met 4 mnd zijn we midweekje in centerparcs hochsauerland geweest in de sneeuw. met 9 mnd gingen we toen naar disneyland. hier was het heel warm waardoor hij best aan de spuit was. persoonlijk zou ik dus met een kleintje niet de warmte opzoeken maar dat ligt ook heel erg aan het kind natuurlijk die van ons kon het niet hebben. met onze jongste toen ze 14 mnd was naar cran canaria geweest. en een midweekje centerparcs met 16 mnd. ervoor volgens mij niet. waren net verhuisd toen dus druk zat. haha als je het niet probeert weet je het niet zeg ik het altijd maar. en ook al heb je op dat moment een dwars kind je geniet tussendoor echt wel van je momentjes hoor en je bent er toch ff uit. zo wilde ons meisje op can canara niks anders eten dan croisantjes en 5 patatjes. zelfs onze meegenomen kant en klaarbakjes. (smaak van thuis zeg maar want elk land heeft andere olvarit haha) kregen we er niet in. maar jah ze klaagde ook niet dus dan maar een weekje wat mider eten. heb dr volgestopt met van die hele slechte kant en klare melk pakjes haha het was jah toch vakantie. en beter dat dan niks
Met onze oudste toen ze 6 mnd was op wintersport in oostenrijk, met 11 maanden wandelen in oostenrijk. Lekker appartement gehuurd voor 14 dagen. Kleine ging mee in de rugzak. Met de jongste idem... en tussendoor nog in turkije geweest. Nu staat mallorca weer voor de deur. Alles is mogelijk. Zelf vind ik een appartement of hotelappartement het allerfijnst. De kids een eigen slaapkamer en gewoon vanalles ondernemen. Reizen ook geen bezwaar, al is de jongste er iets minder van gecharmeerd.
Ik lees dat een lange auto reis bij de meeste goed ging. Wij gaan misschien met familie op vakantie, althans mijn vader, zus en zwager, broer en broertje. En natuurlijk mijn vriend en ik Mijn zus heeft een zoontje die dan bijna een jaar zou zijn. Zij wilt graag in NL blijven, maar wij absoluut niet. Ze ziet de reis naar Kroatië niet zitten met de kleine. Ze zegt dat hij autorijden niets vind (meest verre dat ze rijdt met hem is bij hoge uitzondering 1 uur, nog nooit langer en meestal maar 15/30 minuten). En ze is bang dat hij van alles op kan lopen en dat zij geen vakantie hebben ''want dan zitten wij vast aan het huisje en kunnen we niets doen en ook niet naar het strand'' En ze wilt ook niet naar een (kind vriendelijke) camping want dat vind ze maar niets en is vies want de zwembaden zitten vol bacteriën. Ik snap dat ze zich zorgen maakt, maar ik vind het een beetje overdreven. Mijn vader praat al jaren over een vakantie samen, en nu heeft hij het geld.. en dan gaan we natuurlijk niet in NL blijven. Dan gaan mijn vriend en ik natuurlijk liever met z'n 2e weg Zijn er nog mensen die ideeën hebben over wat ik tegen haar kan zeggen om haar gerust te stellen? Ik lees namelijk goede ervaringen! Ik moet er toch bij zeggen, dat als ze deze kans niet aangrijpt ze de eerste jaren waarschijnlijk niet weg kunnen. Ze hebben geen geld en kunnen nauwelijks rondkomen. Dus ik zeg zonde als ze deze kans niet pakt...
dan zou ik ook echt zeggen doen. zo te merken ziet ze van alles alleen het negatieve in. ik zou haar de pluspunten zoveel mogelijk voorleggen. dat ze er dus uit zijn. dit samen met fam s (ga er van uit dat de band goed is anders doe je dit niet) ze deze kans waarschijnlijk niet weer krijgen voorlopig. het een heel mooi land is. dat ze ook een keer savonds saampjes weg kunnen en 1 van jullie dan oppas zou kunnen zijn (is ook een groot pluspunnt als je mt zoveel bent je hoeft geen wazige oppas te regelen of je kleintje overal mee naar toe te slepen. ) die bacterien zwemmen ook in zwembaden hier hoor.... er gingen zoveel ons alvoor die redden het toch ook. we kunnen elke zoveel tijd een flinke stop maken. zodat de kleine er ff uit is en jullie zelf ook. tjah e voordelen promoten zeg maar. heb geen idee zo snel wat er nog meer is haha. succes met je toespraak.
Met de oudste toen 3mnd een week naar limburg in een center parcs huisje. met de jongste toen 7mnd 2 weken naar italie in een chalet.
Lange reis ging trouwens goed het enige was dat de laatste 2 dagen de jongste ziek was geworden en we een dag in het ziekenhuis hebben door gebracht. Hoge koorts, niet meer drinken en hitte was niet leuk. uiteindelijk antibiotica gekregen en infuus ze wilden een opname maar wij niet, de hygiene was slecht daaren wecwilden de dag erna naar huis.
