Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hester, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Wij hebben nu geen vloerkleed in de woonkamer, maar ik zou er wel graag eentje bij de bank willen hebben omdat ik dat gezelliger vind staan.

Alleen.... met een kleuter en een baby wordt er regelmatig op de vloer geknoeid. Nu is het telkens zo weer schoongedweild (laminaat) maar hoe doen jullie dat met een vloerkleed: zijn er bijvoorbeeld kleden die je kunt wassen?

Ik houd helemaal niet van vlekken (heb beetje smetvrees :)) dus ben bang dat ik dan mijn kleed na het eerste vlekje al wil weggooien en dat is ook zo zonde.

Kortom: wie heeft een tip voor een wasbaar kleed dat goed blijft na tig keer wassen?

2. Only me

Only me Niet meer actief

Haha, nou dan mag je veel centen op je rekening hebben als je hem na ieder vlekje wilt weggooien ;)

Ik gebruik tapijtreiniger van HG, echt superspul. Als ik de vlek er met gewoon water niet uit krijg dan gebruik ik dat. Ons tapijt is na een paar jaar nu nog als nieuw!!!!! Wel elke dag stofzuigen.,,, :)

3. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Hg tapijtreiniger is top. Heb ons kleed van de week schoongemaakt daarmee en met een stoomapparaat. Koop je een kortpolig kleed kun je altijd (bij ons via de stomerij) zo'n reinigingsapparaat voor wanneer het nodig is.
    Is niet eens zo heel duur.

4. Hester

Hester Niet meer actief

Kun je die HG reiniger op alle kleuren gebruiken? Goede tip, thanks!

5. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ik was hier ook bang voor met mn dochter maar hete azijn inlaten trekken en daarna afdoen en weg is de vlek!Hier nog steeds na bijna 1 jaar n mooi wit tapijt.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik wil ook heel graag een kleed, maar heb een peuter, een dreumes en een hond. Dus tja..... ;)

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

tapijtreiniger deed het hier niet:(. elke vlek meteen droog deppen (niet wrijven!), evt. sopje erbij, als het super warm is lekker buiten soppen en vooral een goedkoop kleed kopen zodat je hem vaak kan vervangen
    en je hebt ook van die multikleurige kleden, das ook handig, daar zie je neits op:D

8. me83

me83 Niet meer actief

met mijn huisdieren(3 katten 1 hond), hoogpolig tapijt en geen lichte kleur,vlekker verwijderaar van hg ofzo? werkt super.. zelfs als je rode wijn laat vallen en het zit op je zandkleurige bank:)

9. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Heb laatst een kort-polig karpet helemaal schoongeboend met Blue wonder.
    Had 'm buiten neergelegd, nagelborsteltje en pure blue wonder (de blauwe) en daarna over de tafel heen gehangen en schoon gespoten met de tuinslang. Hij is weer helemaal schoon en ziet eruit als nieuw.
    De mijne zat ook onder de vlekken van onze kleine dame en het was een effen blauwe, daar zie je dus alles op! Wat een ramp.
    Tussendoor de vlekken gewoon behandelen met een vlekkenreiniger.

Deel Deze Pagina