Huh, z'n armen te kort? Hij hoeft toch niet zelf bij de wasbak te staan? Ik til de jongste gewoon op, handjes onder water, even mondje afspoelen en klaar en schoon zonder dure doekjes met stofjes waarvan ik liever niet heb dat ze ze binnenkrijgen als het even kan.
Ik heb ooit bij de zeeman een flinke stapel washandjes gekocht, speciaal hiervoor. Die liggen dan ook beneden in het kastje onder de kraan en dan is het nat maken en de kinderen schoonpoetsen.
Dus e-nummers en suiker zijn des duivels voor peuters, als ik sommige topics hier mag geloven, maar chemische doekjes om de mond van je kind af te vegen, terwijl er gewoon water van de kraan voorhanden is, dát is te veel gedoe? Soms snap ik sommige mensen toch niet.
Hier ook de spuugdoekjes die we tijdens de flessenperiode gebruikte, die liggen nu bij de theedoeken en maak ik nat. 1 per dag en dan in de was...al die snoetenpoetsers enzo vind ik maar stinken en lijkt me irriterend voor het gezicht.
Snoetenpoetsers van Action... Zacht genoeg, ze hebben niet een heel uitgesproken geur en met 69 cent zijn ze ook niet echt duur. Faye is echt een smeerpoets dus monddoekjes zouden hier voor een grote berg extra was zorgen!
Een washand met water. Ze maakte er soms best wel een smeerboel van (bijvoeding a la Rapley) maar heb de washandjes altijd schoon gekregen, direct even uitgespoeld en daarna in de was.
Ik gebruik de "oude" spuugdoekjes. Even nat maken met (warm) water of een washand. Na iedere maaltijd even de handjes en de mond. Zo gebeurt en in de handdoeken was op 60 graden gaan de vlekken er makkelijk uit. Zelfs de vlekken van de pasta saus. Groeten Jane
Thuis echt grote klodders met een tissue en dan met water - handjes met water en zeep. Dochter op de arm voor snoet poetsen, en onder de arm voor handen wassen (een voor een). Buiten billendoekjes of snoetenpoetser.
Slabbetjes voor de grootste etensresten die er nog op zijn toet zitten en daarna snoetenpoetsers of hydrofiel washandje met water - maar net hoe het uitkomt.
Dit dus, ik vraag me af hoeveel mensen hun eigen gezicht met die billendoeken poetsen. Hier ook gewoon onder de kraan, kind onder de arm en even wassen. Toen ze konden zitten, zette ik het kind naast de wasbak op het aanrecht en waste ik hem/haar met mijn natte hand of washandje. Daarna stonden ze zelf op een stoel bij de wasbak.
Met net wat ik heb liggen billendoekjes knoei doei of een natte doek en is het na het avond eten echt heel erg dan lekker onder de douche. E-nummers ed verdiep ik mij totaal niet in, als ik op alles moet gaan letten mag ik wel gaan hangen.
Ik lees idd ook dat mensen echt doekjes zoeken zonder parfum en alcohol etc..l mijn kraanwater is ook vrij van parfum en alcohol
Een gewone washand. De hydrofiel vind ik ook niet handig voor na het eten. Snoetepoetsers vind ik meer iets voor onderweg.
de oude hydrofiele washandjes van zn zus. Waren nog prima, maar beetje verwassen, om hiervoor te gebruiken dus prima.
Met toetenpoetsers van de Jumbo. Bevallen prima en ik zie niet in waarom ik me daarvoor zou moeten verdedigen. De een gebruikt een washandje en de ander een toetenpoetser. So be it! Moet iedereen lekker voor zichzelf weten.