Intake verloskundige

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaPrincess, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag mijn intake bij de verloskundige!
    Weet iemand ook of ze dan naar het hartje gaan luisteren of niet?
    Ik ben nu 9 weken zwanger volgens de berekeningen!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kom er net vandaan!
    Nu ook 9 weken.

Het hartje laten ze waarschijnlijk niet horen. Het kleintje is nog klein en behoorlijk verstopt. Pas vanaf de 2e afspraak laten ze het horen..
    Ik mag over 2 weken voor de termijn echo, dat is dan het 1e teken van leven ;)

3. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan echt niet wachten hoor! haha tot de echo:$

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kan ook niet wachten. Het is dat ik af en toe een kwaaltje heb, maar ook niet dagelijks..

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Nee, hartje horen ze nog niet met 9 weken. Proberen ze vaak pas vanaf een week of 12.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Intake is vooral een uitgebreid gesprek, waarbij je zoveel mogelijk over jouw en je mans (medische) voorgeschiedenis moet vertellen, zodat zij kunnen bepalen of er bepaalde risico's zijn waarmee rekening gehouden moet worden.
    Verder natuurlijk kennismaken, je gaat elkaar veel zien de komende maanden.
    Qua checkup wordt je bloeddruk gemeten en er wordt misschien bloed afgenomen (maar misschien moet je daarvoor ook wel naar het lab) en ze wil je gewicht weten.

Hartje kunnen ze nog niet laten horen. Sommige verloskundige-praktijken hebben een echo en soms kun je je kindje gelijk al zien. Bij mijn praktijk was dat niet zo (nu wel); ik heb m'n kids pas gezien bij de termijnecho, zo rond 10 weken. Hartje luisteren deed m'n verloskundige pas vanaf 14 weken, omdat het daarvoor vaak niet lukt en moeders dan onnodig in de stress schieten.

7. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat weet ik allemaal nog van de 1e maar ik wist niet meer of ze gelijk gingen luisteren! En toen had ik namelijk ook pas een intake na de eerste echo..

8. Bri

Bri Niet meer actief

och ja, ik had niet naar je banner gekeken. je bent geen eerste-keer-mama, maar mama-op-herhaling. joh, je zit er zo weer helemaal in. is 't goed gegaan bij je intake?

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Bij ons doen ze bij het eerste gesprek ook meteen een echo, en omdat mijn verloskundige toevallig ook een echobureau heeft en ook daar de afspraken zijn krijg je ook meteen t hartje te horen via de echo :) Dus t is nogal verschillend..

maar vanaf buitenaf met een doppler luisteren ze pas later vaak ja..

Deel Deze Pagina