Moet je babykleding voor de eerste keer wassen met wasmiddel van neutral of kam dat ook je eigen wasmiddel zijn? Wil nu nl zo langzaam aan vast wat gaan wassen. Weet ook niet zo goed wanneer ik het kamertje klaar moet hebben. Moeten nog gaan beginnen maar kan niet omdat onze pleegdochter misschien nog komt. 11 mei zou zowiezo voor het laatst zijn maar op het moment is dat twijfelachtig Door omstandigheden. ...
ik was alles met ons eigen vertrouwde wasmiddel, bij de andere 2 ook gedaan. Wij hebben alle 4 geen allergieën dus ook niet echt een reden om met neutral te gaan wassen
Bij onze eerste dochter hebben we gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt maar haar huidje blijkt heel gevoelig dus neem ik t zekere voor het onzekere. Ga dit keer dus alles wel met neutral wassen.
Had vandaag toevallig iemand van de kraamzorg aan de lijn. Zij had het over het wassen van de kleertjes. Ze gaf aan bij de eerste keer geen wasverzachter te gebruiken. Dat was de enige tip. Het hoeft niet met neutral, maar kan altijd natuurlijk.
Hier alles met neutral in het begin dit ondat ik zelf een hele lastige huis heb en gevoelig ben voor bepaalde wasmiddel.
Dan ga ik mooi een begin maken met wassen! Kijk daar helemaal naar uit. Begin met ons eigen wasmiddel zonder wasverzachter. Kan altijd nog neutral halen....
Ik heb alles met eigen wasmiddel gedaan. Iets minder wasmiddel als anders erin. En wij gebruiken sowieso geen wasverzachter. Vorige 2 kids hebben nergens last van gehad. Terwijl ik toch astma heb en huisstofmijt allergie.
ik heb alles met me normale wasmiddel en wasverzachter gedaan. Dit omdat ik als de baby geboren is zijn kleding ook wil mee wassen met onze standaard kleding. Mocht hij allergisch zijn kan ik altijd nog overstappen.
Ik heb het precies als Wendy gedaan en om dezelfde redenen Gewassen met onze eigen wasmiddel en wasverzachter. .
Ik heb alles met neutral gewassen. Maar ga vanaf nu gewoon met ons eigen wasmiddel wassen en kijken of ze daar op reageert.
wij hadden neutral gekocht. maar onze kraamzorg zei ons beter gewoon wasmiddel te gebruiken. dan zou je meteen zien of hij er tegen kon en kon hij er aan wennen. daarnaast kon je lekker je eigen kleren mee wassen. ook wasverzachter. het is goed gegaan. ze zei daarbij dat een kindje dat alleen neutral krijgt straks geen anders wasmiddel kan hebben. of dat echt zo is.... geen idee.
Een vraagje: Wassen jullie alle kleding van de baby, dus kleine en grote maten? Of alleen maat 50/56?
moet alles gewassen worden? Wij doen enkel de rompertjes en onderkledij... de andere kledij wassen we niet...??
Lekker met je eigen wasmiddel wassen (hooguit ietsje minder gebruiken). Wanneer je het kamertje klaar wil hebben is natuurlijk aan jezelf maar mijn kraamzorg adviseert het rond 33 weken klaar te hebben. @Zariena Ik ga alles wat ik koop of krijg van te voren wassen. Kan het lekker fris de kast in. Mochten kleertjes echt nog lang niet gedragen worden (maar dat ligt er ook aan hoe groot en zwaar je kindje is en hoe snel hij/zij groeit) dan denk ik dat ik het een keer mee was met de gewone was en dan apart leg in een la. Er zit altijd zo'n akelig luchtje aan nieuwe kleertjes.
Het kamertje hebben we met gemak voor de 33e week klaar. E het is vooral een aantal meubels verhuizen en opbergen. Er hoeft niet geschilderd te worden oid want dat is al gebeurd in september. Dus dat scheelt!
De kleertjes komen uit een fabriek, mensen in de winkel zitten er aan met hun handen, kleertjes vallen op de grond en staan er misschien wel op. Daar zou ik nooit mijn (pas geboren) baby in kleden. Jak! M'n eigen kleding was ik ook altijd. Je weet nooit wie het gepast heeft.. Brrr