Hoihoi! Ik heb zojuist even gekeken wat wij nog in de vriezer hebben liggen qua vlees. Nu zag ik dat we nog een pak platte ribbetjes hebben liggen. Maar wat kun je daar in godsnaam mee? Is dat hetzelfde idee als spareribs? Of zeg ik nu iets heel doms? Wat zouden jullie er mee doen?
Even uit nieuwsgierigheid; hoe kan het dat jij iets in je vriezer hebt waarvan je niet weet wat het is of wat je er mee kan? Ik kan je iig niet helpen. Nog nooit van platte ribbetjes gehoord.
Woon je alleen? Hier koopt manlief regelmatig iets wat hij er lekker uit vindt zien, of zijn moeder geeft weer van alles mee. En dan heb je ineens een halve lade vol ongelabeld bevroren vlees. Zegt manlief: maak je die? Ik: maar wat is het dan? Hij: ja dat weet ik ook niet :O
Ehhhh nee ik woon niet alleen. Wellicht scheelt het dat mijn man een type "wat de boer niet kent" is. Platte ribbetjes zal ik dus nooit in mn vriezer vinden. Sowieso bemoeit ie zich niet met de inhoud vd vriezer (ohja toch wel, de mora snacks zijn van hem). En dat bevalt mij best prima.
Die kan je ook heel goed lekker kruiden of marineren en dan bakken. Inderdaad als spareribs. Aten wij vroeger thuis regelmatig toen we nog zelf slachtten.
Lekker hoor. Ik vul een pan met water, flink ketjap, sambal, verse knoflook, djahe, ketoembar en verse gember en snijd de ribben in hapbare partjes. Ribben in de pan en laten koken totdat het vlees bijna van het bot valt. Heerlijk met knoflook- of chilisaus
Of idd in de soep. Of bakken. Al zou ik ze dan eerst even koken, en dan marineren, halve tot hele dag goed laten trekken en dan gauw aanbakken. Heerlijk!
Wij eten ze bij rijst (gemarineerd en gebakken) en in stoofpotten. Dan heb ik het wel over Antilliaanse stoofpotten. Google maar eens op krabbetjes, vind je een hoop lekkere gerechten
In principe kun je met platte ribben een beetje hetzelfde als met spareribs. Mijn man gebruikt hier altijd een heerlijk recept voor, toevallig gisteren met vrienden hetzelfde gegeten en ook met platte ribben (natuurlijk wel even de hoeveelheden aanpassen ) http://www.24kitchen.nl/recepten/spareribs-memphis-style