Hallo, ik zie mezelf nog niet op de fiets zitten met een kindje voor en een kindje achter (ben niet zo evenwichtig) en zit nu serieus over een bakfiets na te denken. Wie heeft er ervaringen of zinnige opmerkingen te delen? Waar moet ik op letten bij de aanschaf, kun je er langere stukken mee rijden, fiets het een beetje licht?
als je even de zoekfunctie gebruikt zijn er al gheel veel onderwerpen over geweest. Als je nog vragen hebt, pb maar, ik heb een cargobike long, geweldig!
Als ik je 1 tip mag geven Ga noooooooooit met je bakfiets in het wiel van de persoon voor je rijden als je een kruispunt nadert! Ik ben een keer genadeloos omver gereden door een venijnige vrouw die dit bij mij klaar kreeg op het moment dat ik linksaf wilde slaan op een kruispunt. Ik keek achter me om te kijken of ik achterliggers had om daarna netjes mijn vinger uit te kunnen steken, maar op dat moment zat zij zó dicht op mijn wiel (wilde inhalen ofzo) dat de bak van haar fiets in mijn spaak terecht kwam, en ik ben echt niet zo'n slingeraar! Vervolgens ben ik keihard op mijn gezicht gegaan, en kreeg ook nog eens een fikse scheldpartij over me heen omdat IK een gevaar zou opleveren voor haar kinderen die in die bak zaten Gelukkig was er daarachter nog een meneer die het voor me op kwam nemen en haar staande hield (ze wilde netjes om mij heen gaan en doorfietsen) en haar de les ging lezen over dat ZIJ vooral niet tegen MIJ moest gaan schelden en gewoon afstand moest houden hahaha... Ik vond die vrouw en haar bakfiets wel zo asociaal.. Ik heb haar eens aangekeken en het enigste dat ik uit kon brengen was "Wat bent U lomp .." (want ja, toen kwam die man al voor me in de verdediging hihi...) Dusse... ik heb het sindsdien niet meer zo op vrouwen met kinderen in bakfietsen HAHA... Maar al met al, succes met een eventuele aankoop!
ik heb er een gekocht een week of 3 geleden dit is de link want deze ik ook niet zo duur! http://www.eurobakfiets.nl/ Ik heb er zoveel plezier van! je kunt al vroeg met je kleine gaan fietsen omdat ze gezoon in de maxicosi kunnen blijven. Je doet er langer mee, tot en met 6 jaar. je hond, boodschappen of meerdere kinderen kunnen erbij. super dus! over het fietsen: Nou ik dacht daar moet ik eerst flink aan wennen... nou dat had ik met 1 rondje gedaan en het ging SUPER! Echt waar zou niet anders meer willen, echt een aanraader dus! succes!
geweldig! fantastisch! wat een aankoop! drie kinderen, en ze eitten heerlijk! wat ik handig vind: ik heb er een met drie wielen, dus ik zit niet met het evenwicht probleem en met het rechtop houden van mijn fiets bij bv een stoplicht als de kinderen niet stil zitten (en dan doen ze natuurlijk niet) ik heb er een tent bij, das lastig opzetten, maar als ik laat nog fiets, zitten zij warm en gezellig en uit de wind. dus een dekenje erbij, kussentje, krentebol.... ik kan dus ook op mijn gemak fietsen, want als het regent of erg koud is is dat voor hun geen probleem. en dat is dan ook weer fijn want hij fietst wel zwaarder. verder is het een groot succes bij alle meerijdertjes. en rune was ook wel een keertje ziek, toen heb ik de vloer van de bak bedekt met dekens, kon hij gewoon lekker liggend mee. en ik had eerst een karretje achter mijn fiets, maar dit vind ik echt stukken veiliger! ik heb een babboe. die hebben alsmaar verschillende aanbiedingen, en als je ze v ia zo'n aanbieding koopt scheelt dat behoorlijk (ik had de jonge gezinnenbeurs aanbieding) verder zou ik een goed slot aan je muur nemen. en idd, je moet wel oefenen. na een tijdje bijna tegen alle auto's aan gereden te hebben en drie oefenrondes heb ik hem volgeladen voor een tocht naar mijn vriendin (10km) daarna kon ik het, maar ddaarvoor had ik wel evende neiging om hem terug te brengen. heb ook een route uitgestippeld zonder al te veel verkeer
Ik ben aan t twijfelen. Ze schijnen nogal zwaar te fietsen. En tis ook n behoorlijke ruimte die je moet hebben om m te stallen. Er zit zo'n kliksysteem op las ik ergens. Waar is dat voor?
Mijn oppas heef via MP de baboe gekocht inclusief huif. Er kan een baby of peuterschaal in. ook de maxi cosi kan er in. Elke zitplaats heeft een driepuntsgordel. In totaal is er ruimte voor vier kinderen op inklapbare bankjes. Dus ook nog ruimte voor je boodschapjes of vriendjes/vriendinnetjes. Er zitten 5 versnellingen op. Er was onlangs bij super de boer een actie dat je ze kon winnen. Normaal kosten ze zo'n 1500 euro en veel winnaars hebben 'm nu op mp staan voor zo'n 750,-
Maar dat is denk ik de kale variant. Hier zit alles er op en aan. De huif e.d. Ach ik weet het ook niet. Wat ik wel weet is dat mijn meisje straks veilig en droog zit als de andere oppaskindjes naar schoool worden gebracht.
Wij hebben ook een bakfiets, met versnellingen en handrem. Hij fietst inderdaad wat zwaarder dan een gewone fiets, maar voor de kindjes is het erg leuk. Onze dochter geniet er altijd volop van wanneer we gaan fietsen. Er zijn ook nog goedkopere varianten dan de baboe's, zie http://www.bakfietsweb.nl/index.php?t=nl&. Je moet deze alleen zelf in elkaar zetten of laten zetten door een fietswinkel bij jou in de buurt. Maar voor de handige mannen is het goed te doen om het zelf te doen.
Wij hebben ook een Babboe inlcusief huif en peuterschaal, met 500 euro korting gekocht via Super de Boer (wel zelf in elkaar gezet). Mijn man heeft hem wel wat veranderd, het stuur heeft hij vervangen door een soort stang, bagagedrager eraf gehaald, spatborden deels een ander kleurtje gegeven, andere lampen er op gezet (ik zal wel een foto maken). Het fietsen vond ik doodeng de eerste keer (toen zat het stuur er nog op), de 2e keer fietsen met die stang ipv stuur vond ik het al wat prettiger. Ik merk dat ik er op vlakke ondergronden zo mee weg fiets maar op plekken waar de weg wat schuin af loopt merk ik dat ik steeds schever ga en het dan lastiger vind te corrigeren. Hoe vaak ik tijdens het fietsen niet gestopt ben Onze gepimpte Babboe Dit stuur fietst veel fijner dan het gewone stuur wat er oorspronkelijk op zit.