Ik heb op 28 juni iets besteld. Volgens de gegevens is het verzonden, maar de track gegevens zijn niet te zien. Dus ik kan niet zien waar het is en of het al bijna komt. Over 17 dagen verloopt de purchase protection. Ik heb eigenlijk niet veel vertrouwen dat het nog geleverd wordt. Wat zal of kan ik doen?
Je kan een dispute openen, maar ik zou nog even geduld hebben. Als je pech hebt met het vervoer kan het echt zi lang duren. En dan een dispute openen als je het drie dagen voor het verstrijken van je kopersbescherming nog niks hebt ontvangen. Of als tussenvorm kan je nog de verkoper vragen of hij meer weet.
Ik zou nog helemaal niks doen. Ik heb dit geregeld gehad. Geen tracking gegevens te zien en het duurde al even. Maar in al die keren heb ik maar 1 ding niet gekregen. 1 dag voordat de aankoopbescherming afliep heb ik een dispute geopend en mijn geld werd zo terug gestort. Het gaat ook vaak gewoon goed hoor, snelle levering enzo. Niks slechts over Ali. Ik heb er gewoon al heel erg veel besteld en daarom wel bekend hiermee
Ik heb nog nooit gehad dat iets niet binnen is gekomen en bestel er redelijk veel. Gewoon rustig afwachten!
Het kan sowieso wel 12 weken duren voor iets binnen iets. Je moet gewoon geduld hebben met Aliexpress. Ik zou als je protection order op nog 5 dagen staat de verkoper even een berichtje sturen met de mededeling dat je het nog niet binnen hebt en of hij die protection order wilt verlengen. Mocht hij na de verlenging nog niet binnen zijn dan kan je een dispute openen. Meteen een dispute openen slaat nergens op, vaak is het met de verkoper in PB gewoon op te lossen. Dispute is echt heel slecht voor al die winkeltjes en in de meeste gevallen gewoon onnodig. Dus gewoon even geduld hebben nog. En ow ja, focus je niet op die tracking informatie, daar klopt vaak helemaal niets van.
Ik kon van te voren geen dispuut openen pas toen het niet binnen de tijd was gekomen kon ik doen ik heb het nog niet ontvangen. En het stond al op 60 dagen toen ik bestelde dus kun je nagaan. Daardoor wel mijn geld netjes terug gekregen, uiteindelijk 2 weken later viel het alsnog op mijn mat.
Je pakketje is pas 6 weken onderweg. Het mag er 12 weken over doen. Een paar dagen voor je protectie tijd afloopt stuur je de verkoper een berichtje of hij de tijd wilt verlengen. Een dispute openen doe je alleen als je er samen met de verkoper niet uit komt. Als je die nu opent verlies je die sowieso omdat je nog lang die 12 weken niet bereikt hebt. Buiten dat kan je tegen de tijd dat de 12 weken verstreken zijn alsnog contact opnemen dat je pakket niet is aangekomen eb kijken of je er met de verkoper uit komt. Is dat niet het geval kan je altijd nog een dispute openen.
Je moet op 12 weken rekenen en de tracking klopt nooit. Als je nog 3-4 dagen purchase protection hebt stuur je de verkoper een mail met de vraag om te verlengen. Dispute (geschil) openen doe je pas als het niet binnen is met 12 weken en de verkoper niet thuis geeft. Ik heb nog nooit gehad dat iets niet binnenkwam en heb al 100+ bestellingen gedaan.
Over dat verlengen, ik bedenk me net dat de verkoper dat eigenlijk altijd bij mij deed als de aankoopbescherming bijna verliep. En dan had ik nog niet eens een bericht gestuurd. Voor een dispute is het in ieder geval nog lang geen tijd
Bedankt voor de reacties! Ik heb de verkoper een bericht gestuurd en die reageerde al heel snel. Het pakketje was teruggestuurd en ik mocht dus een dispute openen en mijn geld terugvragen.
Wat je ook kunt doen is naar je PostNL locatie gaan en vragen kf er pakket ligt Hier liggen veel pakketten uit buitenland en gaan 90% retour afzender omdat er niemand komt en die hebben dan geen bericht gehad blijkt achteraf of het staat in de spam mail die niemand leesf
Ik had laatst een pakket waarbij stond dat shipment was gecanceled door de verkoper. Nog een tijdje gewacht, maar toch een dispute geopend. Meteen geld terug gekregen. Ik zou me dus niet te druk maken. T komt nou eenmaal van ver.
Als een verkoper je bestelling annuleert krijg je automatisch je geld terug Kan wel een tijdje overheen gaan.
Dat klopt ook niet. Ik heb ook wel eens een pakket bij het postkantoor gehad zonder bericht gehad te hebben. Het ligt er 2 weken en als het niet is opgehaald word het terug gestuurd.
Ik heb nog nooit een mail ontvangen dat er een pakketje op het postkantoor lag. Altijd via een briefje in de brievenbus of ik liep gewoon langs en vroeg of er een pakje lag.
Het kan 3 tot 4 weken duren voor een pakketje geleverd word, ik heb ook heel vaak dat ik denk dat het niet meer komt en ineens komt het dan toch binnen