ik alleen niet de enige die zo twijfelt want mijn man weet het ook nog niet helemaal zeker haha! We gaan er verder over nadenken.. zijn er nog meer reacties?
Wij wilden het eerst niet en nu toch gedaan was ook een leuke aanbieding En wow het was echt de moeite waard! Nu al 1 gehad en mogen nog twee x komen
Djoon, wat bijzonder om te horen! Maar hadden jullie dit ook gedaan als je niet het geslacht had willen weten? We weten het nog steeds niet zo goed.. Marleen
Wij wisten het geslacht wel.. maar hebben gekozen om toch geen pretecho te doen (ookal dacht ik dat ik dat wel graag zou willen). Zo blijft er toch nog iets een verrassing
Bij de 20-weken echo hebben wij onze zoon prachtig kunnen zien, maar ze is keurig om het geslacht heen gegaan hoor. En we hebben verder alles in beeld gehad: gezichtje, romp, handjes en ook hele mooie trappelende voetjes. Daar hebben we ook echt een leuke foto van. Je kunt dus best een mooie en volledige echo hebben, zonder het geslacht te zien. We hebben niet voor een pretecho gekozen. Wel over gedacht, omdat het tweede deel van de zwangerschap zo lang duurt! Maar als ik dan de prijzen weer zag... nee, sorry. Dan ga ik liever een dag naar de Efteling ofzo van dat geld. Of ik koop er een mooie fietsstoel van of iets dergelijks. Ik vind het gewoon te veel geld naar verhouding van wat je ervoor krijgt.
@marleen, denk het wel ik kon het geslacht moeilijk zien! En tis toch wel echt heel mooi. Mogten bijna een uur kijken! Was echt de moeite en het geld waard! Al was dit een aanbieding dus vind het geld ook nog meevallen
Wij hebben geen pretecho laten doen omdat ik bij de gyn loop. en aan het begin al elke 4 weken een echo kreeg wat dus steeds meer opbouwd (3wk, 2wk) etc. Mocht ik dat niet hadden gehad had ik denk wel een pret echo gedaan!
Als je het geslacht niet wilt weten en ook niet echt hoe het kindje eruit ziet. Waarom zou je dan uberhaupt voor een pretecho gaan?
Ik vind een 2D echo ook een pretecho, Tetta! Weet niet of je dat bedoelt? Ik wil denk ik geen 3D echo, wil niet zien hoe hij/zij er uitgaat zien, dat zien we met de geboorte wel. Maar ik vind het wel leuk om gewoon weer eventjes te kijken naar de kleine, gewoon in 2D. Liefs,
Persoonlijk snap ik de keuze van een pretecho ook niet heel erg goed. Ik heb op deze (bijna) 16 weken al drie echo's gehad en vermoedelijk krijg ik er morgen weer eentje. Met 20 weken krijg je (mits je wil) te horen wat het is. Tegenwoordig krijg je zo veel echo's... Wel ga ik er twee laten doen. Eentje vanwege mijn moeder, ze is ziek en het is heel onzeker hoe lang ze nog te leven heeft (kan lang zijn, maar ook ineens erg kort). Daarom wil ik haar zoveel mogelijk betrekken in de zwangerschap en haar er eentje cadeau doen (ook al gaat ze morgen mee naar de gyn). En de andere vanwege mijn beste vriendin, ze zit momenteel in Ecuador tot maart en vind het verschrikkelijk dat ze er niet echt bij kan zijn. Dus ook voor haar een pretecho. Voor puur voor mijzelf had ik het niet gedaan. De foto's zijn al een leuk aandenken, ik hoef niet perse een DVD.
Ik heb bij 16 weken een geslachtsbepaling laten doen. Gewoon een leuke echo omdat we wilden weten wat t werd. Er werd voor die 25 euro uitgebreid de tijd genomen en ook superleuk om naar de kleine te kijken. Voor mij is dat echter geen pretecho. Met 28 weken heb ik een pretecho gedaan. Leuk om de kleine in 3 d te zien en alles te bekijken. Ook als je t niet wilt weten echt de moeite waard. Alles is uitgebreid bekeken en uitgelegd. Ook nogmaals wat medische dingen gecheckt dus een extra zekerheid dat alles goed was. Heb in totaal 13/14 echo's gehad en kon er niet genoeg van krijgen
@Fleetwood: er zijn heel veel vrouwen die maar twee echo's krijgen hoor. (termijbepaling en 20-weken-echo). Dat zijn er niet zoveel, vind ik.
Wij hebben met 17 weken een pretecho gedaan. Mn omdat ik vrij onzeker was over de gezondheid van het kindje, ik heb medicatie geslikt tot bijna 5weken omdat ik nog niet wist dat ik zwanger was. Van mijn medicijnen was bewezen dat ze aangeboren afwijkingen kunnen geven. Ik bleef steeds maar rondlopen met het open ruggetje- open schedel- hartafwijkingen idee, zat mezelf behoorlijk gek te maken mn vanwege die medicijnen. Toen mijn beste vriendin helemaal euforisch terugkwam van de pretecho, ze hadden overal naar gekeken, alles was goed en ze dook meteen de stad in voor kleertjes, ben ik overstag gegaan. Ik zou nog 6 weken moeten wachten op die geruststelling (20wk echo) en had zelfs moeite om blij voor haar te zijn... ik was jaloers, zo simpel lag het eigenlijk (schaam schaam). Toen hebben wij ook een pretecho gepland. Niet zozeer voor het geslacht. Achteraf een superfijne keuze, want ik heb met eigen ogen de rug en schedel gezien, zag er keurig uit. Het gaf me echt een stuk geruststelling. Natuurlijk, zekerheid heb je nooit, ook niet na de geboorte, maar ik had me ongelofelijk schuldig gevoeld als er wel iets gezien was en dat stukje heb ik nu grotendeels af kunnen sluiten.