Ons zoontje was 4 maanden toen we een midweekje met een camper naar de moezel in Duitsland gingen. Toen hij 6 maanden was een week naar Tenerife in een appartement en afgelopen week met 10 maanden in een huisje op een bungalow park.
Met 6 maanden ging ze voor het eerst mee naar lanzarote. Daar hadden we een villa met prive zwembad, 2 slaapkamers, wasmachine, keuken met alles erop en eraan
@sita90: hier met een 5 maanden oude baby 2 weken gekampeerd in Hongarije. Geen problemen gehad. Zoals inderdaad gezegd, pluspunten benoemen. Ik ben er zelf op tegen, maar misschien is een DVD-speler voor in de auto iets om de kleine bezig te houden? Ik weet niet met hoeveel auto's jullie reizen, maar misschien kan er regelmatig iemand op de achterbank plaatsnemen om de kleine te entertainen? Bacteriën in een zwembad vind ik geen goed argument, want dan kun je in Nederland ook niet gaan zwemmen. Je hebt overigens ook campings aan de zee.
Met de oudste toen ze 4 maanden was naar Turkije Met de jongste toen ze nog geen 2 maanden was naar Turkije beiden familiebezoek en met de jongste was wegens omstandigheden, anders hadden we later gegaan.
1e zoon: met 4,5 maanden naar Mallorca, met 8 maanden kamperen in Oostenrijk en Italië. Met 11 maanden kamperen in Denemarken. 2e zoon: met 7 weken kamperen in Drenthe, met 3,5 maand kamperen in Oostenrijk en Tsjechie, met 7 maanden huisje in Duitsland. 3e zoon: met 8 weken kamperen in Gelderland, met 4 maanden kamperen vlakbij huis omdat ik moest werken in de vakantie, met 8 maanden kamperen in Duitsland en Italie, met 9 maanden huisje in Duitsland en met 11 maanden huisje in Lanzarote. Ik vond de kampeervakantie met onze tweede zoon eigenlijk het makkelijkst, omdat hij nog zo klein was dat hij niet kon kruipen en niet kon zitten enzo. Gewoon op een kleedje leggen en klaar, haha. Met een kruipende of lopende hummel is het heel wat vermoeiender.
Met onze oudste zijn we toen ze 4 maanden was naar Tsjechië geweest en toen ze 9 maanden was naar Griekenland. Onze zoon was net 2 maanden toen we naar Mexico zijn gevlogen en hij was 9 maanden toen we naar Tsjechië gingen. Reizen zijn allemaal super gegaan.
Wauw ik lees dat velen toch wel moediger zijn dan wij wat vakantie betreft...wij twijfelen of een midweekje Landal 100km verderop niet te snel is voor baby van 6mnd... We willen dit heel graag in het najaar, ben eind mei uitgerekend, maar we twijfelen of de baby dat wel trekt en niet helemaal uit ritme raakt. Vrienden raadden het ons ook een beetje af, 2 bevriende stellen zijn rond dezelfde leeftijd eerder naar huis gekomen omdat de baby zo uit zijn doen was. We gingen voor de zwangerschap naar Oostenrijk of Tsjechië, dit willen wij echt pas doen als onze zoon 5,6 jaar is. Hadden jullie geen problemen met het slaap en eetritme en ander bedje enzo? En warmte/kou? Wat konden jullie met de baby allemaal doen in Oostenrijk, Frankrijk of Italië? Sorry voor al mijn vragen, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie dat voor elkaar kregen...
Eetritme bleef eigenlijk wel hetzelfde en daar hielden we rekening mee. Tijdens het rijden hielden wij ons aan haar schema. Dus moest zij om 11 uur een fles, dan aten wij ook om 11 uur. Wij hebben een Deryan tentje voor het kamperen, daar hebben we ze thuis een keer in laten slapen. Ging prima. We gingen ook gewoon uit eten 's avonds, viel ze in slaap in de buggy en legden we haar daarna over. Ze sliep prima in de buggy, die helemaal plat kon en speciaal voor baby's geschikt is. Waarschijnlijk hebben we ook wel veel geluk gehad met onze dochter, maar ik denk dat je eigen instelling er ook veel mee te maken heeft. Als je zelf relaxt bent, straal je dat ook uit naar je kind.
Onze eerste vakantie was met drie maanden en dit was een skivakantie in Italië. 80 uurtjes rijden en ging perfect. In de zomer naar een camping in fiscale geweest. Hier hebben we onderweg overnacht om de reis wat te breken. Ze was toen 7 maand. Ik Had zelf een heel klein opblaasbaar badje meegenomen voor naast onze ligbedden bij het zwembad. Dit was ideaal. Ik denk dat je met drie mand eigenlijk binnen Europa wel overal naar te kun misschien Turkije qua warmte net iets te... Veel plezier!!
Wij zijn toen ons zoontje 13 weken was 11 dagen naar zuid frankrijk geweest in een luxe tent dwz stromend koud water een magnetron en vaste vloer.. dit ging super wij hebben er trouwens wel 1 1/2 dag over gedaan met de auto lekker relaxed.. nu gaan we eind deze maand vliegen naar Mallorca spannend maar weer heel veel zin in..