Hoi Dames, Momenteel 31 wk zwanger van de 2e. Ben op zoek naar een ergonomische draagzak voor zowel buik als rug. Ik twijfel tussen de Beco butterfly en de Bondolino. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken bij het uitlaten van onze hond (en andere uitstapjes), zodat ik onze dame in de wandelwagen kan houden. Wil hem het liefst ook over een jas kunnen dragen. Welke raden jullie aan? Groetjes
Het zijn allebei goede dragers. Er zijn er echter veel meer. Wil je de drager gebruiken voor een newborn, dan kun je het beste kijken naar een kokadi flip, storchenwiege of emeibaby. Dragers met een insert zijn niet per se aan te raden. Vanaf maat 62/68 is je keuze wat ruimer. Zelf heb ik een tula gebruikt vanaf maat 68, nu heb ik een wompat toddler.
Ik raad je aan eens te gaan passen wat je het fijnst vind zitten. Meld je eens aan op draagpraat of draagadvies op fb, daar vind je bij de bestanden waar draagconsulenten in jouw buurt zitten!
Inderdaad vooral gaan passen wat je zelf fijn vindt zitten. Dit is zo persoonlijk, en wat de een fijn vindt, vindt een ander echt niet fijn. Kijk inderdaad eens op FB bij draagpraat, zoals hierboven genoemd, of zoek eens op een draaggroep in je provincie of regio. Vaak kun je daar wel bij andere draagmama's verschillende draagzakken passen of bij een consulent in de buurt. Succes!