Het "wat moet ik vandaag eten" topic.. Voor inspiratie, vragen en tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door BeingMommy, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Heb je dat nou nooit? Dat je niet weet wat je vandaag weer moet gaan koken? Ik dus wel.. En daar is dit topic voor!

Dus ladies, stel hier je vragen, of geef mekaar tips!

2. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Oh wat heb ik dit vaak!! Je moet ook maar iedere dag wat verzinnen.. Ik weet het dus nog niet, wat eten jullie?

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Pff.. ik heb dit elke week weer als ik onze boodschappenlijst voor de week moet maken.

Ik heb een spastische darm dus mag/kan niet alles eten en manlief is chronisch maagpatiënt dus mag/kan ook niet alles eten.

Ik heb soms echt totaal GEEN ideeën meer voor wat meer variatie erin te brengen.

Ik doe sowieso 3/4 x in de week gekookte aardappels met groente.. En dan de ene week pasta en de andere week rijst. Maar soms bij gebrek aan inspiratie eten we dat ook wel es samen in een week en dan nog gebakken aardappels.

Maar wat eten jullie zo al bij gebakken aardappels kwa groente en vlees?

5. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik heb geeeen idee!
    Heb ook zooo geen zin om te koken, net even een blik geworpen in mijn keuken en ik denk dat het een koude aardappelsalade met tonijn, yoghurt, mayo en groente word.

*moe*

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier komt er dan vaak schnitzel bij en blikje erwten/wortelen of witlofsalade

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij wokken veel... Varieert ook makkelijk.

Maar vandaag pompoensoep. Goed herfst-eten en er vandaag ook lekker de tijd voor.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook hoor, als ik niet oppas eten we elke week hetzelfde en daar heb ik zo'n hekel aan!

Ik hou erg van blogs over eten enzo lezen, elke keer als ik een leuk of lekker recept zie sla ik het op in mijn favorieten en die mapjes gebruik ik dan voor inspiratie als ik een keer wat anders wil eten. Mijn man is een zeur met eten dus thuis kan ik niet al te bijzondere dingen maken, wij eten meestal Turks of iets wat op Turks gebaseerd is, maar als hij in de avonddienst werkt eet ik met de meiden bij mijn moeder en die lust alles dus dan kan ik me weer uitleven :D

9. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wij hadden laatst ook een dipje dat we echt niet wisten wat we moesten eten. Hebben toen een hartig taartje gebakken, was leuk om te doen en bovendien erg lekker. EN ik had ook nog een tweede keer lol ervan. Een aanrader dus ! Soms is ook gewoon een lekkere pan soep heerlijk met brood. Oh ja en wat we laatst ook aten in plaats van gewone aardappels ( die ben ik soms zo zat !) van die lekkere rosti rondjes...hmmmm...genoeg leuke ideetjes voor jullie?

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij gebakken aardappels maak ik het liefst kipfilet met bijvoorbeeld cajun kruiden, of een lekkere biefstuk ofzo. En een salade, omdat de aardappels al zo 'vettig' van bakken zijn wil ik er iets lichts naast.

11. Saskia78

Mja ik denk dus meestal niet aan alle bewaarde recepten en de kookboeken komen ook verrassend weinig uit de kast moet ik zeggen:)

Maar soms.. :)

Vrijdag was zo'n dag alleen zouden heel het weekend buiten de deur eten dus dat schoot niet op :)

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik denk dat ik ook eens een weeklijstje maak. Moet zo boodschappen doen als de jongens wakker zijn en dan hoef ik de rest van de week niet meer..

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh en gekookte aardappels eten wij echt nooit :D ik heb daar zo'n pesthekel aan, zo saai....Hooguit in een maaltijdsalade. Wij eten veel rijst (Turkse rijst, bulgurrijst), mie (met roerbakgroenten en kip, lekker snel klaar) en dan weleens aardappels uit de oven of ovenfriet ofzo. Of gewoon alleen vlees en groenten. Mijn man eet sowieso brood bij het eten dus die mist het niet als ik het niet maak.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik typ vaak producten in die ik in huis heb en kijk dan op internet wat voor gerechten je er allemaal mee kunt maken.

Is wel voornamelijk Mediteraans of Aziatisch, we eten nooit aardappels vlees en groenten zeg maar.

15. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    kip in katjap manus gemarineerd,roerbakken met lente uitje,sperziebonen champignons en tauge,piepers uit de actyfry erbij en klaar,mmmmmmmmmjm!!enevengoed nog afvallen,hihihi

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Bij ons is dat heel makkelijk, ik werk met lijstjes vanwege mijn autisme maar ik denk dat het voor anderen ook wel rustgevend is :p
    Wij hebben namelijk op iedere dag een bepaalde 'groep' maaltijden staan.
    Ma: pasta (lasagne, gewoon spaghetti met een sausje, ovenpasta)
    Di: pizza's
    Wo: Hollandse kost
    Do: Oosters (bami, maar ook teriyaki, van die pittige kip enzo)
    Vr: frituur
    Za: Wereldwijd (taco's, kip Jambalaya..)
    Zo: Iets speciaals (wafels, pannenkoeken of waar manlief ook maar zin in heeft)
    Vind het makkelijk om als richtlijn te hebben! Vervolgens plannen we welk gerecht dan precies.. Dan gaan we de boodschappen halen voor die hele week en dan hoef ik er nooit over na te denken.
    Soms wijken we iets af van de planning als mijn man ergens anders zin in heeft, maar tja.. voor ons werkt dit wel.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha die aardappels zag ik niet aankomen in dit geheel:p

18. Saskia78

Hmm ik eet alleen nooit gekookte aardappels.
    Enkel in de stamppot.

Maar een gebakken aardappeltje vind ik wel lekker op z'n tijd hoor.
    En als manlief weg is maak ik ook weleens zelf puree met beetje kaas en/of kruiden.
    Groenten en vissticks erbij en ik heb een gelukkige kleuter.
    (Geen zakje puree dus)

19. Saskia78

Snelklaar.nl is daar ook ideaal voor :)

Hele mooie site is het niet maar hij werkt perfect en er staat echt veel op.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eerste deel lijkt me heerlijk maar daar doe je toch geen gebakken aardappels bij :(:D ik zou eerder kiezen voor mie of rijst

Deel Deze Pagina