hallo allemaal bijna 36 weken en word doorverwezen na de hyn door de vk omdat waarschijnlijk het kindje te klein is. een paar weken geleden een groei echo gehat. en dachten ze ook dat het te klein is. maar toen was alles goed het was wel aan de kleine kant maar ook niet anders verwacht ben zelf ook maar een klein vrouwetje. het groeide goed en lag goed op schema ondanks dat het een klein baby´tje is. nu sturen ze me dus door naar de gyn voor onderzoeken (echo) zou er iets veranderd zijn. de kleine is verder gezond. geen afwijkingen of iets dergelijks. heeft iemand hier ervaring mee.? maak me nogal zorgen ook omdat de kleine zijn positie al ingenomen heeft en ik bijna aan het einde loop. ik word vandaag terug gebeld door de vk voor een afspraak met de gyn. xxx alvast bedankt
Hier ook door gestuurd naar de gyn met 32 wkn. Baby leek klein te Zijn en het hoofdje in verhouding met de rest nog kleiner. ze schatte haar ongeveer op 2400gram bij de geboorte maar het viel uit eindelijk mee, namelijk 2780 bij 40wkn. Ben wel ingeleid omdat ze niet langer wilden wachten, ze waren bang dat ze helemaal niet meer groeide
Hier nog eentje: ik ben met 36 weken doorgestuurd. Het buikje bleek 8 weken achter te lopen (zat op dat moment op 28 weken). Uiteindelijk met 41+1 bevallen van een gonzonde dochter, 2500 gr en 48 cm. Nu is ze bijna 11 maanden, qua lengte en hoofdomtrek zit ze op gemiddelde, ze is wel wat fijntjes. Groeit goed, volgt haar eigen lijn en qua ontwikkeling loopt ze voor. Het is, dus, helemaal goed gekomen. Ik ben nu weer zwanger, nu vanaf begin aan bij de gyn. Ik krijg straks om 4 weken groeiecho's om kindje in gaten te houden. Het kan namelijk genetisch bepaald zijn (kleine kindjes)
@amy32 Dat is bij mij niet verteld want ik zou ook liever bij de gyn lopen ivm bepaalde allergien die ik heb die een oorzaak kunnen zijn voor vroeggeboorte.
@Mamalief, waarschijnlijk omdat jouw kindje groter was dan 2750 gr. Ik heb begrepen dat 2750 de grens is
hier met de eerste ook naar gyn doorgestuurd geweest ze schatte de oudste op minder dan 2 kilo ik was toen ook ergens bij de laatste weken .. De kleine is geboren met 39.3 weken en was 2560 gram en 41 cm we hebben 2.5 dag in het ziekenhuis moeten blijven voor suikercontrole maar verder geen controle,s meer gehad .. Bij de volgende zwangerschap was ik ook gewoon weer bij de vk omdat ze geen verklaring konden vinden waarom de oudste ze klein was met geboorte waarschijnlijk stress ofzo \ De jongste was met geboorte 3690 gram en 49 cm ..