21 maanden en slaapdrama's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaAug2014, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffff.... iedere keer weer die terugkomende slaapdrama's ik word er gek van!

Deze "fase" wat ze nu heeft is echt extreem. Moord en brand schreeuwt ze als ik ook maar het woordje slapen benoem 😲

Geprobeerd om de middagdut eraf te halen. Overdag gaat dit eigenlijk wel goed... niet echt vermoeid, maar om 19 uur valt ze dan zo diep in slaap om vervolgens minimaal 2 x hysterisch wakker te worden voor 23 uur... Nu korten we hem in naar max 1 uurtje, maar zowel 's middags als s avonds is het 1 grote ramp 😣

wie pept me op of heeft advies...

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hier slaapt onze zoon al een hele tijd tussenin. Gaat perfect hij slaapt van 19:00 tot 08:00. Zodra we hem slapend overleggen in zijn eigen bed is het drama.

Wij hebben het geaccepteerd en zien wel waneer hij er aan toe is om in zijn eigen bed te slapen.

Sterkte voor nu ik weet hoe vervelend het kan zijn :D

3. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Ik kan alleen tegen je zeggen dat dit ook weer voorbij gaat, maar zwaar is het wel. Hier soortgelijke drama's gehad. middagdutje eraf of een uur later slapen had helaas geen zin. Het is een fase :(.

Hier was het enige dat hielp om heel erg in haar zicht te blijven bij het in slaap vallen, krukje bij de deur bijvoorbeeld. Dan duurde de drift en wakker blijven in ieder geval korter.

Ik hoop oprecht voor je dat dit snel weer over is, wat slopend moet dit zijn voor jullie.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik had succes met twee dingen: ten eerste niet benoemen dat het bedtijd Is maar gewoon beginnen aan het slaapritueel. Ergens halverwege keek ze dan van hè, maar ging er verder wel in mee. En ten tweede als ze niet wil slapen zeggen dat dat ook niet hoeft, dat ze ook mag spelen in haar bedje.
    Misschien helpt het ook bij jou.

5. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu echt op een punt dat ik er klaar mee ben dus ik leg haar nu al 2 dagen in bed en laat haar huilen.....ja zonder terug te gaan. Tussendoor hoor ik haar gewoon brabbelen en lachen!

Ik probeer nu dus echt minimaal 2 weken vol te houden en hoop dat het goed gaat komen! 😊

Gisteren was het 30 minuten. Vanmiddag nog geen 10 minuten. Nu vanaf 19.55 u. dus bijna 30 minuten.... kijken hoelang ze volhoudt...

Ik sta stijf van de nerven, maar ik wil ook een kind dat gewoon gaat slapen!

Ik houdt jullie op de hoogte...

6. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Succes , hoop dat ze snel lekker gaat slapen!

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier precies t zelfde en hier lijkt t toch een soort verlatingsangst. Merk t in zn gedrag overdag ook. Hier hebben we ervoor gekozen om m bij wat jammeren gewoon te laten gaan, dan valt hij meestal wel in slaap. Maar bij huilen of krijsen gaan we er heen, troosten even in zn bedje en gaan erna op de grond bij de deur zitten met onze rug naar m toe. Dit is voor hem al voldoende om stil te worden, hij wil ons gewoon zien. ;)

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Tussen de 19 en 22 maanden kan je kleintje weer een sprong doormaken en daardoor slecht slapen. Mijn zoontje is 20 maanden en slaapt snachts ook niet zo goed. Daardoor hierover wat opgezocht en kwam ik de welbekende 'sprongen' tegen. Het is dus een fase.
    Smiddags uit z'n slaap houden is denk ik niet de oplossing. Als kindjes overdag goed slapen slapen ze snachts ook goed. Nu is je kindje oververmoeid om 19.00 en valt dan wel direct goed in slaap maar wordt in paniek snachts wakker. Hij heeft overdag niet een moment om dingen te verwerken.
    Ik zou dus overdag slapen erin houden en het snachts slapen gewoon afwachten. Is misschien even afzien maar hoort er schijnbaar bij.

9. MamaAug2014

15 mrt 2014
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren sliep ze na een dik uur om 21 uur eindelijk. Ze heeft wel daarna doorgeslapen tot 20 uur. Vandaag 1.5 uur bezig geweest met het middagdutje maar ze bleef naar kletsen en zingen. Ze heeft misschien wel gerust. Maar heb haar na 1.5 uur toch maar eruit gehaald 😊

Kijken wat het vanavond brengt 😏

Deel Deze Pagina