Hoi hoi allemaal! Mijn kleine heeft een activity gym van Chicco en een speelmat met speeltjes erboven. Kijkt ie graag naar en slaat er naar met z'n handjes. Verder is ie gek op Sophie de Giraffe en luistert ie graag naar de Fladder en Leer vlinder, (eigenlijk vanaf 6 maanden, maar ik houdt dat ding zelf vast en hij kijkt er dan naar.. wordt ie rustig van als hij verdrietig is..).. Verder zing ik vaak liedjes voor 'm en zo nu en dan spelen we wat filmpjes en liedjes af op Youtube zoals Woezel en Pip. Ieder kind is verschillend, maar ik vraag me af waar jullie kleintje graag mee speelt, en wat voor activiteiten doen jullie samen op een dag? Ben heel benieuwd! Wat is nou echt leuk voor een kindje van 4 maanden oud? Ik doe graag wat nieuwe ideeën op. Ik hoop op een heleboel reacties! Groetjes van Monica..
Zingen, Massage geven, Kiekeboe, Bewustwording van handen en voeten, Rondjes lopen door 't huis, .. alles benoemen. Dansen.. ( wiegen )
Playgro Loopy Links 564296 Hier waren en zijn nog steeds deze superfavoriet!!! Kon ze toen al heel goed vasthouden, grijpen, naar de kleurtjes kijken en in haar mondje stoppen, en ermee ritselen
Hier een jungle speelmat van fisher price, kleine tamboerijn van vtech, alles wat rammelt, de muziekmobiel van Tiny love, maar grootste favoriet is een speeltje van Sesamstraat met een spiegel erin. Deze staat voor hem als hij op z'n buik ligt en vindt hij helemaal fantastisch.
Hier een meiske van net 5 maanden dus vers in mijn geheugen. Dol op inderdaad Sophie, Firefly van Lamaze, en ook op zelf haar speentje vasthouden en uit haar mondje, en erin doen (vaak ondersteboven of achterstevoren ) Haar favoriet is sophie en op nr 2 staat sleutelbos watervriendjes van Lilliputiens. Ook luisteren naar kinderliedjes (cd staat iedere dag op sinds haar geboorte) vind ze leuk, ze herkent de deuntjes en schopt met d'r voetje op de maat. Nu een maand verder vind ze in de spiegel kijken heel leuk en ook 'wilde' spelletjes als paard - gat in de weg.
Hier zijn favoriet: Wipper met een boog met speeltjes er aan. Zachte kubus Kleine tamboerijn van vtech Babygym met licht en gluid Babygym met spiegeltje en rammel speeltjes. Zo een kleed met daarboven bugelende poppetjes (weet ff niet hoe ik dat noem) Zo een bal van plastic in hel veel kleuren met een rammelend balletje er in Verder ben ik altijd lang met hem bezig met badderen en tutten erna. En hij vind het heerlijk om even in zn blootje te liggen, dan beweegt hij nog veel meer als normaal. En hij kan zichzelf heel lang im de box zoet houden maar vaak ga ik dan tussendoor ook naar hem toe en krijg ik een brede lach. Dan speel ik met hem of zing ik voor hem. Oh ja welke hij ook wel leuk vind: is volgens mij van playgro een leeuw met een bal op zn buik en die bal geeft verschilldende kleuren en muziekjes.
Hier genoeg speelgoed en speelknuffels maar geen favoriet ofzo. Mijn dochter speelde toen vaak op haar woezel en pip kleed of ik zette haar in haar nuna leaf stoel met een speelboog omheen. Ze vindt het allemaal prachtig. Maar ze vermaakt haar met alles ook met een spuugdoekje gaat ze helemaal los. Ik speel zelf heel graag met haar. Ging lekker met haar in bad. Maak haar bewust van dingen. En knuffel heel veel met haar.
Onze dochter van 3 mnd is vooral druk bezig om op haar handjes te sabbelen en om zich heen kijken.Op het speelmatje vind ze ook leuk maar het liefst ligt ze op je knieen en doen we lekker kletsen.
Hier een zoontje van 4 maanden. Vooral gewoon rondkijken en wat vastpakken wat je hem aangeeft. Zelf pakken als het naast hem ligt doet hij nog niet. Hij heeft een zacht-knuffel-rammelaar-rondje (schaapje) die hij erg leuk vind om vast te houden, te knuffelen en 'op te eten'. De mobiel vindt hij ondertussen iets minder interessant dan voorheen. Ook een spuugdoekje kan hij lekker mee frunniken.
Ons manneke is nog geen 4 maanden maar sppelt heel graag met dit Lamaze Muzikale Worm 588037 en hier zijn woezel en pip via youtube ook erg favoriet!!!
Hier een speeltje van Lamaze, rammelaar met paardje van Action, sinds aan paar dagen ook zo'n zachte kubus met wat speeltjes eraan (prenatal). Babygym vindt ze ook leuk. Maar eigenlijk vindt ze momenteel heel veel interessant als ze het maar vast kan pakken, het wat geluid maakt en ze probeert alles naar haar mond te brengen. Verder mag ze graag wat kletsen, vliegtuigje doen met papa of gewoon in de wipstoel liggen rondkijken.