Volgend jaar gaan we verhuizen naar een nieuwbouw starterswoning met vloerverwarming/verkoeling. Omdat niet alle vloeren hiervoor geschikt zijn omdat het kan gaan werken door de condens bij vloer verkoeling en wij persoonlijk niet van plavuizen houden is ons oog op PVC gevallen. Het lijkt op hout, maar het is heel dun en.. geen hout Nu ben ik even aan het rondneuzen en we kijken nu naar Handyfloor maar hoe goed is dit? Wat mij wel aanspreekt is dat ze 10 jaar garantie geven en niet al te duur zijn dus dat is wel prettig. We willen het overigens als het even kan zelf laten leggen maar moeten de vloer misschien wel laten egaliseren. Heeft iemand ervaring met pvc vloeren? Krast het desalniettemin snel? waar moet je op letten als je het koopt?
Wij hebben er ook naar gekeken, en we hebben stalen opgevraagd om te kijken. Je kunt op hun site max 6 stalen aanvragen, dus ik zou het zeker evendoen. Dan heb je het in handen en kan je zelf kijken wat je ervan vindt. Wij vonden het er erg plastic uit zien en hebben er vanaf gezien en gewoon een laminaatvloer gelegd, maar goed, dat is persoonlijk. Succes
Mijn man heeft het even opgezocht ( is stoffeerder dus legt vloeren) Hij is niet bekend met handyfloor, als hij pvc stroken legt is het van mflor.. www.mflor.eu/nl. Eventueel zou je natuurlijk ook een willekeurige woninginrichter kunnen bellen voor meer informatie. Mijn man kan Mflor evt ook leveren vanaf 27,50 per m2 waar op letten: een goede toplaag.
Aah bedankt! Ja ik heb inderdaad ook de stalen besteld maar ben er nog niet overuit wat ik er van moet vinden. Ik vind eigenlijk alleen die van 19,95 erg goedkoop eruit zien maar de overige niet? en laminaat is geen optie tenzij we een heel dure nemen die bestand is tegen condens Het is wel stevig en heb er met een sleutel overheen geragd en ja je krijgt krassen maar als je er daarna overheen gaat met een vochtige doek zie je ze niet meer. @ wendyenrichard; is dat met egaliseren of puur alleen de vloer?
Wij hebben er ook naar gekeken maar niet gedaan omdat het er toch wat goedkoop uitzag. Daarnaast als je er op loopt, is het net of je op zeil loopt en daar zijn wij allebei geen fan van dus toen toch maar gekozen voor laminaat.
Ja dat het prijzig is weet ik Poehh ik denk beneden zon 35m2 boven zijn we nog niet uit wat we willen..
Wij hebben hetzelfde systeem in ons huis en zijn voor de woonkamer inderdaad voor pvc gegaan. Ook wij hadden de stalen van handyfloor opgevraagd maar dat uiteindelijk niet gedaan omdat we twijfelde aan de kwaliteit. Uiteindelijk hebben we nu een vloer van tfd via een plaatselijke leverancier en ik ben er zeer tevreden over. Het is een dermate kwaliteit dat mensen die het niet weten denken dat het hout is. Mocht je voor pcv gaan, dan moet inderdaad de ondervloer goed strak zijn anders ga je dat zien. En ja bij ons in de wijk zijn er ook best wel veel mensen die laminaat hebben gelegd, met een goede ondervloer is het mogelijk. Als je wilt kan ik wel wat foto's maken!
Advies van mijn lief: je kunt alle vloeren gebruiken mits je de juiste ondervloer gebruikt en in dit geval zou dat cocofloor eronder zijn, dit is speciaal voor vloeren met vloerverwarming en vloerkoeling: UNIFLOOR underlay systems (geen aandelen btw) Maar ga gewoon naar een goedwe woningstoffeerder en laat je goed voorlichten over de mogelijkheden
Ja dat van de cocofloor had ik inderdaad ook gelezen, maar je hebt dan toch weer een isolerend laagje er tussen waarmee je wel weer energie kwijt raakt of in ieder geval geen profijt van hebt Plus dat je dan qua kosten weer hoger komt te zitten en net zo goed een wat duurdere pvc kan nemen..... ben benieuwd naar jullie vloer, ik kende het merk nog niet