waar goede naaipatronen wikkeldeken, kruikenzakken enz?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door iertje86, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben nu 17 weekjes zwanger, misschien wat vroeg, maar dacht hieraan door een vriendin die net bevallen en alles in de stijl van de babykamer gekocht heeft. Ze was hier veel geld aan kwijt, ik ben best handig met een naaimachine en wil kijken of ik eea zelf kan maken, maar heb dan goede patronen nodig.
    o.a. kruikzakken, wikkeldeken (liefst ook voor maxi-cosi, kindje wordt eind november geboren), waskussenhoes, boxdeken enz.

Weet iemand waar je goede patronen kunt vinden, downloaden?

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

In een wat oudere Knippie heeft een patroon gestaan van een soort Lodger die je heel makkelijk kan gebruiken in de maxicosi.
    Voor een kruikezak kun je er 1 van de Hema opmeten en dan er zelf 1 maken. Volgens mij zijn het twee rechthoekige patroondelen, aan de zijkanten en onderkant aan elkaar genaaid.
    In een oudere Knippie heeft ook een patroon gestaan van een hoes voor het aankleedkussen. Ik weet niet of je een tricot hoes wil of een hoes van stof. Het boxkleed kan je gewoon maken aan de hand van de maten van de bodem van de box.
    Als je de nr's van de Knippies wilt weten met de wikkeldeken en de aankleedkussenhoes kan ik die van 't weekend wel even voor je opzoeken.
    Je kan inderdaad behoorlijk wat geld besparen door het zelf te maken, en het is ook nog heel leuk om te doen!
    Ik bedenk nu trouwens dat ik ook een patroontje van een kruikenzak in een Knippie baby heb zien staan.

3. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Tip: Google op Patroon Lodger

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    knippie nr 2 Winter 2008 daar stond de omslag doek in (ik heb er ook al twee gemaakt)
    hier een site van een vrouw die dat patroon ook nog vergroot had voor haar kleindochter :)
    babyomslagdoek

5. Wanda81

Wanda81 Lid

28 jan 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de site van misslittle (www.misslittle.nl) kun je ook leuke patronen bestellen.
    Als je een beetje handig bent, heb je niet eens altijd een patroon nodig denk ik. Soms heb je aan afmetingen genoeg. Een boxkleed bijvoorbeeld is vaak 80 x 100. Ik vul dit meestal met fiberfill. Hoewel ik nu aan het twijfelen ben of ik dit zal doen, of dat ik een boxmatras koop en hier hoezen omheen maak.
    Voor een wikkeldeken is een patroon wel handig.

Deel Deze Pagina